Auteur Topic: Two-tone plat  (gelezen 3344 keer)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Two-tone plat
« Reactie #15 Gepost op: vr, 27 aug 2004, 14:17:08 »
Wat ik van mijn verzekeringsmaatschappij heb begrepen is dat een polo een zeer lage dagwaarde heeft op het moment. Als je alleen wa bent verzekerd en je auto gaat in de fik krijg je sowieso niks, dat ligt niet aan de dagwaarde maar aan het feit dat je auto wa verzekerd is. Als je wa+ of full casco verzekerd bent krijg je de dagwaarde uitgekeerd, maar ze kijken alléén naar de dagwaarde in de boeken, het interesseerd ze geen reet wat voor blok erin ligt of in wat voor staat de auto is en hoeveel geld je erin gestoken hebt. Als je uitgekeerd wil krijgen wat de auto waard is moet je m laten taxeren, en dan betaal je automatisch ook een veel hogere premie. Maw, als Serges auto gejat wordt, of die van Michiel of wiens zeer mooi opgeknapte/zeer veel geld ingestoken polo, en je hebt geen full casco verzekring krijg je hooguit een paar honderd euries en mag je blij zijn als je het wrak mag houden want dat is in principe op dat moment eigendom van de verzekering. Ze hebben er alleen geen reet meer aan dus wellicht dat ze daarom zeggen; nou vooruit je mag het houden.

Om een lang verhaal kort te maken, als je auto je lief is, laat m taxeren of rij heel voorzichtig, want je bent m zo kwijt!
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Two-tone plat
« Reactie #16 Gepost op: vr, 27 aug 2004, 14:46:45 »
om een kort verhaal nog korter te maken ,jaap heeft zich lekker van achteren laten nemen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tone plat
« Reactie #17 Gepost op: vr, 27 aug 2004, 16:10:05 »
Marjo: Klopt: Je bent overgeleverd aan de grillen van de verzekeringsmaatschappij.

Sjon's geval: Fik erin: Jammer dan.. Maar als je iemand aansprakelijk kunt stellen (ik dacht in zijn geval dat t de eigenaar van de audi kon zijn, maar das waar ook: da is nie!) dan kan je in principe de schade claimen!

Maar goed; schade die tegenpartij veroorzaakt heeft: 1400 pleuri.... waarde van de auto zal mij worst wezen, maar de verzekering wel (helaas)... die keren niet meer uit dan de waarde van de auto..   Fijn. Maar goed: laat t een paar honderd euro zijn.. ben ik ook weer gered: en daar gaat t om toch?!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Two-tone plat
« Reactie #18 Gepost op: vr, 27 aug 2004, 17:09:01 »
Mijn grijze 1f had toen 1100 euro schade (dat heb je al snel) aan de achterkant.
Maar diegene die mij aangereden had wilde het liever onderhands regelen dan via zijn verzekering.
Dit was schijnbaar goedkoper dan de no-claim korting die hij dan ging verliezen.
Heb niet de volle mep gekregen, maar kwam er aardig in de buurt. -naughty-

Misschien kun je het op deze manier oplossen?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Two-tone plat
« Reactie #19 Gepost op: vr, 27 aug 2004, 23:15:49 »
Vraag anders ff of iemand er een foto van wil maken :)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Two-tone plat
« Reactie #20 Gepost op: za, 28 aug 2004, 00:25:34 »
Is zelfs nog mooier. Als je kiest voor 'behoud van wrak', dan wordt de waarde van het wrak nog eens in mindering gebracht op het uit te keren bedrag van de schade. Maar in jouw geval scheelt dat 14,56 Euro. Dus das niet zo lang twijfelen. -naughty-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Two-tone plat
« Reactie #21 Gepost op: za, 28 aug 2004, 12:34:21 »
Is zelfs nog mooier. Als je kiest voor 'behoud van wrak', dan wordt de waarde van het wrak nog eens in mindering gebracht op het uit te keren bedrag van de schade. Maar in jouw geval scheelt dat 14,56 Euro. Dus das niet zo lang twijfelen. -naughty-

Nee hoor .. De Jetta mochten we gewoon houden en de volle 1100 kregen we uitgekeerd .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Two-tone plat
« Reactie #22 Gepost op: za, 28 aug 2004, 20:42:29 »
Talk´n about Jetta....  -naughty-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Two-tone plat
« Reactie #23 Gepost op: za, 28 aug 2004, 20:44:35 »
Door-de-weekse sloep gekocht, ´90er Jetta 1.3
Wat een ruimte, je kunt zo 2 lijken kwijt in de kofferbak -ja-

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Two-tone plat
« Reactie #24 Gepost op: za, 28 aug 2004, 21:18:55 »
Ik weet zelf dat bij een kennis van mij alleen naar de dagwaarde van de polo 1.0c (kentekenbewijs) gekeken werd. Hij had een keiharde originele carr. en met extra's een 80/80 set van jamex en een lederen interieur van een audi gt.

Doordat een idioot de kanteldeur met zoveel 'kracht' open trok viel deze uit de rails op het dak van de polo.... Gevolg: twee flinke V-deuken op de zijkanten van het dak (bij de goot).

De auto werd voor 750,- (Gulden toen nog) total loss verklaard (met behoud van 'wrak')

Dit is natuurlijk geen helemaal opgefriste en in nieuwstaat zijnde polo met uniek 1400cc blok (ik hoop voor je dat ze toch afwijken van het "boekje")

Tinus

meerwaarde keren ze alleen uit als de auto getaxeerd is, niet getaxiteerd! -boehoe-
trotse mama!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Two-tone plat
« Reactie #25 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 00:06:14 »
huh??? -gert-  Getaxiteerd?? I don't know what you mean!!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tone plat
« Reactie #26 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 08:52:05 »
huh??? -gert-  Getaxiteerd?? I don't know what you mean!!

Taxi achterin gereden! =>Getaxiteerd!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Two-tone plat
« Reactie #27 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 14:39:26 »
okee  -gert-  -gert- , ik was er even niet helemaal meer bij...

Ik heb hetzelfde gehad ,maar dan geNEFITeerd?!?!? Bij mij reed er een NEFIT (gasinstallateur) VW Bus met 60 op mij in (Hij lette niet op, ik stond stil...) Gevolg± Caddy 2003 voor en achter in puin, plus helemaal krom....

Maar ja: ik begrijp hem.. -naughty- Getaxiteerd...
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tone plat
« Reactie #28 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 16:13:30 »
kentekenverlichtingslampenkapje
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Two-tone plat
« Reactie #29 Gepost op: ma, 30 aug 2004, 16:17:58 »
Vouw: klep en bumper krom (weet niet hoe goed je het kunt zien: op de laptop is het beeld niet zo super..).



Let wel: Noodreparatie reeds uitgevoerd: kentekenplaatverlichting reeds vervangen voor nieuw, achterlicht ook!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken