Auteur Topic: Verschil in tellerwerkfolie (printplaat)  (gelezen 602 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Verschil in tellerwerkfolie (printplaat)
« Gepost op: di, 31 aug 2010, 13:07:05 »
Ik heb mijn tellerwerk/cockpit meerdere malen aangepast (polo 2 89) en nou valt het me op dat als ik de kvs meter mid boven plaats deze minder aangeeft wanneer de fan inslaat dan wanneer ik de meter rechts boven plaats. Orgineel was het er een met km teller zonder "ton aanduiding"/dagteller en zonder toerenteller, rechts zat bovenin de kvs meter en onderin de tankmeter. Ik heb de toerenteller op de orginele polo toerenteller aansluiting aangesloten (is een golf cabrio toerenteller in gekomen) en dus de kvs meter verplaats naar mid boven. ook zit er mid onderin een klokje die niet meer werkt (al eens vervangen voor een ander, maar niks geholpen).

Ik dacht eerst dat het aan de meter zelf zou liggen, maar nadat ik dezelfde meter die orgineel rechts boven heeft gezeten mid boven plaats geeft deze ook minder aan. (fan slaat nu in het midden aan, was eerst er iets overheen) Nu vraag ik me af of ik een andere printplaat/folie nodig heb. Volgens mij kloppen de aansluitingen wel, maar weet het niet 100% zeker
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Verschil in tellerwerkfolie (printplaat)
« Reactie #1 Gepost op: di, 31 aug 2010, 13:13:48 »
Sporen op de folie volgen en kijken waar het naar toe gaat. En voor de documentatie afdeling, folie verwijderen en scannen, dan met bv outline alleen de sporen overlaten.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Verschil in tellerwerkfolie (printplaat)
« Reactie #2 Gepost op: di, 31 aug 2010, 15:01:05 »
Gaan ze wellicht via andere spanningsregelaars? Dan zou de uitgaande spanning van de regelaar namelijk anders kunnen zijn, met als gevolg ook een andere meteruitslag...
Ter illustratie: je hebt regelaars met 9V uitgangsspanning, maar ook met 10V. Dit scheelt wel in de uitslag...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Verschil in tellerwerkfolie (printplaat)
« Reactie #3 Gepost op: do, 02 sep 2010, 13:25:12 »
er zit toch maar 1 zo'n regelaar? of bedoel je dat ik die ook een keer heb vervangen? Zou kunnen, dat weet ik niet zeker meer. Maar is iig niet van toepassing: ik heb al eens 2 kvs meters erin gehad, mid boven en rechts boven en toen viel het al op dat de middelste achter bleef. Ze werkten bijde voor de helft (tja 2 op 1 sensor :))
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Verschil in tellerwerkfolie (printplaat)
« Reactie #4 Gepost op: do, 02 sep 2010, 13:49:03 »
toch even goed lezen.
volgens mij heeft gigi wel een punt.
Jouw argumenten weerlegt dit voor mijn gevoel niet.

-->
je hebt de tellerunit met printplaat vervangen.
dus waarschijnlijk ook de regelaar.

effe kijken of de andere regelaar van je oude tellerunit het probleem oplost is:
a. een goede mogelijkheid (dit is tenslotte het deel wat je hebt aangepast en zou het door jouw opgegeven effect kunnen hebben)
b. snel gedaan dus eenvoudig te doen om uit te sluiten

Gevalletje: gewoon proberen. in het ergste geval heb je iets uitgesloten  :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Verschil in tellerwerkfolie (printplaat)
« Reactie #5 Gepost op: do, 02 sep 2010, 14:18:29 »
De middelste locatie is gewoon via een koperbaan gelinkt met de rechtsboven locatie. Zo ook de onderste locaties: Midden en rechtsonder zijn gewoon via de koperbanen aangesloten.

Zou dus moeten zijn:
Zelfde folie gebruikt= zelfde waarde op de meter

Maar een beetje extra weerstand (oxidatie, vouwen?) doen misschien net ff iets met de aflezing.  Ook de hoek van je oog op de meter kán uitmaken :) :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Verschil in tellerwerkfolie (printplaat)
« Reactie #6 Gepost op: do, 02 sep 2010, 18:36:30 »
je hebt de tellerunit met printplaat vervangen.

nee, folie is nog orgineel en zoals beschreven zit het hem in de aansluitingen mid boven (meter R boven gaf meer aan)
vraag me vooral af of er nog verschil in folie zit qua kvs aansluiting of dat ze altijd het zelfde zijn aangesloten.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Verschil in tellerwerkfolie (printplaat)
« Reactie #7 Gepost op: do, 02 sep 2010, 19:14:18 »
Immer, Altijd Gleich.

Tenminste: op 1 endezelfde folie komen de aansluitingen voor de temp en brandstofmeter overeen met midden of rechts.  Meet maar na met een multimeter: weerstand = 0
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Verschil in tellerwerkfolie (printplaat)
« Reactie #8 Gepost op: za, 04 sep 2010, 19:47:31 »
Ok dan zal ik dat eens ff controleren de volgende keer
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen