Auteur Topic: raar  (gelezen 3018 keer)

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
raar
« Gepost op: vr, 07 feb 2003, 18:12:08 »
als ik mij polo start dan draait hij normaal tot hij ongevee 1 min gedraait heeft dan daalt hij ineens in toeren en komen de uitlaatgassen klopped uit de uitlaaten draait hij amper nog.
als hij dan weer wat warmer is geworden door de gaspedaal wat in te drukken dan draait hij weer normaal en blijft dit zo.
wat is dit???

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
raar
« Reactie #1 Gepost op: vr, 07 feb 2003, 19:59:39 »
hele goeie ????
zijn de kabels, bougies ,verdelerkap ,punten ,condensator in orde ?zitten de stekkers op de bobine ,verdelerhuis niet los ?
sluit je vlotter wel goed .werkt de choke naar behoren .
werk eerst dit lijstje af ,dan zul je je probleem kunnen vinden ;)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

  • Gast
raar
« Reactie #2 Gepost op: vr, 07 feb 2003, 22:05:20 »
Dat heeft die van mij ook, hij loopt dan even op drie poten, zodra "de kou" een beetje uit de motor wegtrekt, (paar minuutjes) slaat ie 1x af, als ik dan weer start is alles ok, heerlijk zo'n gezellige oude auto  :D

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
raar
« Reactie #3 Gepost op: vr, 07 feb 2003, 23:36:39 »
die 3 poten heb ik ook wel eens.
lijk wel of ie webers heeft. :D
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
raar
« Reactie #4 Gepost op: za, 08 feb 2003, 15:45:17 »
webers  :D klinken anders
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

  • Gast
raar
« Reactie #5 Gepost op: za, 08 feb 2003, 16:21:37 »
Neuh,
gewoon een simpel enkel potje, volgens mij was die van m'n brommer destijds nog groter  :P

  • Gast
raar
« Reactie #6 Gepost op: vr, 14 feb 2003, 08:48:54 »
Kheb het zelfde probleem, maar alleen als het echt stevig vriest. Ik verdenk zelf mijn choke van het niet helemaal naar behoren werken. Kloppend uitlaat geluid, op drie poten lopen, stevige witte pluim uit de uitlaat en lichte benzine stank. Op het eind van de straat is het kloppende uitlaat geluid ongeveer weg en begint het toerental te stijgen tot een toerental dat je zou verwachten bij koude motor en werkende choke...Zodra het boven nul is buiten nergens last van. Zelfde probleem??

  • Gast
raar
« Reactie #7 Gepost op: vr, 14 feb 2003, 13:50:02 »
Nou, ik heb ook iets raars: start de motor, hij draait ff, slaat dan af en je moet nogmaals starten. Dan doet hij het prima. Het is al standaard: 2 maal starten. Blijkbaar 1 van de rare kwaaltjes van een 'semi-nieuwe' auto...

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
raar
« Reactie #8 Gepost op: vr, 14 feb 2003, 21:21:16 »
ehmz,.. beetje raar maar waar, met een handmatige choke kan toch niet zoveel mis gaan?

Waarom heb ik dan 'af en toe' (vooral met dit weer), last vast precies het geen hierboven beschreven wordt?

Kom alleen het woordje 'backfire' nog niet tegen. Bij mij wel,..

Maar goed: doet als t koud is heeeel moeilijk, ook met choke, maar hij moet ook nodig een beurtje (kaarsen).. kan ik gelijk zien hoe of dat het mengsel staat. Zijn t de bougies niet, dan verdenk ik m'n egel..

eenmaal warm is t ok, maar geeft ie nog steeds af en toe een soort 'pingel' maar dan anders... Daarom: ik ga voor de origineel voorgeschreven bougies.. wellicht dat de huidige te veel na-gloeien?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Rene

  • Non-Register lid
  • Berichten: 160
  • Geslacht: Man
  • Diesel-Power
raar
« Reactie #9 Gepost op: za, 15 feb 2003, 15:49:26 »
al eens rekening gehouden met het octaangehalte van de benzine, kan namelijk ook invloed hebben bij lagere temperaturen of toch allesinds bij extremen (warm ook bij sportief rijgedrag of koud bij lage buiten temperaturen )

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
raar
« Reactie #10 Gepost op: za, 15 feb 2003, 18:53:39 »
Ehmz nee,. Vandaag m'n bougies vervangen, en m'n luchtfilter.. Er zit iets niet helemaal meer goed in m'n blokje..

1e bougie was veel meer 'safari-bruin' dan de rest.. iets rijker mengsel dus (en de rest 'te arm'), Orakel Serge zegt: Kleppen stellen!

en: Papieren-luchtfilter was veranderd in olie-bad. He-Le-Maal zeik en zeik nat van de olie... Carterontluchtingsslang is ook heeeeel zacht aan het worden (niet te hard aan trekken dan scheurt ie vast).. gelukkig is z'n slang helemaaaaal niet duur

Nieuw filter erin gezet, en stukkie getourt,. laag in de toeren gebleven: nix aan het handje: paar minime spettertjes olie tegen de bovenkant van het luchtfilterhuis..  dan nog een stukkie toeren, met een paar 'flink' acceleraties.. (5 / 6 duizend toeren),. geen verandering.

Toch m'n compressie maar eens (laten?) opmeten.. 2 mogelijkheden
1) zuigerveren versleten (te hoge druk in carter)
2) luchtfilter verstopt, waardoor olie opgezogen

optie 2 zou kunnen, maar dan wel pas de laatste 1000 kilometer ofzo.. filter is 12.000 km oud (2000 km over mijn eigen ingestelde verversingslimiet)..

Nuja: ik hou het allemaal wel in de peiling. Mocht t echt over zijn, dan moet er maar een 1400 blokje in..  Revisie op de manier waarop ik t wil is voor m'n beurs op dit moment nog net te duur (uithonen, 1e overmaats zuigers, alle lagers nieuw), dus dan kan ik beter voor blokje gaan uit een jonge 6n/ibiza met weinig kilometers..

All's well that end's well, maar voorlopig hoop ik nog wel een stukje te kunnen tokkelen met m'n gl'etje.. ik vind 192.000 kilometer wel ERRUGH weinig voor een standaard 1 liter blokje.. dus t zal allemaal nog wel mee vallen (toch?)

Heb t autootje overigens 'precies' 100.000 km verder gezet op de teller

Voor het geval dat iemand twijfelt aan m'n onderhoud: elke 10.000 km verse olie10w40 semi-syntheet, altijd met nieuw filter, nieuwe bougies, nieuw luchtfilter + brandstof filter, . Trek m pas door als motor echt warm is (na 10/15 minuten).. maar als ie warm is, word ie niet altijd ontzien..
Tank Ron95, indien mogelijk Ron91 (volgens tank-klepje mag dat ook). Op Ron91 loopt ie naar mijn smaak t lekkerst.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

  • Gast
raar
« Reactie #11 Gepost op: ma, 17 feb 2003, 11:05:30 »
NOu, niet om te zeiken ofzo, maar na 10~15 min. is je blok nog lang niet warm hoor. Dan is hooguit je koelvloeistof op temperatuur. Je hele blok is pas mooi egaal warm na een half uur ongeveer, ook afhankelijk van de rij-omstandigheden. Het lekkerst vindt het blok het als je na ongeveer 10 min. stadsverkeer de snelweg opdraait en dan een halfuur continu 100 km/h gaat tuffen. Je zult merken dat gedurende dat half uur de motor steeds stiller wordt. Als je dan de snelweg afkomt mag je, motortechnisch dan, een beetje gaan bleren. Dat doet hij dan ook het lekkerst (responsive to the throttle zouden de engelsen zeggen). Zowel motor, bak, eindoverbrenging, sjoks en banden zijn dan lekker op bedrijfstemperatuur. Je remmen worden het dan vanzelf.. ;)


Maar goed, dat is mijn idee...

Offline JurG40

  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
    • www.strictlyjettas.com
raar
« Reactie #12 Gepost op: ma, 17 feb 2003, 12:23:28 »
Dit stond zeker in je cursusboek van Teleac? Een Vw is geen kutje, je kunt er best wat ruiger mee omspringen.

Op jouw manier zit ik al in Groningen voor d'r iets gebeurd. Lik na 1 minuut draaien maar eens aan je uitlaatspruitstuk. Wat niet warm, heet zul je bedoelen.
Jetta 1992
Santana 1984

Offline alfred

  • Non-Register lid
  • Berichten: 810
raar
« Reactie #13 Gepost op: ma, 17 feb 2003, 16:49:19 »
Hangt er vanaf met welk kutje je te doen hebt...sommige zijn na een minuut likken ook al bloedge...uh bloedheet  :P  :P

  • Gast
raar
« Reactie #14 Gepost op: ma, 17 feb 2003, 17:26:09 »
Nou, daar gaan we dus maar even niet op in. Holle vaten, iemand?