Algemeen forum > Projecten

Project [ JS-FR-75 ] Polo 2F G40, Cupframe en KW Schroefset

<< < (2/64) > >>

martyn_86c:
Hieronder 2 HDR foto's gemaak met een HDR-app op de 3GS..





Gister en vandaag weer wat gehobbied...

- Wiellagers achter afgesteld
- Lichtzoemer ingebouwd -gert-
- Een keer goed gewassen en gezogen  -naughty-
- klein scheutje olie bijgevuld

En een begin gemaakt aan de ABU... Alle aanverwante delen gedemonteerd zodat ik staks het blokje op een bok kan monteren en aan de revisie kan beginnen! Doel is de motor helemaal uit elkaar te halen, en alle lagerschalen en keeringen te vervangen! De zuigerveren en zuiger ga ik eerst beoordelen voordat ik die vervang, omdat die gewoon te duur zijn!! en na een krappe 144dkm moet dat denk ik nog wel in orde zijn!





gelijk een vraagje: Kan de dynamosteun van de AVV overgeschroeft worden op de ABU? deze had stuurbekrachtiging...



Ik speel eigenlijk op dit moment met 3 ideetjes... Nu kan ik de keuze nog maken, en wil even weten wat jullie ervan denken...

optie a: "de makkelijke" Motorcarbs en de megajolt ontsteking!
optie b: "de stoere" 40mm Webers, gewoon omdat webers webers zijn!!
optie 3: "de sterke" G-Lader of Supercharger met Multipoint erop...

Nu kan ik nog kiezen... Ik heb nog niets aangeschaft, dus kan nog alle kanten op... Alleen gezien ik de kop moet laten bearbeiten, sta ik voor de keuze, want voor optie a en b "moet" de compressie omhoog... En bij optie c kunnen we dat beter niet doen...  -naughty-

Overigens zijn de 15inch dubbelspaaks zijn eigenlijk de winterwielen voor de Lancia... dus die gaan voorlopig nog niet in de bingo...

Jaap van der Vegte:

--- Citaat ---Kan de dynamosteun van de AVV overgeschroeft worden op de ABU? deze had stuurbekrachtiging...
--- Einde van citaat ---

Gewoon de dynamosteun van je AAV gebruiken. Multi-riem gaat ook niet passen, dus even poulie van de AAV op de krukas en dynamo van de AAV gebruiken

martyn_86c:

--- Citaat van: Jaap van der Vegte op za, 01 mei 2010, 18:44:23 ---Gewoon de dynamosteun van je AAV gebruiken. Multi-riem gaat ook niet passen, dus even poulie van de AAV op de krukas en dynamo van de AAV gebruiken

--- Einde van citaat ---

 -thumbsup- Daar ken ik wat mee! cheers!!  -klus-

martyn_86c:
Ik ben even gaan passen met een M45 SuperCharger... Want er is plenty of space...

op de foto hangt ie met de steun op het front... Die steun zit op zich niet in de weg als ik em eronder laat zakken... Ook van het spruitstuk heb je niet veel last... Als ik de radiateur ietsje verder naar voren kan krijgen (1 a 2 cm is al genoeg) is er meer dan genoeg ruimte voor de SC!





Moet te doen zijn! Uiteraard moet er dan wel multipoint injectie op, anders krijgen cil 1 en 2 het te warm vanwege brandstof tekort...

Is het moeilijk om van een AAV naar een multipoint ABU te gaan? maw wat heb ik nodig om dat te realiseren? 3F inlaat? of zelf iets passend maken zoals dit?

Jorp:
Inlaat pasvorm van ABU en 1300 blok zijn verschillend. Richard had laatst een adapter gepost. Vraag ook eens aan "de Pul" volgend mij had hij een 1.6 compressor gebouwd.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie