Auteur Topic: G40 motorswap vraagjes polo 1  (gelezen 598 keer)

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
G40 motorswap vraagjes polo 1
« Gepost op: do, 09 jun 2011, 03:40:58 »
Dag heren hier een vraagje aan de kenners

ik ga een PY blok met turbo in mn polo 1 bouwen (g40)

nu is mn kabelboom al 2f kan ik dan de stekkers  loshalen en de g40 kabeloom erin gooien?
En zijn er nog meerdere dingen waar ik op moet letten?
Grotere benzine pomp?

Mijn auto loopt nu met een nz dus de meeste dingen zijn al aangepast

ik hoor graag jullie wetenschapen

gr andy
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: G40 motorswap vraagjes polo 1
« Reactie #1 Gepost op: do, 09 jun 2011, 07:24:45 »
volgens mij kan je gewoon de kabelboom in de motor ruimte wisselen voor die van de g40

Achteraf zeg ik dan dat je wel slim bent geweest om de zekering kast etc van de 2f te plaatsen. Ook al was dat toen meer werk.  -klus-
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: G40 motorswap vraagjes polo 1
« Reactie #2 Gepost op: do, 09 jun 2011, 07:53:06 »

Ja dat heb ie goed Jelle. (jou werkie geweest)

mn maat komt vandaag kijken voor wat haalbaar is
komt een heel apart spruitstuk in i.v.m weinig ruimte
ook moeten we kijken waar we de koeling laten
en de motorkap beschermen tegen hitte omdat de turbo er net onder zit

tja eerst t blok ophalen uit elkaar halen schoonmaken
balanceren lagers pakkingen spuiten in elkaar zetten
en dan als t winter is hobbyen

heb er al zin in
maar er zullen vast problemen opkomen ergens
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline JJ

  • L86C-0167
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.038
  • Geslacht: Man
  • Jurre Jan de Wit
    • FB
Re: G40 motorswap vraagjes polo 1
« Reactie #3 Gepost op: do, 09 jun 2011, 13:20:00 »
Ook een beetje saai als alles perfect gaat toch? :)
Polo-loos Audi A4 b5

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: G40 motorswap vraagjes polo 1
« Reactie #4 Gepost op: do, 09 jun 2011, 13:28:02 »
g40 kabelboom zou gewoon moeten passen als je alles al naar 2f hebt omgebouwd. Overigens, heb ik dan wel interesse in je nz kabelboompie met bobine (bobine g40 is anders)

Op zich, je hebt een plug and play situatie, want een NZ benzinepomp is gelijk aan die van een g40

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: G40 motorswap vraagjes polo 1
« Reactie #5 Gepost op: do, 09 jun 2011, 17:30:46 »
benzine pomp komt van de sloop van een mono pisser is die ook t zelfde?

Eerst maar ff passen en meten en rekenen enz




mocht ie deze winter eruit gaan mag je de kabelboom overnemen ( is op nieuw in getaped)
ook gaat dan denk ik de nz en de spaghetti en de powersprint uitlaat en de abu stok de verkoop in
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: G40 motorswap vraagjes polo 1
« Reactie #6 Gepost op: do, 09 jun 2011, 17:42:00 »
1.0 AAU monopisser brandstof is sowieso anders, 1.3 AAV monopisser weet ik zo 123:
zoekfunctie, want 't staat wel ergens tussen de lappen tekst hier op 't forum.
(2f multipoint's hebben wel dezelfde brandstofpompen)

Overigens, heb ik dan wel interesse in je nz kabelboompie met bobine (bobine g40 is anders)
Ligt eraan welke NZ: Polo 2 NZ is ronde bobine, Polo 2f NZ is vierkante bobine.
(en zal me niks verbazen dat dat verschil ook zo is bij 2 GT G40 & 2f G40)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: G40 motorswap vraagjes polo 1
« Reactie #7 Gepost op: do, 09 jun 2011, 17:51:56 »
@sjon
Is een vierkante 5 polige bobine ipv een vierkante 3 polige van alle andere 2f motoren.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.