huh?
Een hittedraadanemometer werkt inderdaad met een kogel of draadje (met kogel), welke door de afkoeling te registreren (of beter: de vermogensopname om de temperatuur te handhaven) registreert hoe snel de lucht langs stroomt. Met dezelfde sensor kan ook de temperatuur worden geregistreerd.
Met een bepaalde hoeveelheid extra parameters is daarmee de benodigde brandstof hoeveelheid te berekenen.
- Zuurstofconcentratie (word niet gemeten, maar op 21% gesteld)
- Absolute druk (word niet gemeten, maar meestal op 1013hPa gesteld (zee-niveau))
- Diameter v h meetvlak (word niet gemeten, maar (afhankelijk van motor type eenmalig ingegeven
- Luchtvochtigheid (word niet gemeten, en zal door VW waarschijnlijk op zo'n 65% worden gesteld
----
Als met bhv de hittedraad alleen de luchtsnelheid word gemeten, en de temperatuur word niet meegenomen in de berekeningen, dan is bosch niet goed snik
Als alleen de inlaattemperatuur word gemeten mbv een (bosch) hittedraad is vw niet goed snik dat ze daarin trapt
een gewoon termokoppel is veel goedkoper, veel robuster, en net zo precies.
Maar goed: Ik vertrouw erop dat jij beter weet hoe t een en ander werkt bij bepaalde motoren: Ik ben de leek, jij de expert
Ik dacht dat t bij mijn AAU 't ook ongeveer zoals onderstaande werkte