Auteur Topic: ik word gek!   help!!!  (gelezen 3258 keer)

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
ik word gek!   help!!!
« Reactie #15 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 08:50:01 »
De Petra van 10 ?  :)

Offline Hankie

  • Non-Register lid
  • Berichten: 50
  • Geslacht: Vrouw
ik word gek!   help!!!
« Reactie #16 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 08:51:37 »
ze hopen natuurlijk allemaal dat ze je aan een nieuwe kunnen helpen.

Ik ben ook helemaal niet technisch, maar weet wel dat een behoorlijk aantal mannen hier behoorlijk technisch zijn.

Dus mannen, wees eens lief en ga eens bij petra kijken. Wie weet zien jullie iets wat de monteurs nog niet gezien hebben?

Tja een beetje slijmhulp kan nooit kwaad.

Ik hoop dat het snel voor je opgelost is.  -hug-
Heb gewoon een wijf aan gezeten.......

Offline petra

  • Non-Register lid
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Vrouw
ik word gek!   help!!!
« Reactie #17 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 08:57:48 »
10? :)
hihi slijm slijm......  
heren zou iemand mij misschien kunnen helpen met dit?
wil graag weer in mijn polo'tje rijden maar durf het nu echt niet ben bang dat ik meer kapot rijd dan goed voor hem is.
dus heren waar zijn mijn redders??

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ik word gek!   help!!!
« Reactie #18 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 13:25:39 »
jaap zondag tijd?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
ik word gek!   help!!!
« Reactie #19 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 13:27:17 »
Citaat
ik vertelde de monteur vandaag over de luchtmassameter en hij zei tot mijn stomme verbazing dat er geen in zit???

ik snap er nu echt helemaal niks meer van.....


Ik denk dat het tijd word voor een andere monteur -gert-

Ik denk dat de meesten hier op heroriëntatie moeten!!!

Die monteur heeft helemaal gelijk.... er zit GEEN luchtMASSA meter in -nana-

Hier snapt NIEMAND het verschil tussen een luchtmassa en een luchthoeveelheids-meter... -boehoe-

De luchtmassameter moest ten tijde van de 86 ( C ) nog uitgevonden worden -wanker-



Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ik word gek!   help!!!
« Reactie #20 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 13:31:41 »
lucht massa meter zit op kjtronic
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
ik word gek!   help!!!
« Reactie #21 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 13:33:15 »
Ga jij ook nog maar ff slapen dan :D
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ik word gek!   help!!!
« Reactie #22 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 14:11:14 »
das een lucht weger namelijk in princype weegschaal ,dus ..........hmzzzzzzzzzzzzz ,begin wakker te worden  :(  .lucht hoeveelheids meter is dan digifant .
lucht massa meter zit oa dan op de tdi motoren
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
ik word gek!   help!!!
« Reactie #23 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 14:16:11 »
Kijk.....als iedereeen hier eerst een beetje nadenkt voordat ie wat balkt zal het voor een leek ook een beetje duidelijker zijn. -thumbsup-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
ik word gek!   help!!!
« Reactie #24 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 16:57:57 »
Hier snapt NIEMAND het verschil tussen een luchtmassa en een luchthoeveelheids-meter... -boehoe-

De luchtmassameter moest ten tijde van de 86 ( C ) nog uitgevonden worden -wanker-

Douwe: Mis!

AAU, AAV, latere type PY: allemaal luchtmassameters in de vorm van een hittedraad-anemometer



-wanker-

000

Maar goed:

NZ heeft dus een LUCHTHOEVEELHEIDSMETER (LHM)
K-jetronic systeem werkt met een LUCHTWEGEN (LW)
Monotronic en latere PY / G60 werkt met LUCHTMASSAMETER (LMM)


Meer hierover: HIER
-----

Back on topic please..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
ik word gek!   help!!!
« Reactie #25 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 18:39:50 »
En nu sla jij de plank flink mis...op de typen die jij beschrijft wordt ALLEEN de inlaatlucht temperatuur gemeten, maar niet de massa van de aangezogen lucht.
Het lijkt voor de leek hetzelfde, maar de werking c.q. verwerking van die verkregen data is volstrekt anders.
Een luchtmassameter meet idd de temp. van de inlaatlucht, maar meer ook niet.
Een luchtmassameter meet daarboven d.m.v. een hittedraad de hoeveelheid aangezogen lucht aan de hand de van de mate waarin dat ding afkoelt! -zoekop-

Op een PG/1H en PY vanaf '91 wordt dit bepaald door eem map sensor die verwerkt zit in de computer en aangesloten is op het vacuum onder de gasklep i.c. met de gemeten inlaatlucht temp die in de inlaatbuis voor de gasklep wordt gemeten.



Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
ik word gek!   help!!!
« Reactie #26 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 20:39:41 »
huh?

Een hittedraadanemometer werkt inderdaad met een kogel of draadje (met kogel), welke door de afkoeling te registreren (of beter: de vermogensopname om de temperatuur te handhaven) registreert hoe snel de lucht langs stroomt. Met dezelfde sensor kan ook de temperatuur worden geregistreerd.

Met een bepaalde hoeveelheid extra parameters is daarmee de benodigde brandstof hoeveelheid te berekenen.
- Zuurstofconcentratie (word niet gemeten, maar op 21% gesteld)
- Absolute druk (word niet gemeten, maar meestal op 1013hPa gesteld (zee-niveau))
- Diameter v h meetvlak (word niet gemeten, maar (afhankelijk van motor type eenmalig ingegeven
- Luchtvochtigheid (word niet gemeten, en zal door VW waarschijnlijk op zo'n 65% worden gesteld

----
Als met bhv de hittedraad alleen de luchtsnelheid word gemeten, en de temperatuur word niet meegenomen in de berekeningen, dan is bosch niet goed snik -gert-  

Als alleen de inlaattemperatuur word gemeten mbv een (bosch) hittedraad is vw niet goed snik dat ze daarin trapt -gert- een gewoon termokoppel is veel goedkoper, veel robuster, en net zo precies.


Maar goed: Ik vertrouw erop dat jij beter weet hoe t een en ander werkt bij bepaalde motoren: Ik ben de leek, jij de expert :)

Ik dacht dat t bij mijn AAU 't ook ongeveer zoals onderstaande werkte
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline petra

  • Non-Register lid
  • Berichten: 13
  • Geslacht: Vrouw
ik word gek!   help!!!
« Reactie #27 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 22:26:16 »
:) heren!  hahahahahahaha geloof dat ik een flinke discussie los gemaakt heb hier...........
maar ondertussen nog geen hulp -dunno-
 -boehoe-

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
ik word gek!   help!!!
« Reactie #28 Gepost op: za, 11 mrt 2006, 23:33:47 »
Tis dat ik hier in het hoge noorden zit....
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
ik word gek!   help!!!
« Reactie #29 Gepost op: zo, 12 mrt 2006, 09:08:19 »
nog geen reply van jaap ,offie zondag mee ging ??????
je hebt laagvliegers en modelvliegers .