Auteur Topic: striping  (gelezen 3389 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
striping
« Gepost op: di, 04 mrt 2008, 20:20:29 »
Eerder hier al eens ter sprake gekomen tijdens een ander 'gesprek'

Mijn blauwe polo LX uit 1981 (900cc) heeft op dit moment zilveren striping. Weet iemand of dit is zoals het origineel hoort of dat deze zoals door anderen is aangegeven rood hoort te zijn.
Heeft iemand toevallig hier een foto van zodat ik kan vergelijken. Helaas was de folder hier niet duidelijk over.
(natuurlijk niet van mijn eigen autotje die vroeger van Ron uit Zoetermeer was. Hij heeft de striping van rood naar zilver gewijzigd, kenteken HG-84-PV)

Alvast bedankt.

gr. Roel

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: striping
« Reactie #1 Gepost op: di, 04 mrt 2008, 20:27:21 »
Was dat zowiezo standaard dan op die modellen?

Mijn polo is ook een LX uit 81 maar er zit ook geen striping meer op.

Het zou dus kunnen zijn dat die er wel op zou horen te zitten?

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: striping
« Reactie #2 Gepost op: di, 04 mrt 2008, 20:55:40 »
Was dat zowiezo standaard dan op die modellen?

Mijn polo is ook een LX uit 81 maar er zit ook geen striping meer op.

Het zou dus kunnen zijn dat die er wel op zou horen te zitten?

Haha....eerlijkwaar ik heb geen idee.
En je maakt het niet makkelijker.

Volgende vraag dus: Weet iemand of eigenlijk wel een striping op een 1981 LX versie thuis hoort???

Tja...stel hier vragen omdat ik anwoorden zoek, maar Arno helpt me alleen maar aan nieuwe vragen.
(Als we hier een antwoord op hebben kunnen we samen striping gaan zetten....)

(Arno, zou je me wat fototjes van jou LX kunnen sturen ben wel nieuwsgierig)

Komen trouwens steeds meer vraagtekens. Op het artikel over de LX in het archief staat een foto met zwarte doppen op de velgen. Weet iemand of de LX ook met de chrome kappen is uitgebracht? Ik heb namelijk volgens mij nog wel ergens die zwarte doppen liggen naast een zak van die chrome kappen, dus dan kan ik het omzetten)
« Laatst bewerkt op: di, 04 mrt 2008, 21:00:00 door RoelG »

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: striping
« Reactie #3 Gepost op: di, 04 mrt 2008, 21:48:21 »
hhaha tja sorry joh ik weet t ook allemaal niet. Heb mijn 1f ook net 2 weken pas :D

hier staat mijn 1fje.
http://www.polo86c.nl/smf/index.php/topic,5055.0.html

Geen striping dus wel chrome wieldoppen.

de auto moet eerst gespoten worden voordat er iets van striping op zou komen als die er dan op hoort.

gr

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: striping
« Reactie #4 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 08:23:00 »
Hey Arno, ja, zie dat je nog veel werk hebt.

Ik weet niet hoeveel je van de LX versie weet, maar na enig zoeken ben ik alweer wat op de hoogte. dus wie weet kan hiermee helpen. zo niet ach....het gaat om het idee.
De voorstoelen zijn waarschijnlijk niet origineel. De stoelen zijn de juiste kleur en stoffering, maar ik heb me door een paar duiste liefhebbers laten vertellen dat één van de luxe dingen die in de LX versie standaard is hoofdsteunen zijn. Deze zijn gelijk aan die uit de golf 1, dus niet dat ronde van de eerdere polo's maar het vierkante model, dus daar is nog wel aan te komen. Ook de stoffering dus de stoelen kun je uit een golf halen (wordt echter ook al moeilijk)
Die achterbank is trouwens wel jammer. Deze is niet gelijk aan de golf. Ik heb nog een volledige stoffering van een achterbank in de goede kleur, maar die wilde ik doneren voor een versleten bestuurdersstoel. Als we uit jouw stof genoeg kunnen redden voor een voorstoel kunnen we hier misschien wel wat mee. (of als je een vervangend stoeltje of stofje weet)
De tellerunit is ook gelijk aan golf 1 dus gemakkelijk te vervangen.
De hoedenplank heeft een speciale uitsparing (fabrieksmatig) Ik zag geen hoedenplank. Als je wilt weten hoe ze dit in de fabriek deden (stelt niet zo veel voor) kan ik er wel wat foto's van maken.
Moet je natuurlijk wel nog een hele hoedenplank kunnen vinden. Heb er nog wel een, maar vergeef me als ik die niet verkoop.
De handschoenenvakjes onder het dashboard lijken op de foto's ook niet meer aanwezig. Deze waren zo ver ik mij dat heb laten wijsmaken ook bij dit model standaard. Maar ja, die zullen wel vaak zijn weggeschroefd.

Als je verder nog wat voor je LX-je zoekt, ik kan wel eens kijken of ik nog wat heb liggen. Vraag echter niet voor een nieuw dashboard. zag het gat zitten, wat zonde.
Enne....gewoon die gril van een 1f er op laten. het hoort gewoon bij dit model. De bumpers ook vooral niet zwart spuiten. Ze horen donkergrijs te zijn met twee zwarte beizen, en na opknappen van het plastic ziet dit er erg mooi uit.
Het laaste is natuurlijk mijn mening, je hoeft niet te luisteren (wilde ze ook eerst zwart spuiten, dacht dat het verkleuring was....met dank aan de heren hier voor het voorkomen hiervan).
Als je foto's van delen wil hebben moet je het maar laten weten. Zo ver ik heb kunnen nagaan is het interieur van mijn 1fje stront origineel, dus goed om te vergelijken.

succes met het opknappen verder. volgens mij nog je handen vol.

ps waar is die tweede knop naast de tellerunit voor, ik heb er maar een?



Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: striping
« Reactie #5 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 09:38:38 »
Ah dat is een heel verhaal :)

Ik had het idee dat mij interieur wel origineel was maar kan het mis hebben.
Het dashboard is wel zonde ja, volgens mij is het ook geen los plaatje maar zou er een compleet nieuw dashboard in moeten.

Maarja eerst de corosserie in orde maken en daarna ga ik wel verder kijken wat er allemaal op hoort en wat niet.

Er zit nog wel wat werk in de auto ja maar ik ga hem niet zo uitgebreid opknappen als de Audi 50 hoor.

Ik wil eigenlijk proberen de polo komende zomer al op de weg te hebben. Maarja dat zal een te rooskleurige gedachten zijn :) maar ik ga er voor.



Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: striping
« Reactie #6 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 09:43:47 »
De voorstoelen zijn waarschijnlijk niet origineel. De stoelen zijn de juiste kleur en stoffering, maar ik heb me door een paar duiste liefhebbers laten vertellen dat één van de luxe dingen die in de LX versie standaard is hoofdsteunen zijn.

Even niet vergeten dat een NEDERLANDSE polo dus zeker niet standaard hoofdsteunen heeft, als de duitse variant dat wel heeft. Zelfs bij de Polo 2 staat er in de (voor de nederlandse markt bedoelde) nederlandstalige folders 'Hoofdsteunen niet standaard'.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: striping
« Reactie #7 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 09:49:48 »
Een oom van mijn vriendin die al 30jaar bij VW werkt vertelde laatst ook dat het nog wel wist toen deze polo`s en derby`s nieuw waren en afgeleverd moesten worden. Als mensen dan de optie "Hoofdsteunen" hadden genomen dan moest hij een stel gaten in de stoelen maken en de hoofdsteunen erin plaatsen.

Ik weet alleen niet of dit over de eerste types ging of over de 1fjes.

Anders is het misschien altijd een optie geweest in nederland?

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: striping
« Reactie #8 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 10:10:01 »
Even niet vergeten dat een NEDERLANDSE polo dus zeker niet standaard hoofdsteunen heeft, als de duitse variant dat wel heeft. Zelfs bij de Polo 2 staat er in de (voor de nederlandse markt bedoelde) nederlandstalige folders 'Hoofdsteunen niet standaard'.

Je hebt gelijk Jaap. Heb het echter specifiek over de luxe uitgevoerde LX versie die werd uitgebracht als afsluiting voordat werd overgegaan naar de polo 2. Maar goed, ik kan het natuurlijk mishebben. Zit natuutrlijk ook nog niet lang in het 'vak' Het is sowieso geen slecht idee om het te doen. Het is origineel voor dit model minimaal beschikbaar geweest (als ik het mis heb). En het is veel veiliger. Ik wil niet weten hoeveel whiplash klanten ik heb gehad die de hoofdsteunen niet goed hadden staan tijdens een ongeluk. Gun je niemand.

Maar goed, ik blijf spitten. het blijft een moeilijk onderwerp om iets over te vinden.

Kon die middenstrip niet vervangen worden, zonder dat het hele dasdhboard er uit moet?
Het wordt volgens mij wel een drama om daar een nieuwe voor te vinden.
« Laatst bewerkt op: wo, 05 mrt 2008, 10:13:36 door RoelG »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: striping
« Reactie #9 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 11:29:37 »
de tellerbak van een 1f is niet (helemaal) gelijk aan golf1;

De snelheidsmeter wijkt af als je die van een golf gebruikt. Eigen kilometerteller overzetten is dan wel weer mogelijk.

Ik heb ook een polo LX staan, daar zit ook geen striping (meer) op. Ik kan je dus ook niet aan de antwoorden helpen.
Als je echter een foto hebt van een polo1f vanuit de folder, dan kan je daar op af gaan toch?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: striping
« Reactie #10 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 11:50:43 »
tja. heb wel een foto, maar uit een krantenartikel. er staat geen folder van de LX online. De foto van het artikel is niet goed genoeg om het goed te kunnen zien. Hij is daarnaast in zwart wit. Dus voor kleur bepalen is dit niet voldoende. De striping kan verder natuurlijk per kleur verschillen. De LX versie is uitgevoerd in drie kleuren. blauw, zilver en wit.

gr. roel

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: striping
« Reactie #11 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 12:33:48 »
Ik kan wel eens even kijken wat er op de microfiches aangegeven staat qua LX-striping.

Deze foto bedoelde ik, hierop is de striping rood.
Eerlijk gezegd denk ik trouwens niet dat het origineel is...


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: striping
« Reactie #12 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 12:50:07 »
microfiches? wat zijn dat?

Ja. das mijn autotje. De striping is nu echter vervangen door een enkele zilveren streep. maar deze striping is volgens mij niet origineel geweest. Zo ver ik weet kwam die dubbele streep pas later in de mode. Zeg iets van '85 en werd die niet op de type 1 geplaatst. Des te meer ik er over nadenk. des te meer ik begin te twijfelen of er wel een striping op dit type thuis hoort. Het zou mij niet verbazen als de striping er helemaal niet op hoort. Weet dan niet of ik de mijne er af haal, Het zilver staat wel erg mooi op het blauw. En een beetje artistieke vrijheid moet ook kunnen. Daarnaast is mijn autotje niet 100% strak en heb ik niet het geld om dit zonder spuiten uit te laten deuken en niet de expertise om dit zelf te doen. De striping trekt hier enigzins de aandacht vanaf.

Als je dit voor mij op je 'microfiches' kan controleren graag.
Alvast bedankt.

Groeten,

Roel

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: striping
« Reactie #13 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 13:07:23 »
tja. heb wel een foto, maar uit een krantenartikel. er staat geen folder van de LX online. De foto van het artikel is niet goed genoeg om het goed te kunnen zien. Hij is daarnaast in zwart wit. Dus voor kleur bepalen is dit niet voldoende. De striping kan verder natuurlijk per kleur verschillen. De LX versie is uitgevoerd in drie kleuren. blauw, zilver en wit.

gr. roel

Dat was bekend.. Ik heb een witte, Arno een zilveren, jij een blauwe. Goh, hele LX famlie compleet. De striping zal hoogstwaarschijnlijk niet LX specifiek zijn, misschien dat de jouwe door de dealer versierd is? Ik gok dat de vorige eigenaar het gedaan heeft.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: striping
« Reactie #14 Gepost op: wo, 05 mrt 2008, 13:10:15 »
tja....dat de vorige eigenaar dat heeft gedaan weet ik zeker. Daarvoor zat namelijk die rode erop. Wie weet. als Arno hard doorwerkt kunnen we ze bij het volgende treffen (weet niet wanneer dat zal zijn) naast mekaar zetten. Levert vast een mooi plaatje op. Maar ja. Arno zat te twijfelen om em wit te spuiten las ik ergens dus dat is maar afwachten.