Auteur Topic: subframe  (gelezen 3247 keer)

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: subframe
« Reactie #15 Gepost op: wo, 20 aug 2008, 13:25:51 »
Is op een bepaalde schaal (bijvoorbeeld 1= origineel 10= überkart) de verschillen aan te geven? Ik kan me er maar heel weinig bij voorstellen eigenlijk.  -dunno-
Heb wel het gevoel dat de Derby nu met de rolbeugel stijver in de carosserie is, dan de G40 met alleen een veerpootbrug (beide 60/40 verlaagd). Maar of dat ook daadwerkelijk een betere wegligging opleverd? Nu ben ik natuurlijk ook nog niet uitgebreid aan het hoeken geweest met de Derby, maar toch..

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Re: subframe
« Reactie #16 Gepost op: wo, 20 aug 2008, 13:33:39 »
Is op een bepaalde schaal (bijvoorbeeld 1= origineel 10= überkart) de verschillen aan te geven? Ik kan me er maar heel weinig bij voorstellen eigenlijk.  -dunno-
Heb wel het gevoel dat de Derby nu met de rolbeugel stijver in de carosserie is, dan de G40 met alleen een veerpootbrug (beide 60/40 verlaagd). Maar of dat ook daadwerkelijk een betere wegligging opleverd? Nu ben ik natuurlijk ook nog niet uitgebreid aan het hoeken geweest met de Derby, maar toch..

En waarom niet als ik vragen mag...  -gert-  :D

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: subframe
« Reactie #17 Gepost op: wo, 20 aug 2008, 13:40:45 »
Dreiecklenkers op zich is zoals jij ooit ergens neertikte:
normale ophanging = sturen en een fractie later gaat polo ook die kant uit.
Dreiecklenkers/triangels = sturen en polo gaat direct die kant op.
Op zich mooi spul, maar ik mis de stabi, dus nog niet tevreden.

Wat Martijn zegt: dreiecklenkers combineren met ori stabi.
En dat alles nog es combineren met soort subframe-achtig-brouwsel.
Heb ik in gedachten als winterproject, maar goed:
plannen ben ik mee gestopt........loopt toch in de soep, dus: ooit.........

 Plannen lopen bij nooit in de soep, die blijven gewoon lekker gaarkoken :P (Duurt maar, duurt maar, duurt maar enz..)

Ik zal eens kijken; kan in de avonduurtjes wel eens wat meten/passen. Wat voor fuseekogel heb jij aan de dreieckslenkers zitten? Ik wil eens kijken of het de moeite waard is om zelf wat te gaan bakken en braaien ; danwel een set draagarmen of een aanpassing aan de originele setup.. Staal kost nix, lasapparaat MIG/TIG en een hydraulische buigmachine heb ik tot mijn beschikking..

De originele draagarm icm een 2e draagarm naar de originele stabibevestiging en daaronder een originele (ingekorte) stabi geknoopt.. Da's mijn idee. 
Een verbinding tussen beide langsdragers kan dan ook direct gerealiseerd worden...

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: subframe
« Reactie #18 Gepost op: wo, 20 aug 2008, 14:16:44 »
Rondom rubbers vervangen voor bussen, zal zowat hetzelfde effect hebben ja.

Stijve carosserie of stug gelagerde ophanging: da's niet hetzelfde  -moon-
Het eerste kost geen comfort, maar kan een hoop rijplezier opleveren.

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: subframe
« Reactie #19 Gepost op: wo, 20 aug 2008, 17:35:34 »
Plannen lopen bij nooit in de soep, die blijven gewoon lekker gaarkoken :P (Duurt maar, duurt maar, duurt maar enz..)

Ik zal eens kijken; kan in de avonduurtjes wel eens wat meten/passen. Wat voor fuseekogel heb jij aan de dreieckslenkers zitten? Ik wil eens kijken of het de moeite waard is om zelf wat te gaan bakken en braaien ; danwel een set draagarmen of een aanpassing aan de originele setup.. Staal kost nix, lasapparaat MIG/TIG en een hydraulische buigmachine heb ik tot mijn beschikking..

De originele draagarm icm een 2e draagarm naar de originele stabibevestiging en daaronder een originele (ingekorte) stabi geknoopt.. Da's mijn idee. 
Een verbinding tussen beide langsdragers kan dan ook direct gerealiseerd worden...
Plannen als in planning, bedoelde ik........had dit voor afgelopen winter al in gedachten..........
Mijn dreiecklenker bestaat uit een g40-draagarm met daarin een stuk stabi in vastgelast (!)
en dat stuk stabi zit aan de voorkant met een uniball-gewricht op origineel stabi-bevestigingspunt.
(Note: dat stuk stabi is dan weer geen originele verbouwde stabi, maar een stuk gebogen rond staal)

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: subframe
« Reactie #20 Gepost op: wo, 20 aug 2008, 17:43:20 »
Stijve carosserie of stug gelagerde ophanging: da's niet hetzelfde  -moon-
Het eerste kost geen comfort, maar kan een hoop rijplezier opleveren.
Sorry hoor: ik was ff mijn dreiecklenkers aan 't vergelijken met wat Folkert heeft  -moon-
Die PU(?)-bussen kunnen nog heel ietsje bewegen, denk ik zo,
maar 't zal aardig in de richting komen van vaste gewrichten.

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: subframe
« Reactie #21 Gepost op: di, 18 nov 2008, 20:29:14 »
Vast niet zo stijf als het subframe op pagina 1 maar wel makkelijk zelf te maken. -thumbsup-

Citaat

this weekend i took my exhaust apart modified the indide of the box welded her back up and put it back on the car so its at the correct sound level now.

also made my frame to hold the sumpguard which will also act as a front subframe















Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: subframe
« Reactie #22 Gepost op: di, 18 nov 2008, 20:37:04 »
Vast niet zo stijf als het subframe op pagina 1 maar wel makkelijk zelf te maken. -thumbsup-




 goeie post  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: subframe
« Reactie #23 Gepost op: di, 18 nov 2008, 20:45:03 »
Super! Nog net geen foto's met het meetlint er naast?! -thumbsup- Zo moet het wel na te maken zijn?! -ja-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: subframe
« Reactie #24 Gepost op: di, 18 nov 2008, 20:50:14 »
Je hebt toch een derby op zijn kant liggen? Je hebt vast ook een meetlint :D

Een extra verbinding van draagarm--draagarm extra op dit subframe helpt al een hele boel!

Mooie/goeie post Martin!! (je hart ligt nog bij de polootjes??)
« Laatst bewerkt op: di, 18 nov 2008, 21:34:21 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: subframe
« Reactie #25 Gepost op: di, 18 nov 2008, 21:05:05 »
Misschien kunnen de constructies van http://www.vwtuningsalzmann.de/SeitePolo2.htm nog inspireren?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: subframe
« Reactie #26 Gepost op: di, 18 nov 2008, 21:07:31 »
Die zijn hier zeker bekend, alleen qua prijs niet echt interessant.
Heeft ongetwijfeld te maken met de kosten voor een TÜV goedkeuring.

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: subframe
« Reactie #27 Gepost op: di, 18 nov 2008, 23:09:11 »
Mooie/goeie post Martin!! (je hart ligt nog bij de polootjes??)

Don't ask... -boehoe- Je wilt niet weten hoe hard mijn handen jeuken om met de genesis aan de slag te gaan, maar mijn studie heeft absoluut voorrang nu.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: subframe
« Reactie #28 Gepost op: di, 18 nov 2008, 23:10:11 »
Hoest met de Sciroc dan?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: subframe
« Reactie #29 Gepost op: di, 18 nov 2008, 23:27:16 »
 -off- :)

Hoest met de Sciroc dan?

Prima, loopt als een trein. Brengt me van Apeldoorn naar Zwolle wanneer de NS het weer eens laat afweten, of wanneer ik gewoon geen zin heb om met de trein te gaan. Verder weinig bijzonders te melden, alleen afgelopen weekend de radiateur vervangen vanwege koelvloeistof lekkage. Ben nu aan het sparen voor een verlagingssetje want ik kan me niet langer vertonen zo :P, maargoed updates volgen vanzelf op het VF. -thumbsup-

Back-On-topic!!! :)
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..