Auteur Topic: Uitlijnen  (gelezen 2363 keer)

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Uitlijnen
« Gepost op: wo, 08 nov 2006, 21:32:32 »
Uit vrij betrouwbare bron ( -gert- ) heb ik vernomen dat je de achterwielen van een polo negatief kunt zetten.

Iemand ervaring mee?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Uitlijnen
« Reactie #1 Gepost op: wo, 08 nov 2006, 21:39:23 »
Duhh......





Eerst ff langs de Gamma!
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Uitlijnen
« Reactie #2 Gepost op: wo, 08 nov 2006, 21:48:57 »
Duhh......





Eerst ff langs de Gamma!

Ben net langs de Gamma gereden, maar die wisten het niet...  -wanker-
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Uitlijnen
« Reactie #3 Gepost op: wo, 08 nov 2006, 22:36:46 »
Duhh......





Eerst ff langs de Gamma!

daarom begin ik altijd mijn vraag met "het is misschien een domme vraag.."

om ditsoort reacties te voorkomen  -wanker-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Uitlijnen
« Reactie #4 Gepost op: wo, 08 nov 2006, 23:29:49 »
Uit vrij betrouwbare bron ( -gert- ) heb ik vernomen dat je de achterwielen van een polo negatief kunt zetten.

Iemand ervaring mee?

Er zijn naven te koop die onder een bepaalde hoek zijn afgefreesd, meestal 1,5 graden.
Onder deze hoek komt dan ook het wiel te staan ten opzichte van origineel.

Staan normaal bij bosjes op ebay.de, maar ken ze nu niet vinden  -dunno-

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Uitlijnen
« Reactie #5 Gepost op: do, 09 nov 2006, 12:51:26 »
Maar werkt het een beetje?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Uitlijnen
« Reactie #6 Gepost op: do, 09 nov 2006, 13:41:37 »
huh? hoe doe je dat bij een achterwiel/naaf/trommel??

De velg zit toch aan de trommel vast (trommel dient ook als naaf)?

als je de trommel 1,5 graden hellend maakt krijg je toch een schommelend achterwiel?

De achterplaat van de trommel (met asje) zou dan onder een hoek moeten komen te staan. Anders werkt het toch niet?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Uitlijnen
« Reactie #7 Gepost op: do, 09 nov 2006, 14:07:04 »
Precies: het pasvlak van de NAAF aan de as wordt aangepast.

Dat je de trommel ook als 'naaf' kunt zien, werkt verwarrend.

Het gaat dus om de 'as-tap' die aan de achteras wordt gemonteerd. Pics say more that words:

nummertje 2, pasvlak aan achterkant aangepast.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Uitlijnen
« Reactie #8 Gepost op: do, 09 nov 2006, 14:08:05 »
Citaat
Uit vrij betrouwbare bron (  ) heb ik vernomen dat je de achterwielen van een polo negatief kunt zetten.

Iemand ervaring mee?


De achterwielen van een polo hebben van zichzelf toch al een behoorlijke negatieve wielvlucht??
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Uitlijnen
« Reactie #9 Gepost op: do, 09 nov 2006, 15:25:33 »
Iets of wat ja.

Maar door te verlagen vertaalt zich dat al snel in toespoor..

M'n 2-tone stond ook echt op toespoor na een beurtje bij Anter®a.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Uitlijnen
« Reactie #10 Gepost op: do, 09 nov 2006, 15:27:53 »
Dus als je de astappen van de as schroeft en de achterkant scheef afslijpt staan je wielen negatief, maar dit moet natuurlijk wel beetje precies gebeuren, maar echt moeilijk is het niet...

Wat zijn hiervoor goeie maten om aan te houden? En welk effect buiten dat je banden scheef afslijten heeft t...
Ik neem aan dat je dan in de bochten meer grip zult hebben aangezien je auto mee tordeert...

Heeft iemand het? En is het geschikt voor op de openbare weg, als je je auto niet als daily gebruikt???




Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Uitlijnen
« Reactie #11 Gepost op: do, 09 nov 2006, 15:37:10 »
Eh Jaap waar praten we nu over? Toespoor heeft niets met wielvlucht(Camber) te maken. En ik dacht juist dat we het over wielvlucht hadden

Toespoor is het naar binnen of naar buiten staan van de voorwielen. Een voorwielaangedreven auto zoals de polo zal vaak wat uitspoor hebbben, hierbij staan de voorwielen iets uit elkaar dus de voorkant van de band wijst iets naar buiten. Dit is gedaan omdat een voorwielaandrijver als het ware getrokken word, waardoor de voorwielen iets naar binnen willen draaien. Om dit te compenseren krijgen de voorwielen een beetje uitspoor zodat ze tijdens het rijden wel recht staan.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Uitlijnen
« Reactie #12 Gepost op: do, 09 nov 2006, 15:49:18 »
Citaat
Wat zijn hiervoor goeie maten om aan te houden? En welk effect buiten dat je banden scheef afslijten heeft t...
Ik neem aan dat je dan in de bochten meer grip zult hebben aangezien je auto mee tordeert...


Het levert meer grip op in de bochten. Stel je neemt een bocht naar rechts, dan word je linkerachterwiel zwaarder belast dan als je normaal rechtdoor rijd. Als je dan je wielvlucht iets negatief hebt dan zal je linkerachterwiel veel mooier vlak tegen het asfalt liggen dan als je wielvlucht nul is. Volgens mij kwam het voordeel van een negatieve wielvlucht daar simpelgezegd op neer. Klikken voor een uitgebreid verhaal.
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline edgard

  • Non-Register lid
  • Berichten: 85
  • Geslacht: Man
Uitlijnen
« Reactie #13 Gepost op: do, 09 nov 2006, 16:44:17 »
Je kan gewoon 2 ringen tussen de onderste bouten leggen waar je astap aan de achteras mee vast zit.
en de bovenste zonder ring
En je achterwielen staan negatief

Nadeel je banden slijten scheef en de auto word er nerveus van.

Als je er elke dag mee rijd raad ik het af

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Uitlijnen
« Reactie #14 Gepost op: do, 09 nov 2006, 16:59:09 »
Je kan gewoon 2 ringen tussen de onderste bouten leggen waar je astap aan de achteras mee vast zit.
en de bovenste zonder ring
En je achterwielen staan negatief

"Dat zeg ik" -dj-