Auteur Topic: Onbalans tussen 80/100 km p/u....  (gelezen 2722 keer)

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Onbalans tussen 80/100 km p/u....
« Reactie #30 Gepost op: wo, 08 sep 2010, 10:05:48 »
Nangkang heb ik ook gehad in 15" en in de zelfde maat op mijn A3 velgen onder de Lupo, ook geen problemen btw -dunno-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Onbalans tussen 80/100 km p/u....
« Reactie #31 Gepost op: wo, 08 sep 2010, 23:01:51 »
die onrondheid krijg je er vaak juist uit door hard op te pompen .doen we regelmatig namelijk .
 en je wilt niet weten bij hoeveel bar een beetje rally band zich van een porsche gt3 rs (18 duimers) zich pas op de hump zetten .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Onbalans tussen 80/100 km p/u....
« Reactie #32 Gepost op: do, 09 sep 2010, 10:08:56 »
mmmm lekker de koordlagen eerst kneuzen( neem als voorbeeld een paperclip)  dan oppompen op goed geluk dat ze niet knappen .hier een klein voorbeeldje

ja zo kom  je er wel

dat gebeurt dus echt niet bij 1 bar rijden, voor een rondje. en klappen gebeurt dus ook echt niet. en die link is ook een vrachtwagen band, 9 bar komt nog iets harder aan.

wat jij zegt goed oppompen zodat hij zich er goed op zet, maar als die band zelf zo krom is, moet je het toch anders aanpakken.

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Onbalans tussen 80/100 km p/u....
« Reactie #33 Gepost op: do, 09 sep 2010, 10:41:06 »
Dat truukje van een blokje om met 1 bar, is om ingezakte wangen weer terug in het gareel te krijgen, voor banden die lang stil hebben gestaan. Maar het lijkt me niet goed voor de band maar het is ook niet zo dat je daarmee instant de koordlagen doorhaalt. "Ik wil ze de kost niet geven die dagelijks op 1 bar rijden." Je gebuikt `t alleen om de wang iets warmer dan normaal te maken zodat je bij het hard oppompen de wang makkelijker in het gewenste model gaat. Ideaal is het zeker niet, maar dat is een trillend stuur ook niet.

Het hard oppompen is om de hiel goed in het velgbed te krijgen, ik zou persoonlijk nooit 7 bar in een personenautoband doen, dat is drie keer de voorgeschreven druk!

Een vergelijking maken tussen een auto en vrachtwagenband is misschien niet helemaal correct, dat is wel een andere tak van sport, 9 bar ipv 2, het volume van de band achterwege gelaten.

Dit zijn mijn  -2cents- laten eerst maar eens afwachten of PK `t probleem met de aangedragen oplossingen weg krijgt.
Oo=o=oO

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Onbalans tussen 80/100 km p/u....
« Reactie #34 Gepost op: za, 23 okt 2010, 18:52:21 »

Om een lang verhaal kort te houden: k Heb m'n geld teruggekregen, incl. de extra gemaakte kosten voor tussentijds balanceren. Banden zijn enige tijd geleden opgehaald en gisteren kreeg ik te horen dat iig twee banden 'defect' werden bevonden door de fabrikant.

t Heeft veel telefoontjes en mailtjes gekost, maar ben wel blij met t eindresultaat. Naja, k heb nog steeds geen banden.... :)

**Iedereen nog bedankt voor de aangedragen oplossingen! -thumbsup-**


Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Onbalans tussen 80/100 km p/u....
« Reactie #35 Gepost op: za, 23 okt 2010, 18:55:29 »
dat gebeurt dus echt niet bij 1 bar rijden, voor een rondje. en klappen gebeurt dus ook echt niet. en die link is ook een vrachtwagen band, 9 bar komt nog iets harder aan.

wat jij zegt goed oppompen zodat hij zich er goed op zet, maar als die band zelf zo krom is, moet je het toch anders aanpakken.
kom je achter ..... vanzelf als je zo door gaat . doe genoeg met rubber om dit te weten .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Onbalans tussen 80/100 km p/u....
« Reactie #36 Gepost op: za, 23 okt 2010, 18:56:22 »
Om een lang verhaal kort te houden: k Heb m'n geld teruggekregen, incl. de extra gemaakte kosten voor tussentijds balanceren. Banden zijn enige tijd geleden opgehaald en gisteren kreeg ik te horen dat iig twee banden 'defect' werden bevonden door de fabrikant.

t Heeft veel telefoontjes en mailtjes gekost, maar ben wel blij met t eindresultaat. Naja, k heb nog steeds geen banden.... :)

**Iedereen nog bedankt voor de aangedragen oplossingen! -thumbsup-**


[/quotemaandag ochtend bandjes dus
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline WickyTheViking

  • Non-Register lid
  • Berichten: 296
  • Geslacht: Man
  • Taco D.
Re: Onbalans tussen 80/100 km p/u....
« Reactie #37 Gepost op: za, 23 okt 2010, 22:09:26 »
wist je dat je n (vrachtwagen)band mag op pompen als je in t verlengde van het loopvlak zit... dus niet zittend/hangend/liggend NAAST de band...

tijdje geleden onze tools in de werkplaats gekeurd/geijkt...en we hadden een banden pomp die je zelf nog op het ventiel moet drukken die werd dus afgekeurd, omdat als n band ploft ...ploft ie naar de zijkanten|(waar je dus anders zou zitten) en het loopvlak blijft door al dat ijzer wat er in zit intact

:) nu hebben we van die pompen met n slangetje wat je dr op klikt
 -klus-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Onbalans tussen 80/100 km p/u....
« Reactie #38 Gepost op: zo, 24 okt 2010, 17:14:13 »
pompen in de kooi bedoel je ,daar is het pas enigzins verantwoord veilig
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline WickyTheViking

  • Non-Register lid
  • Berichten: 296
  • Geslacht: Man
  • Taco D.
Re: Onbalans tussen 80/100 km p/u....
« Reactie #39 Gepost op: zo, 24 okt 2010, 19:08:39 »
beetje bewerkelijk he ... wiel dr af ... in de koooi... half barretje dr bij zo dat ie op 9bar staat en weer trug schroeven ;)

en die kooi da was vroegah met die kolere ringen ! (of shovel wielen)