Auteur Topic: Project [ 26-TA-97 ] Polo 1 n  (gelezen 68893 keer)

Offline Martin

  • L86C-0087
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.562
  • Geslacht: Man
  • Martin Dijk
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #255 Gepost op: di, 11 dec 2007, 22:46:13 »
Had de deuk zondag al gezien, en dat was wel een hele nare. Maar mooi hersteld zo. -thumbsup- Gaat die nog opnieuw in de lak?
Following dreams, cause what is not started today is never finished tomorrow..

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #256 Gepost op: di, 11 dec 2007, 22:47:58 »
Nog een maand de tijd Jaap.  -klus- :D

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #257 Gepost op: di, 11 dec 2007, 22:58:58 »
Erg netjes zo!

@Thomas: inside information??

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #258 Gepost op: di, 11 dec 2007, 23:17:40 »
Nieuwe lak zal d'r niet meer 'voor die tijd' opkomen; Doe het goed of doe 't niet. Uitdeuken-zonder-spuiten hopelijk wel. Wellicht hier in de buurt wat vinden, of bij X-pair in het Westland langs..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Thomas

  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.092
  • Geslacht: Man
  • Thomas Smit
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #259 Gepost op: wo, 12 dec 2007, 18:38:38 »
@Thomas: inside information??

Zo geheim deed ie er niet over. Maar laat Jaap 't zelf vertellen als ie dat wil.  -prut-

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #260 Gepost op: wo, 12 dec 2007, 18:57:00 »
Dat ziet er goed uit!!

Bedankt voor de foto's !!

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #261 Gepost op: wo, 12 dec 2007, 19:06:35 »
wauw Jaap!! Dat ziet er echt goed uit!

'k weet dat het er op de foto vaak vele malen beter uit ziet, maar dit was wel echt een hele nare deuk -klappen-

P.S. Mooi dat je de 'N' als trouwauto wilt gebruiken! Zal er leuk uit zien; Newlyweds in een klein VW'tje zonder hoofdsteunen. Wel een foto vanaf achteren laten maken als jullie wegrijden in de auto!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #262 Gepost op: vr, 14 dec 2007, 11:48:46 »
In navolging van Mark2fPolo:
Ook ik ben bezig geweest met de vloer schoon / leeg te maken.  De Polo 1 heeft nogal last van continentie: Het vasthouden van water.
Het is een 'N' uitvoering, dus normaal gezien liggen er rubberen matten op het blanke metaal. Water wat zich eenmaal eronder verzameld heeft blijft in eeuwigheid der eeuwen daar zitten, kruipt overal tussen en voor je het weet, is het 1 roestige bende. 

Bij stoffen bekleding heb je hier veel minder last van: In de zomer dampt zelfs de dikste vloerbedekking droog...

Omdat 't vloertje sowieso niet meer de jongste is (de kriksteunen zijn vanaf boven goed te inspecteren), heb ik besloten in iedergeval voor het terug leggen van de rubbermatten de boel eens goed te behandelen. Roestoreren: De huidige staat niet laten verslechteren.  Uiteindelijk moet er gewoon een compleet nieuwe bodem in, maar dat zal niet voor 18 januari lukken. Genoeg gelult: foto's!  Met een hete-lucht fohn en een scherpe beitel (plamuurmes, steekijzer of krabber) eerst het teer los steken. 

Zoals je ziet: in het gootje is altijd water blijven staan en heeft onder het teer door zo z'n eigen weg naar buiten gevonden..
Even krabben en je ziet dat ook onder de teermatjes 't water is gaan kruipen. Onder het teer zit alleen een dunne grondlaag. Ook zonder beschadigingen vreet water (zuurstof) uiteindelijk door de lak en veroorzaakt roest.  Nog niet door, maar onbehandeld zal 't blijven vreten.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #263 Gepost op: vr, 14 dec 2007, 11:51:53 »
Verder
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #264 Gepost op: vr, 14 dec 2007, 11:53:20 »
En verder met de Ontvetter. Vloertje schoon!

(hoeveel zooi? heel veel zooi!)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #265 Gepost op: vr, 14 dec 2007, 11:54:33 »
Onder de 'bok' zit nog veel meer rottigheid, langs de dorpel en tja.. de kriksteun -boehoe-

Nothing that can't be fixed though

Eerst maar eens fiks in de fertan zetten, voorzien van een verse grondlaag en conserveren maar weer!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #266 Gepost op: vr, 14 dec 2007, 22:29:09 »
Dit was bij mij dus ook het geval.. Toen de wagen nog reed stapte ik een keer in met men klusschoenen aan, na 5 km dacht ik "hmm ik krijg natte voeten (lekke zolen)".. Ik klapte de rubber mat omhoog en ik kon zo de goudvissen loslaten..

Zo te zien op jou foto's heb ik nog redelijk mazzel gehad..

Maar als ik het goed begrijp is het dus ook mogelijk dat er nog water staat tussen de bodem delen?? ik zag namelijk op etka dat het 2 platen zijn die op elkaar komen.. (als ik het goed heb)

Ik was zelf aan het denken als ik weer bitumen terug plak om stroken te snijden, zodat je geen holle ruimte tussen de bodem en de bitumen krijgt..

Of is dit een rare gedachte?? 


p.s.: misschien een vreemde vraag, maar waar dienen die rubber stoppen voor??
« Laatst bewerkt op: vr, 14 dec 2007, 22:31:35 door mark2fpolo »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #267 Gepost op: vr, 14 dec 2007, 22:54:07 »
rubber? Bij mij zijn ze van staal :)

Bij de fabricage wordt de auto in een bak grondverf gedompelt, en dat water, ehmz, de overvloedige verf moet er dan ook weer uit lopen. Vlak daarna worden er doppen in de bodem geplaatst: 1 grote bij je voeten, 2 'middelmaat' (rond 40) net voor de pook, en achter de stoel.   Een heel aantal zitten er ook in de binnendorpel (plakbandje d'r over), en in de langsdragers naar achter toe (onder de achterbank, in de kofferbak), al zijn dat er bij de Polo 2 ineens veel meer geworden.

Probleem is dat de bitumen gewoon niet 100% plakt: je ziet op de foto ook 'strepen' patroon van de lijm. Daartussen plakken de matten niet, en kruipt 't water eronder. 't is nog erger bij de bokjes voor de stoelvergrendeling: daar komt t water d'r makkelijk onder (want matten lopen niet door), en water wat er eenmaal in komt, komt er nooit meer uit...

De bodem is niet voorzien van moeilijk dubbele lagen,. maar wel van plekken waar veel verschllende platen bij elkaar komen. Liever zorgen dat je daar dus niet aan hoeft te lassen/prutsen. o.a. de langsdragers achter (3 lagen dik). Flink met wax sproeien dus :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline mark2fpolo

  • L86C-0109
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.473
  • Geslacht: Man
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #268 Gepost op: za, 15 dec 2007, 17:12:09 »
bij mij zijn deze dus van rubber. voor bij de voeten zitten er 4 en achter de stoelen aan iedere kant nog eens 1

ik heb idd wat ducktape gezien op men binnenschermen.. Met het verwijderen van de bodyschtz heb ik 1 klein rubbertje kapot gemaakt :O

hier ff wat foto's van mijn rubbers

voor:



Achter 2 gaten:




Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [26-TA-97] Polo 1 n
« Reactie #269 Gepost op: za, 15 dec 2007, 17:27:40 »
@Mark2fPolo
Ziet er exact zo uit als bij mij.  "Gelukkig" zie ik bij jou ook al wat roest bij de kriksteunen.. alleen is 't bij jou nog lang geen 'laswerk'

Vandaag een afspraak gemaakt met 'Uitdeuk-zonder-spuiten-meneer' die Arno z'n polo2G40 ook heeft aangepakt.. Ben benieuwd wat ie er van vindt...  Van de week wegbrengen, volgende week klaar.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken