Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: dutchlimits op vr, 21 feb 2014, 20:18:31

Titel: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op vr, 21 feb 2014, 20:18:31
Hallo iedereen.

Ik zat even te surfen op het internet over mijn probleem. Kwam toevallig deze site tegen dus ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen met dit probleem.  

Ik heb mijn draagarmen vervangen omdat APK eraan kwam. Voor het vervangen van de draagarmen was er niks aan de hand. De auto is ook al uitgelijnd na monteren. Het probleem is dat de auto een eigen wil heeft gekregen, bij bepaalde hobbels en vaak in bochten neemt de auto een hele andere stuurrichting aan dan ik wil. Ik stuur bijvoorbeeld naar rechts, zodra het gewicht op de wiel komt trekt hij scherper naar rechts dan ik wil. Dus dan is het net alsof ik de stuur scherper naar rechts doe terwijl dat niet zo is. Het gebeurd ook tijdens het optrekken en afremmen, dit leg ik verder uit in onderstaande video.

Misschien dat iemand een idee heeft wat het probleem kan zijn... Ik weet het op het moment ff niet meer, het gebeurde dus na het vervangen van de draagarmen. Alles zit zeker weten vast. Als de auto staat geparkeerd en je trekt de stuur heen en weer (motor uit) dan hoor je ook getik. Mogelijk een optie om de draagarmen te verwijderen en om te wisselen, beide zijn hetzelfde. Het is tenminste een hele aparte constructie van zo'n polo. Ik heb straks vakantie dus dan haal ik alles weer los.

(heb oprijbokken op de achterbank dus je hoort herrie in de video)
http://www.youtube.com/watch?v=Se_L5c4i05g
Bedankt alvast,
Groet Alex
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: mike.roodvoets op vr, 21 feb 2014, 20:26:26
Heb je verder alles standaard aan de auto? Nog iets meer vervangen aan de auto?
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op vr, 21 feb 2014, 20:32:30
Nee alleen verlaagveren van H&R, schokbrekers van TA-Technix. De draagarmen zijn van het merk ATP

Maar die waren met de oude draagarmen al gemonteerd, toen reed hij nog prima. Niet extreem verlaagd:
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/poloo_zpsef846188.jpg)
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: mike.roodvoets op vr, 21 feb 2014, 20:38:26
ATP als in ATP autoteile uit Duitsland? Die heb ik er ook onder zitten niets mis mee. Zit niet toevallig de bout los van je stuurstang? Je zegt hij tikt tijdens het sturen.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op vr, 21 feb 2014, 20:41:54
Jup, die bedoel ik. Ja ik heb gevoeld bij de stuurstangen maar op die manier geen speling o.i.d.

Als de auto staat geparkeerd en je wiebelt de stuur heen en weer dan hoor je inderdaad getik. Heb nog niet gekeken waar dat weg komt. Moet even met 2 man.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: Gekke Gerrit op vr, 21 feb 2014, 20:45:30
Zijn fuseekogels en/of stuurkogels losgeweest? Hoe? Klinkt als een kogel die niet meer helemaal jofel is... Doet-ie 't maar 1 kant op? -dunno-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: Sjon op vr, 21 feb 2014, 20:50:36
Stabilisatorstang schuift in de voorste rubbers? -dunno-

Ter overweging:
-een G40 heeft af-fabriek draagarmen met aan de binnenzijde uniball-gewrichten ipv rubbers.
Alhoewel voor nu niet heel spannend, want splinternieuwe draagarmen is sowieso al beter dan uitgelubberde rubbers.
-hoewel ie niet heel laag is, zijn Wellemsblokken een verbetering: haalt de stabi naar voren
en corrigeert de wielgeometrie (bij extreme verlaging gaan de veerpoten haast rechtop staan:
dat moet niet, die wil je iets 'onderuit' => vergelijk 't maar met een fietsvoorvork).
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op vr, 21 feb 2014, 21:32:27
Ik begrijp wat je bedoelt Sjon. Waar kun je zoiets krijgen? Van welk merk is dat?

2 symptomen zijn het verder niks:
- Bij afremmen: De stuur gaat dan naar rechts toe en de auto gaat dus dan naar links.
- Bij optrekken: gaat de stuur weer naar het midden en dan gaat de auto naar rechts.

Het gebeurd af en toe dus ook in bochten maar niet vaak. Pas als er veel kracht op het onderstel staat zeg maar.

Ja de fuseekogels zijn los geweest bij het vervangen van de schokbrekers maar die gaven geen problemen bij het terug monteren. Ik heb toen nog een paar maand gereden zonder problemen.
 Er is na het vervangen van de draagarmen niks meer aangepast en toen was het mis.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: DanteG op vr, 21 feb 2014, 21:53:46
Verkeerde draagarmen gemonteerd -dunno-
Banden goed op spanning?
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: TomM op vr, 21 feb 2014, 22:03:10
Wat misschien iets kan schelen, misschien enkel mijn eigen bijgeloof is, de bouten van de draagarmen (daar waar deze in rubbers zit) pas aandraaien als de wielen op de grond staan (of op oprijplaten)
Idee is dat je wanneer je de bouten vastdraaid in uitgeveerde positie, er spanning op de rubbers blijft staan wanneer de auto met de wielen op de grond staat.

Hoeveel het uitmaakt en of het jouw klachten verhelpt weet ik niet, maar wie weet!
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op vr, 21 feb 2014, 22:22:32
Wat misschien iets kan schelen, misschien enkel mijn eigen bijgeloof is, de bouten van de draagarmen (daar waar deze in rubbers zit) pas aandraaien als de wielen op de grond staan (of op oprijplaten)
Idee is dat je wanneer je de bouten vastdraaid in uitgeveerde positie, er spanning op de rubbers blijft staan wanneer de auto met de wielen op de grond staat.

Hoeveel het uitmaakt en of het jouw klachten verhelpt weet ik niet, maar wie weet!

Daar dacht ik vanavond ook al aan! Ik heb oprijbokken dus zal alles eens los en vast draaien op de bokken, zien of het wat uit maakt. Thnx :)

@ danteG: bandenspanning is goed :)
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: Dennis op vr, 21 feb 2014, 23:13:32
Dat onder belasting vastzetten was ook mijn suggestie.

En nog 2 dingen:
- de hond in het filmpje, mooi hoe hij zo rustig blijft zitten en rondkijkt  :)
- ik gok zo dat je uit de provincie Groningen komt? Mocht je een extra paar ogen nodig hebben, ik woon in de stad  -thumbsup-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op vr, 21 feb 2014, 23:26:23
Haha ja die hond kun je die auto niet uit krijgen zodra het ritje voorbij is.. Als ik aan de auto klus dan ligt die hond ook de hele dag in de auto...

Fijn dat je hulp aanbied! Ik woon inderdaad in noord-groningen. Als ik er niet uit kom dan zeg ik het wel even!

Ik rij meestal dagelijks in mijn volvo door Groningen. Misschien spot je mij wel eens.

Dit is de volvo
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/13_zps67bddaff.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/6_zps96d9e479.jpg)
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/1_zpsc62ef482.jpg)

Ook af en toe meetings:
(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/6_zpse14221d8.jpg)

Dit was mijn eerste project. Is nu helemaal klaar.  -thumbsup-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: Lewis-coupe op za, 22 feb 2014, 10:51:06
Gave hond  -thumbsup-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: mike.roodvoets op za, 22 feb 2014, 13:11:02
Heb je bij het monteren van de draagarmen de fuseekogels wel helemaal in de poten geslagen?
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op za, 22 feb 2014, 13:31:47
Voor zover ik kan zien zitten ze er helemaal in..  Geen idee of ik een hamer had gebruikt..  Dementie  -gert-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: bobrosco op za, 22 feb 2014, 14:54:29
Hamer is niet altijd nodig hoor, soms willen ze er ook wel soepel in. Maar hij bedoelt meer dat ze er wel tot het einde in zitten en het boutje dus echt in het gleufje van de kogel zit.

Verder even checken of die stabi stang die er voor langs loopt wel goed aan je carroserie en draagarmen vast zit. En of die rubbers ook nog in een beetje goede staat zijn. Anders kan dat bij de constructie zoals op zo'n polo ook hele rare effecten hebben op je sturen.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op za, 22 feb 2014, 15:00:39
Oké ik begrijp het. Zal het maandag allemaal even nachecken.

Ik moest laatst wel de bout uitboren aan de linker kant want die knapte af..  Heb er een iets dikkere bout in gedaan maar dit zal wel niet uit maken denk ik.

Thnx heren.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: mike.roodvoets op za, 22 feb 2014, 15:06:56
Controleer eens of die bout niet je kogel blokkeert. Hebt daar niet zoveel ruimte ;).
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op za, 22 feb 2014, 15:39:13
Hoe controleer je dat? Mijn kennis met dat spul gaat niet zo ver...  -dunno-

 Hij moet toch zover mogelijk naar beneden? Aangezien je soms een hamer nodig hebt..

Een dikkere bout kan wel toch? Bij het uitboren zal die inkeping ook wel iets zijn uitgeboord

Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: mk1-madness op za, 22 feb 2014, 15:43:56
maar niet rondom de fusee. Maw je heb er dus een plat kantje aan zitten. Als je dus aan je stuur draait verdraait de fusee in de veerpoot. Dit gaat niet met een dikkere bout. Dat word een nieuwe fusee, meestal krijg je daar ook een nieuwe bout bij.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op za, 22 feb 2014, 15:52:44
Nee geen nieuwe bouten gekregen bij die ATP draagarmen.

Anders bestel ik wel de vw draagarmen.

Ik zal eerst de staat van de draagarm bekijken of die ook is uitgeboord.

Ik zie hier ook geen platte kant trouwens? Het is die ronding zeker?

(http://www.winparts.nl/onderstel/wielophanging/draagarmen/c589/draagarm/p161330_900_900.jpg)
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: mike.roodvoets op za, 22 feb 2014, 16:12:51
mk1 wat bedoel je precies? Fusee is toch gewoon 'vast' en de draaiing vind plaats in de kogel. Wat ik bedoel is dat beide kogels exact gelijk in de poot moeten zitten kwa hoogte. Anders klopt de geometrie niet meer. Nu heeft de kogel een plat stuk, de vernauwing op de foto, waar voor zover ik weet de bout in valt bij montage (is dit niet zo verbeter me maar). Nu heb jij met een dikkere bout de kans dat dat platte stuk op een andere plek wordt geforceerd. Het probleem zit hem dus in je fusee (veerpoot) en niet in de draagarmen.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op za, 22 feb 2014, 16:49:35
Oh zo bedoel je. Ik ga kleinere bouten scoren!  -thumbsup-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: mike.roodvoets op za, 22 feb 2014, 17:06:31
Let je wel op dat je dan ook je veerpoot vervangt, of in ieder geval de opgeboorde gaten weer op vult.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: mk1-madness op za, 22 feb 2014, 17:47:31
Check, nu ik het teruglees....
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op za, 22 feb 2014, 18:09:32
Let je wel op dat je dan ook je veerpoot vervangt, of in ieder geval de opgeboorde gaten weer op vult.

Heb mijn garage gebeld zij gaan eerst even kijken van hoe en wat. Anders haal ik wel een veerpoot van onderdelenlijn oid.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: bobrosco op za, 22 feb 2014, 19:13:03
Maar waarom zou je in godsnaam die bout uitboren? Dat ding is toch doorgebout of ben ik nou gek? Dus zelfs al knapt het af dan nog ga je nooit naar overmaat boren maar gewoon de bout zelf er uit zien te krijgen. En dat kun je dat soms wel boren, maar dan boor je gewoon de maat die er in zat en niet groter. En daarna pak je gewoon weer een bout die er goed doorheen komt en een borgmoer(verplicht) en dan moet de bout net door het borg stuk heen komen dan is het goed.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op za, 22 feb 2014, 19:22:51
Maar waarom zou je in godsnaam die bout uitboren? Dat ding is toch doorgebout of ben ik nou gek? Dus zelfs al knapt het af dan nog ga je nooit naar overmaat boren maar gewoon de bout zelf er uit zien te krijgen. En dat kun je dat soms wel boren, maar dan boor je gewoon de maat die er in zat en niet groter. En daarna pak je gewoon weer een bout die er goed doorheen komt en een borgmoer(verplicht) en dan moet de bout net door het borg stuk heen komen dan is het goed.

De bout zat klem, waarschijnlijk ook geen originele bout geweest, ik denk dat deze ook te groot was en er gewoon in is gedraaid. Geprobeerd eruit te slaan met een hamer, niet gelukt.. Heb keihard geramd, geen succes.

Mijn enige optie was boren. En zoveel is het gat niet groter, heb gewoon die bout eruit geboord dus zal misschien 0,1 mm schelen.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op za, 22 feb 2014, 19:24:28
De bout zat klem, waarschijnlijk ook geen originele bout geweest, ik denk dat deze ook te groot was en er gewoon in is gedraaid. Geprobeerd eruit te slaan met een hamer, niet gelukt.. Heb keihard geramd, geen succes. Mijn enige optie was boren. En zoveel is het gat niet groter, heb gewoon die bout eruit geboord dus zal misschien 0,1 mm schelen. Misschien niet eens.

Zou sowieso geen kwaad doen om die veerpoten te vervangen want die zijn zo roestig als het maar kan.Ik meet die gaten wel even op.

Maar de positie van de fuseekogel was precies goed bij het uitboren dus dan maakt het niks uit lijkt mij. Ik ga eerst proberen die bouten van spanning halen en dan weer vast draaien zodra het gewicht erop staat.

Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op ma, 24 feb 2014, 15:06:00
Aan de linkerzijde zat de fuseekogel idd niet ver genoeg erin. Probleem is nu opgelost.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: Lewis-coupe op ma, 24 feb 2014, 15:07:12
Kijk da,s mooi  -thumbsup-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: Dennis op ma, 24 feb 2014, 15:24:22
 -thumbsup-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: mike.roodvoets op ma, 24 feb 2014, 15:32:00
Mooi  -thumbsup-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op ma, 24 feb 2014, 16:34:11
Ben ook zeker blij nu, klein foutje maar lang gezocht....  -klus-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: patrick86c op ma, 24 feb 2014, 16:44:42
 -thumbsup-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: bobrosco op ma, 24 feb 2014, 17:31:16
Ook maar goed dat je er achter komt. Die kogel kan er anders alsnog uit schieten en dat geeft rare effecten.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op ma, 24 feb 2014, 22:41:06
Worden er wel eens meetings gehouden ?  -sturen-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: DanteG op ma, 24 feb 2014, 23:33:00
Nee nooit (http://www.g40.nl/smf/index.php?board=25.0) ;)
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op di, 25 feb 2014, 10:27:51
 -thanks-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op di, 25 feb 2014, 15:36:19
Nog een laatste vraag. Hoeveel kan zo'n g40 blok hebben? Ik rij altijd heel netjes warm. Af en toe ff plank gas maar niet voluit in de toeren.  Bougies en filters allemaal vervangen. Castrol Magnatec 10W40. G lader gereviseerd door ruud16vg60 5000 km geleden. G lader doet 0,6 bar.

Moet ik ergens mee uitkijken? Ik las ergens dat de toerenbegrenzer niet echt bevorderlijk is voor een g lader. Is per ongeluk al wel keertje gebeurd, te enthousiast met gaspedaal (door race catback pijp en katvervanger komen er dan ook zeer leuke knallen uit de pijp).

kmstand is al 3 ton. Geen olieverbruik en geen koelvloeistof gebruik. Blok loopt zeer netjes.

De eigenaar had de g lader nooit gereviseerd toen ik hem kreeg. Ja na 3 ton ja. Dat kon Ruud zien aan de lijsten en lagers, toch was de g lader in nette conditie.

Ook bijna geen roest te bekennen aan de auto. Alleen de dorpel rechtsvoor dankzij een misplaatste krik, daardoor is die lasnaad kapot gegaan en gaan roesten dus dit binnenkort even lassen. En beetje roest in kofferbak door lekkage.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: Lewis-coupe op di, 25 feb 2014, 15:51:01
toerenbegrenzer kan geen kwaad daarvoor is die immers!

Alleen je koppel zit niet hoog in de toeren maar rond de 4800 of 5000 vaak...
trappen moet kunnnen met beleid, maaar altijd eerst netjes warm{olietemperatuur} en na het trappen rustig laten nadraaien...

en kwa roest, dat is niet altijd herkenbaar maar meer te zien als men de polo kaal schuur voor een andere kleur lak of iets dergelijks.. Schade vrije of roestvrije polo,s zijn toch wel zeldzaam..

{meningen zijn hierover verdeeld!}
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op di, 25 feb 2014, 16:06:02
Daar heb je gelijk in. Ik heb wel eens gereden in auto's even beetje planken, maar dan is het net alsof de auto schreeuwt "hou op!!", als je weet wat ik bedoel.  -nana-

Dat gevoel ik heb ik niet bij de G40. Ik begin alleen niet aan kleinere poulies of flowen. Gewoon origineel laten.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 25 feb 2014, 16:28:17
Kijk eens in het topic van Koen, die is hard op weg naar de 500k kilometers... :D
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op di, 25 feb 2014, 17:55:37
Netjes. Voor een 1.3 zijn ze dus wel erg betrouwbaar. Mijn broer heeft een Golf 4 1.4 en die motor had al een gescheurde kop, nu gemaakt maar nu is het motortje toch echt aan zijn eind. Nog maar net 2 ton gelopen. Slechte zaak.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: mk1-madness op di, 25 feb 2014, 20:48:01
Koen heeft dat niet gehaald zonder onderhoud natuurlijk. Nieuw gekocht en ook genoeg meegemaakt.....
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: Gekke Gerrit op di, 25 feb 2014, 20:56:00
Zo, da's nog eens een open deur, Ronnie?!
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: bobrosco op di, 25 feb 2014, 21:19:05
Netjes. Voor een 1.3 zijn ze dus wel erg betrouwbaar. Mijn broer heeft een Golf 4 1.4 en die motor had al een gescheurde kop, nu gemaakt maar nu is het motortje toch echt aan zijn eind. Nog maar net 2 ton gelopen. Slechte zaak.
Dat ligt toch voor 90% wel aan hoe er mee om is gegaan in zijn leven.
Stel je bent een sjappie die denkt dat je in het midden van de auto moet hangen en dat die toerenbegrenzer een soort van cruisecontrol is en de versnellingspook dient om de snelheid te kiezen. Dan gaat zo'n motor misschien 10.000km mee omdat hij gewoon warm loopt en dan gaat je koppakking er aan en dat soort onzin. Maar als je gewoon het ding netjes warm rijd en hem dan zo nu en dan even flink door trapt dan vind die motor dat niet erg. Het is zelfs wel goed om regelmatig eens even flink op het gas te gaan, dan brand je hem even schoon.
En hetzelfde voor onderhoud. Heeft het ding iedere beurt gehad? Of werd er zo nu en dan wat olie bijgevuld en was dat het. En dan maakt het ook nog veel uit of het stadsverkeer kms zijn of snelweg kms. Op de snelweg draai je gewoon 3500rpm en doe je daarbij 120 ofzo? Maar door de stad draai je gemiddeld zegmaar 3000rpm over je hele rit, maar daarbij heb je een gemiddelde snelheid van maar 30km/h(gemiddeld he, dus je staat ook stil enz) Dus die motor heeft heel wat meer omwentelingen gemaakt om 300.000 in de stad te lopen dan om 300.000 op de snelweg te lopen. En daarom zal die die altijd op de snelweg reed waarschijnlijk nog prima zijn van binnen en die stadsauto kan wel helemaal op zijn.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op di, 25 feb 2014, 21:25:31
Dat is zo, voordat mijn broer hem had is er wel mee getrapt denk ik. Hij rijdt zelf wel rustig maar schade is natuurlijk al aanwezig.

Mijn vader had ook een Golf 4 1.4 5 jaar geleden en die begon olie te gebruiken, hoorde van iemand dat de 1.4 een te lichte motor is in een te zware auto? Lijkt me ook stug. Onderhoud en rijstijl is natuurlijk belangrijk.

Ik ben iemand die altijd enorm rustig warm rijdt, zodra de motor op temperatuur is (20 min) dan rij ik lekker stevig door. Het liefste bouw ik een temp meter in de polo en de volvo.
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: mk1-madness op wo, 26 feb 2014, 17:53:14
@geert  -dunno- er zitten twee deuren in die open kunnen idd. ;)
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: Lewis-coupe op wo, 26 feb 2014, 19:46:10
Mijn vader had ook een Golf 4 1.4 5 jaar geleden en die begon olie te gebruiken, hoorde van iemand dat de 1.4 een te lichte motor is in een te zware auto? Lijkt me ook stug.

Zit toch wel een kern van waarheid in!
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op do, 27 feb 2014, 20:31:29
Er zat meer roest dan we dachten. Zie onderstaande foto. Daar is er al een plaatje ingelast links onder als je goed kijkt.

(http://i869.photobucket.com/albums/ab258/Dutchlimits/dorpel_zpsc9794158.jpg)
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: bobrosco op vr, 28 feb 2014, 18:06:41
accubak nog wel heel?
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: DanteG op vr, 28 feb 2014, 19:33:00
Dwalen we niet een beetje af van het rare stuurgedrag..? -dunno-
Titel: Re: Raar stuurgedrag Polo G40 86C 1992
Bericht door: dutchlimits op za, 01 mrt 2014, 00:00:18
Accubak is nog prima, wel beetje oppervlakkige roest..

En ik zal OT blijven vanaf nu af aan. Topic mag dicht want stuurgedrag is opgelost.