Auteur Topic: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT  (gelezen 46006 keer)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #225 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 14:38:33 »
Weer een dag mee druk geweest. Partijtje googlewerk gehad, maar ben weer wat wijzer.
Remluchtsproeiers dichtgemaakt. Scheelt wel wat, hij wil op zich lager stationair draaien.

Weer een stukje gereden, en bij vollast auto uitgezet-> boegiekleur:

Is naar mijn mening het zelfde als voor de luchtsproeiers dicht gemaakt waren:


Het blijft een raar verhaal zo bij mekaar.. Ik heb weer gecontroleerd op valse lucht, maar kan echt niets vinden..
Zowel met deo (verlaagt toeren) als remmenreiniger (verhoogde toeren) maar niets gevonden.
Ontsteking heen en weer geprobeerd, maar de gasresponse zelf is goed.
Als ik optrek en doorschakel, laat mijn gas los om te schakelen, schiet ie zodra de koppeling ingetrapt wordt iets hoger in toeren, en valt erg langzaam dicht. Motorkap open draait ie stationair lager dan wanneer ik de kap dicht doe. Dan gaat ie vanzelf weer hoger draaien..
Stationair wil ie bij t stoplicht de ene keer wel zakken maar 9 vd 10 keer blijft ie 3000rpm stationair draaien.

Had ook niet het gevoel dat het dichtmaken van de remluchtsproeiers veel verschil maken. Ik kan het iets merken in het trekken tussen 3000 en 6000rpm, maar verder niet echt.
Ben benieuwd of jullie ideeen hebben....
'83 GT, das macht spaß!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #226 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 14:46:25 »
Identieke situatie gehad. Kap open en dicht zelfde symptomen als jij beschrijft.  :) En in de zomer en kou geen probleem maar wel bij vocht zoals dit jaargetijde.

Nooit een oplossing voor gevonden.  -boehoe- Wel hielp het met de voet omhoog halen van het gaspedaal .....

Ben ook erg benieuwd wat nu echt helpt.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #227 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 14:51:38 »
Gaswiel is vrij, kabel hangt net iets slap. Ik heb een blokje rubber onder het dashboard waardoor het pedaal niet terug getrokken kan worden. Anders hou ik veel teveel speling op die kabel..
'83 GT, das macht spaß!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #228 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 14:56:19 »
Ik herken dit ook, stationair boven de 1000 rpm blijven.maar na de laatste APK loopt hij een stuk beter.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #229 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 14:59:11 »
Apk heeft ie net gehad, en heb met de kopwissel volledig olie en koelsysteem laten spoelen en vernieuwen..
'83 GT, das macht spaß!

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #230 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 15:02:41 »
@Luc,
Koude/vochtige lucht is dichter dan warme lucht.
Gasklep iets dicht -> iets minder steenkoude lucht -> iets rijker mengsel.

Wat mijn intuïtie zegt: dat je blok met normaal weer dan nét een tikkie arm loopt, en het met vochtig/koud weer verergert.
(pin me er niet op vast, heb vooral ervaring met 1 pitters)

@Robert
Dat hoog stationair lopen klinkt mij toch als valse lucht ja. membraampjes niet gescheurd?  -dunno-
Hoe zit de choke bij die bikecarbs? Gewoon kabelchoke of automatisch? Mits kabelchoke dan eens proberen een rondje te rijden met de choke heel iets aangetrokken.  

Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #231 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 16:16:07 »
Als ik optrek en doorschakel, laat mijn gas los om te schakelen, schiet ie zodra de koppeling ingetrapt wordt iets hoger in toeren, en valt erg langzaam dicht.
Zelfde heb ik met mijn Solex carbs.. Oorzaak?  -dunno-
Ga zelf eens checken of de gaskabel wel soepel terugkomt bij gas los. Heb t idee dat die wat stroef gaat / blijft hangen.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #232 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 16:18:25 »
Ik ben er al ff druk mee geweest, maar gaskabel loopt goed.. Ook met de kap dicht.. Is ruim geolied dus loopt lekker soepel -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #233 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 16:32:29 »
Ik zeg webers :) :)

Succes...
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #234 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 16:33:15 »
Waarom webers?
'83 GT, das macht spaß!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #235 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 16:41:09 »
Waarom niet.......mooi toch.

Ben benieuwd wat het probleem is.
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #236 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 16:43:47 »
Ik heb 2 dubbele solexen hier gehad. Maar dat werd me sterk afgeraden aangezien ze slechter af te stellen zijn, minder rijdbaar zijn dan de motorfietscarburateurs, en je het "carburateurgat" hebt..
'83 GT, das macht spaß!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #237 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 18:42:23 »
Nou dan laat maar gaan.
Maar als er bij mij iets opkomt dan zijn het webers  -naughty-
Ah die solexen van gg
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #238 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 22:39:57 »
Zelfde heb ik met mijn Solex carbs.. Oorzaak?  -dunno-
Ga zelf eens checken of de gaskabel wel soepel terugkomt bij gas los. Heb t idee dat die wat stroef gaat / blijft hangen.

Is puur afstelwerk. Na veel trial error afstellen heb ik mijn 1.3tje goed op de keihins te draaien gekregen, eerder had ik ook bovenstaande symptomen. Ontsteking + carbafstelling moet echt goed zijn, anders hou je symptomen als minder snel terugvallen in toeren en of inhouden bij bepaalde toerentallen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #239 Gepost op: vr, 04 okt 2013, 22:41:26 »
Ben jij hier goed in?

By the way, leef jij nog??
Ik heb je wel 20 pb's etc gestuurd.. Dacht dat er wat met je was gebeurt man! -thumbsup-
'83 GT, das macht spaß!