Auteur Topic: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT  (gelezen 46002 keer)

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #345 Gepost op: za, 25 jan 2014, 18:58:34 »
De originele 75pk is natuurlijk ook geen uitgangspunt....
Je had toch de kop en blok niet gereviceerd. Misschien heb je wel verlies op zuigerverene en kleppen.
Vind het wel erg jammer voor je. Je hebt er veel tijd en enrgie ingestoken. Sjit man!!!
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #346 Gepost op: za, 25 jan 2014, 19:10:47 »
Zuigerveren zijn goed, compressie is gemeten en is naar specificaties. Kleppen zitten nieuw in deze kop, dus kan het ook niet zijn. Heb geen verlies, er komt niet genoeg bij...
'83 GT, das macht spaß!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #347 Gepost op: za, 25 jan 2014, 19:20:23 »
Kleppen en zittingen ingeslepen?  Ook grotere kleppen? -welkom-

Dan is het balen.....brengen die motorfiets carbs wel genoeg.
Ik krijg volgende maand ook een uitdraai van mijn motor.....app je dan wel even.

Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #348 Gepost op: za, 25 jan 2014, 19:24:35 »
Wat Sjon zegt: zijn dit PK's aan de wielen? Want dan praat je niet over 9 maar ruim 21 PK's winst aan de krukas. En daar heb ik van meet af aan niet verwacht dat je met deze setup de driecijferige getallen ging halen, zeker niet met de tegenslag van onlangs...
Hoe dan ook, erg jammer dat het niet heeft gebracht wat je je er van voorstelde... -hug-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #349 Gepost op: za, 25 jan 2014, 19:55:07 »
Wat is er met dat blok exact gedaan Ramon?
'83 GT, das macht spaß!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #350 Gepost op: za, 25 jan 2014, 20:18:22 »
koppelcurve is vlak  en pk lijn is bijna constant stijgende ..

vullen kan de motor zich goed zo te zien , anders is de coppelcurve parabolisch naar het eind .

kleppen zijn ingeslepen ,dus daar zit geen verlies ..carburateurs zijn 36mm ,zou goed moeten zijn .

mijn vraag wat is je uitlaat in diameter ? en wat voor een type dempers heb je ?

zat even te denken dat de kleppen te klein zijn ,maar ik heb ook een abd met sleeptuimelaar gebouwd gehad met een 286 nokkenas , deze leverde 120 paardjes .

ik vind het vreemd en net zo teleurstellend als jou Robert .
« Laatst bewerkt op: za, 25 jan 2014, 20:24:48 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #351 Gepost op: za, 25 jan 2014, 20:51:19 »
Ik ga de middendemper nog vervangen voor een pijp, maar kan nooit 40pk opleveren.. En het is een gk, die moet veel meer doen dan de tammere 1300 blokjes.. Diameter is 45mm, met spaghetti en novus einddemper.
'83 GT, das macht spaß!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #352 Gepost op: za, 25 jan 2014, 21:18:19 »
Spaghetti 4-1-1 mzou wel veel uitmaken. Zelf nooit getest maar hem geloof ik wel  -ja-


ik stuur je even een bericht. Eigenlijk is alles aan het motortje gedaan....
opbouwen, afstellen en inrijden. Ik haal m dan op en kan ermee aan de geng.

« Laatst bewerkt op: za, 25 jan 2014, 21:22:02 door sprint26 »
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #353 Gepost op: za, 25 jan 2014, 22:19:43 »
Zuigerveren zijn goed, compressie is gemeten en is naar specificaties. Kleppen zitten nieuw in deze kop, dus kan het ook niet zijn. Heb geen verlies, er komt niet genoeg bij...
En hoe weet jij dan dat je geen verlies hebt? als je je winst zeker wil weten moet je voor en na de tijd banken. De kans dat je 20+jaar oude motor nog altijd de  meestal al te positieve pks nog gaat halen is heel klein.vooral ook omdat de meesten die pks af fabriek al niet echt haalden. En zoals iemand al eerder zei, zijn het geen wiel pks?scheelt best veel namelijk

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #354 Gepost op: za, 25 jan 2014, 22:24:44 »
84pk is aan de wielen gemeten.
'83 GT, das macht spaß!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #355 Gepost op: za, 25 jan 2014, 22:27:49 »
uitlaat diameter is goed (uitlaat geld voor 2x uitlaatklepoppervak is uitlaat doorlaat oppervlak ) dus 2,9cm:2=1.45  1.45x1.45=2.103  2.103x pi =6.607 6.607x2=13.214 cm/2  13.214:pi=4,206cm inwendige uitlaat diameter .middendemper origineel is het type wat geknepen wordt in doorstroom .
daar gaat het gas eerst via perforatie gaatjes naar buiten in het demperhuis en dan weer via perforatie gaatjes terug de pijp in. in de midden demper zit een blokkade wat dit verooorzaakt .maar dit zou geen 25 pk moeten tegenhouden . de novus einddemper ken ik niet inwendig
.
ontstekings vervroegingscurve kan ik hem ook niet in vinden gezien de uitdraai .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #356 Gepost op: za, 25 jan 2014, 22:28:19 »
84 pk aan de wielen  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #357 Gepost op: za, 25 jan 2014, 22:29:48 »
En hoe weet jij dan dat je geen verlies hebt? als je je winst zeker wil weten moet je voor en na de tijd banken. De kans dat je 20+jaar oude motor nog altijd de  meestal al te positieve pks nog gaat halen is heel klein.vooral ook omdat de meesten die pks af fabriek al niet echt haalden. En zoals iemand al eerder zei, zijn het geen wiel pks?scheelt best veel namelijk
vw motoren leverden meer dan fabrieks peekaas . helaas maar het is echt zo .heb echt de resultaten gezien van de standaard polo motoren op de bank
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #358 Gepost op: za, 25 jan 2014, 22:32:19 »
ruud kennede deed hij dit in de 4e versnelling .
wat was je bakkode atv? bandenmaat 175/50-13 ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #359 Gepost op: za, 25 jan 2014, 22:40:02 »
Weet het met de polo motoren niet, maar de golf gti motoren, vooral de 16v haalde vaak de opgave niet helemaal in veel gevallen. Maar aan nog is de kans dat je motor na 20jaar/ 150.000km niks kwijt is wel heel klein. Dus dan zou ik uit gaan van dat hij er nog 70 over heeft ofzo? En dan nu rond de 100pk.. Dat vind ik best netjes kwa winst. Maar misschien ben ik daar wel wat anders in. Maar wat had je zelf verwacht dan robert