Auteur Topic: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT  (gelezen 46030 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #360 Gepost op: za, 25 jan 2014, 22:57:07 »
kon zo gauw geen atv verhoudingen vinden ,maar grof weg is een bak met rolweerstand een 25% verlies . dan kom je uit op een max van 105 paardjes
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #361 Gepost op: za, 25 jan 2014, 23:24:50 »
Hij wil gewoon niet spinnen met accelereren, en niet boven de 180 uit komen met de atv bak, terwijl ik met de verhoudingen 230+ met 6000rpm moet kunnen..
Het is het gewoon nog lang niet..
'83 GT, das macht spaß!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #362 Gepost op: za, 25 jan 2014, 23:56:32 »
atmosferisch is de bak te lang voor de motor .in deze config is een 8p beter .dan kan de motor in zijn werk gebied komen en kun je beter accelereren . tevens zal je top ook toenemen .
de bak vreet het vermogen weg . atv is goed voor een g40 welke al knap koppel levert (145nm aan de kruk )

jij hebt 107 op de wielen wat resulteert in 117nm kruk (straal wiel is 25cm , eind overbrenging 4 om 1 en 4e gang 1,1 op 1).
Dat is voor een atv net te kort .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline nappertje

  • L86C-0212
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.186
  • Henri Nap
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #363 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 00:18:14 »
Gooi de mijne er een keer onder

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #364 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 03:09:55 »
Zit er nog een beetje mee in mijn maag. Als iemand nou zo graag die gereviseerde atv bak zou willen dat ie een goeie bak in wil ruilen+arbeid, is het voor mij leuk, maar ik heb er echt zo onbeschoft de pest in dat dit zo tegen valt en blijft vallen, dat ik er even niet zo veel zin voor kan maken..
En het maakt in principe geen snars uit welke bak er onder ligt, dit is voor het straatrijden zeker merkbaar, maar maakt niets uit voor de pk's op de tabel. SnelheidXtijd=pk....
Lastig lastig..
'83 GT, das macht spaß!

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #365 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 08:42:33 »
Robert.....je zegt dat het voor straatgebruik niet uitmaakt. Maar je bent nu toch aant tjoenen....dus bak eruit en doen wat serge aangeeft!

Er zijn wel meerdere mensen die veel energie in hun hobby steken en dan de eerste paar ronde van de wedstrijd het middenveld meoten  kiezen door pech. Ka  ik een pagina mee vullen. Heel teleurstellend maar vaak is dit leergeld en tijd.
Lichte pleister op je knie misschien :)

Aan de andere kant heb je al veel werk verzet....... -thumbsup-
Komt helemaal goed, laat het even rusten en daarna weer de draad oppakken...

Blijf hier meelezen  -thumbsup-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #366 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 10:00:19 »
Kut voor je Robert dat het allemaal zo tegenzit met je Polo :(

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #367 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 11:09:02 »
en dan n og 105 paardjes ik vindt het netjes .tot de 100 pk is zeer makkelijk met een 1.3 8v ,alles er boven  is investeren in arbeid en onderdelen .
jouw vermogens gebied ligt  tussen de 3700 en 6800  dus moeten de bakverhoudingen  korter worden .eigenlijk moet jij 200kmh rijden met 7000rpm . je moet koppel compenseren met vertragingen om die snelheid te halen . Hierin zoek je een compromis  tussen race en toeren ivm straat gebruik .een geblazen motor met 1 bar is gelijk aan een atmosferische motor met 2x de cylinderinhoud grofweg .en levert dus ook bij lagere toeren meer koppel ,vandaar de langere bak om het vermogen te "beheersen" .
mijn ervaring is voor sprint en ragwerk een ahd bak en voor straat een 8p met 175/50-13 .

Tewgenslagen kan ik je ook een boek over schrijven .Ik had je al eerder gezegd dat deze bak te lang was .
Ik vind de uitslag van je rollenuitdraai zeer mooi voor een 1.3 8v motor .mooie koppel vlakte  en gestadig stijgende pk curve welke mooi afkapt .(dat wil zeggen dat er eigenlijk grotere carburateurs op mogen voor het vermogen nog verder in je toeren te leggen ,maar voor op straat is dit al perfect )

Je bent zeer eigen kritisch ,dat is goed ,maar soms moet je even een stapje terug doen en kijken naar het totaal plaatje .Jij hoorde 84 pk en dacht aan kruk pkaas terwijl het wiel pkaas zijn ,dan is het slikken inderdaad .

je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #368 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 11:28:16 »
Hier sprak de vakman -thumbsup- :)
(geweldig dat je dat allemaal weet)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #369 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 11:56:28 »
Ik ga er even een paar weken mijn handen vanaf trekken, en daarna het spulletje weer eens aanhalen.
Tegenslag hoort erbij, dat is bij mij ook al gebleken. Ik heb alleen ff paar tellen meer nodig om dat te laten bezinken en hier nuchter over na te denken.

Loopt allemaal wel los!
'83 GT, das macht spaß!

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #370 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 11:58:35 »
dapper van je hoor -thumbsup-

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #371 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 12:34:03 »
Komt allemaal goed. Heb mijn blok de eerste keer starten aan gort gedraaid. Verkeerde krukastandwiel. Komt allemaal goed!
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #372 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 14:23:17 »
Hier trouwens een paar filmpjes zoals beloofd.. Excuses voor de kutkwaliteit, ben nog wanhopig aan het rondbellen geweest voor een handycam, maar moest het toch met de oude vertrouwde telefoon regelen.. En ik vond het echt niet leuk om de GT zo op z'n kloten te zien krijgen, dus sta ook een beetje te trillen en zenuwachtig te doen..
Sorry!

Run met de sproeiers te groot (zo kwam ik aan)
Ontsteking nog een fractie om
Definitieve run, 84pk
Het resultaat op de straat
'83 GT, das macht spaß!

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #373 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 15:17:23 »
 :P -klappen- das toch niet misselijk allemaal

Offline PoloSimba

  • L86C-0194
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.409
  • Geslacht: Man
  • Mark S.
Re: Project [ JH-58-ZR ] '83-er Polo GT
« Reactie #374 Gepost op: zo, 26 jan 2014, 15:33:51 »
Het resultaat op de straat


(heb ik gedeeld op FB)
 Lekker scheuren (optrekken) toch  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: zo, 26 jan 2014, 15:40:18 door PoloSimba »