Auteur Topic: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine  (gelezen 17544 keer)

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #90 Gepost op: vr, 24 sep 2010, 19:26:34 »
Mijn Sedan gaat nog lang niet naar de eeuwige jachtvelden! als je dat maar even weet  -thumbsup-


Vervangende achteras ligt inmiddels in de schuur  -klappen-
Kosten: 50 euro + een pak koeken voor de snelle service  -klus-

had vanmorgen (half 10) gebeld naar Van der Ploeg in Een, verteld dat ik graag vandaag nog 1 wou hebben (anders de komende anderhalve week geen tijd om dat ding te halen).. maar ze hadden alleen nog auto's op het terrein liggen en geen achterasje in het magazijn  -boehoe- Gelukkig kreeg ik om 12 uur een telefoontje en kreeg ik te horen dat ze 1 onder een auto hadden weg gehaald en dat deze klaar lag!  -thumbsup-

Deze week maar even stralen en een nieuwe laklaag erover, dan moet dat de komende 23 jaar APK's geen problemen meer opleveren.. -uitlachen-

Vrijdag 8 oktober staat in de planning om het asje te wisselen en mijn FK verlagingsset te monteren  :)


Had nog wel 1 los liggen voor de helft, maar je hebt er al eentje  -thumbsup-
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #91 Gepost op: vr, 24 sep 2010, 19:53:34 »
@ JTG: Uiteraard. Foto's worden zeker gemaakt  -thumbsup-

@ Pieter: als ik dat had geweten  -boehoe-
Noujah.. even wat anders: jij hebt volgens mij ook nog een aantal veerpoten te koop ofniet?  :) Heb nog wel interesse in 2 stuks...
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #92 Gepost op: vr, 24 sep 2010, 20:10:31 »
@ Pieter: als ik dat had geweten  -boehoe-
Noujah.. even wat anders: jij hebt volgens mij ook nog een aantal veerpoten te koop ofniet?  :) Heb nog wel interesse in 2 stuks...

2 rechter poten?  -uitlachen- 


Heb ik nog wel liggen links en rechts
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #93 Gepost op: vr, 24 sep 2010, 20:23:28 »
Eén rechtervoorpoot heb je links liggen, en één rechtervoorpoot heb je rechts liggen? :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #94 Gepost op: zo, 26 sep 2010, 22:50:41 »
Haha lol.. 2 rechter heb ik nodig idd  -thumbsup-

Nee gekheid..ik ga je ff PM-en Pieter :)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #95 Gepost op: ma, 07 feb 2011, 10:48:18 »
Waarschuwing: er zijn al zo'n 120 dagen geen berichten meer geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, denk erover om een nieuw topic aan te maken.

 :)  -fu- -oops-

Goed, anyway.. wat is er de afgelopen 120 dagen gebeurd..

Foto 1: niet veel dus zou je zeggen, want ik heb nog steeds geen APK..

Foto 2: wel druk mee bezig geweest, van de hele APK lijst het meeste al weg kunnen strepen, waaronder de verrotte achteras, een wiellager voor, een aandrijfashoes en een wiellager achter..  -gert-

Foto 3: meteen een goed excuus om de verlagingset te monteren :)

@ pieter: nog bedankt voor de veerpoten  -thumbsup- Die heb ik een mooi nieuw laklaagje gegeven (zie foto) evenals de achteras.. die kunnen de komende 30 jaar er weer tegenaan  -thumbsup-   
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #96 Gepost op: ma, 07 feb 2011, 11:37:55 »
 -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #97 Gepost op: ma, 07 feb 2011, 14:00:31 »
 -thumbsup- is het pas als de APK er weer op zit  :)
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #98 Gepost op: ma, 07 feb 2011, 17:39:44 »
Foto 1: niet veel dus zou je zeggen, want ik heb nog steeds geen APK..
   

hoop dat je hem geschorst hebt? anders komt er zo een bekeuring van 9 tientjes aan, duurt 3 maanden.

Collega van het werk heeft er net 2 gehad van het niet hebben van apk, wel verzekert en niet geschorst, loopt dus op eerste 3 maanden 90 euro en de volgende check was het 100 euro.

Maar ziet er goed uit!  -thumbsup-
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #99 Gepost op: ma, 07 feb 2011, 19:04:59 »
apk boete is verhoogd naar 100 euro sinds 1-1-2011

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #100 Gepost op: ma, 07 feb 2011, 22:30:48 »
Na 2 maanden +1 dag krijg je automatisch een acceptgiro op de mat als je auto niet APK gekeurd is (en ook niet geschorst). Gebeurt allemaal automatisch in het RDW kentekenregister.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #101 Gepost op: do, 10 feb 2011, 23:11:19 »
nou, ik heb m niet geschorst en ik heb nog steeds geen boete binnen (wat ik direct ga afkloppen).. en mijn auto heeft al meer dan/als 2 maanden geen APK meer.. dus dat gaat niet automatisch.
Dat hangt er maar net vanaf.. de RDW doet volgens mij steekproeven in het register.. dusjah het is gewoon gokken of ik wel of geen boete krijg... aangezien ik toch nooit iets win ga ik er ook niet vanuit dat ik een boete krijg whaha  -nana-

Anyway: als ik m zou schorsen dan moet ik de auto ook meteen minimaal 3 maanden schorsen o.i.d...bovendien veel te veel gedoe met wegenbelasting etc. voor zo'n korte periode (vind ik).. en dat was nou juist net niet de bedoeling (ja achteraf gezien, maar ik ging er vanuit dat de APK wel eerder geregeld zou zijn).. maarjah.. tijd / ruimte etc.  -dunno-

Kortom: als ze het nodig vinden om me 100 euro (+6) af te troggelen dan zeg ik: "be my guest"... eigen schuld dan :)...

Van de week nieuwe lichtschakelaar gekocht omdat ik de oude verneukt had (helpt niks tegen het elektrische probleem).. dus morgen de verstralers in de grill maar eens loskoppelen (zijn achteraf ingebouwd). we zullen zien.

Wasbeurtje wordt ook nodig tijd want dat is ook al 3 maanden niet meer gebeurd, en inmiddels ontstaat er al een halve plantenbak in de deurrubbers enzo  -boehoe-
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #102 Gepost op: do, 10 feb 2011, 23:16:43 »
Registercontrole gaat niet @random maar volledig geautomatiseerd... Verwacht dus maar een enveloppe met accept-giro een dezer dagen. Mocht je er inderdaad tussendoor glippen (wat ik niet verwacht), dan krijg je 'm alsnog bij afmelding van de APK, dus calculeer 'm in ieder geval wel even in...

En weet ook dat je doodleuk 5 dagen later een tweede kunt krijgen (been there, done that).

Enige dat je keuze wat mij betreft zou kunnen verantwoorden is dat ik recent gelezen denk te hebben dat de schorsingskosten flink verhoogd zijn, klopt dat? Bij mij is het natuurlijk allemaal wat makkelijker, ivm het feit dat mijn auto's in het voordelige schorsingstarief vallen (en op een gegeven moment zelfs gratis vanwege de hoeveelheid :D )
« Laatst bewerkt op: do, 10 feb 2011, 23:19:49 door Gekke Gerrit »
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Vinkees

  • L86C-0129
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.998
  • Geslacht: Man
  • Ronald Vinke
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #103 Gepost op: do, 10 feb 2011, 23:37:31 »
nee het enige wat mijn keuze "verantwoord"... is dat ik al veeeel eerder in de planning had om een verrotte achteras te vervangen ;).. en bij mijn weten kun je een schorsing niet opzeggen binnen 3 maand (tenzij verhoogde kosten)... noujah.. ik heb het gewoon niet gedaan  -oops-.. dus we zullen zien.

Mijn buurman is automonteur en die heeft een klant en die zegt dat hij zelfs een keer een auto had staan die een jaar geen APK had en nooit een boete heeft ontvangen?  -dunno-... het zal.. maargoed... ik ga mijn kontmobiel zo snel mogelijk laten keuren en dan zien we wel of de keuring nog 100 euro extra kost.. haha.. 
Beter 10 Polo's op de oprit, dan 1 op de sloop..

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Project [ SG-93-PZ ] 87'er Polo Limousine
« Reactie #104 Gepost op: do, 10 feb 2011, 23:50:26 »
Je moet minimaal 3 maanden schorsen om niet alsnog belasting (en ook verzekering?) te moeten betalen.
In dat geval ben je met schorsen nog steeds goedkoper uit dan een boete krijgen.