Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: steveh op di, 29 mrt 2011, 08:07:15

Titel: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op di, 29 mrt 2011, 08:07:15
nuja zoals titel zegt hé :D
voel je iets verschil met een spagettie op een 1.0 HZ motor?
voor de rest is er niets aan veranderd:)

mvg
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: The_Maxx op di, 29 mrt 2011, 09:20:58
alle kleine beetjes helpen. Maar met alleen een spagettie kom je er niet.
Andere nokkenas, motorfietscarbs en compleet verruimt uitlaatsysteem en dan loopt ie wel wat harder.
In belgie mag je alleen helaas niet zomaar wat aan je motor veranderen. Heb je hem als oldtimer gekeurd, mag het weer wel.
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: RoelG op di, 29 mrt 2011, 09:22:30
nou ja. t is maar net wat je wil....

Aan pk's doet het volgens mij weinig, maar heb er verder geen ervaring mee.
Aan geluid kan het natuurlijk wel een hoop doen....
  :)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Martin op di, 29 mrt 2011, 10:37:41
Misschien trekt hij net eventjes wat lekkerder door in de toeren, vooral in het hogere bereik. Maar verwacht geen wonderen. ;)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op di, 29 mrt 2011, 12:13:33
neenee, ik verwacht ook geen topprestaties hoor, zeker niet,
aan het geluid zou het inderdaad wel iets doen,
maar het zal wel iets meer power geven zeker?

nu iemand dat ik ken zegt van ja haalt de sproeiers uit  een 1.3 en steek die in u carbu van uwn 1.0 dan gade ook harder want dien blok is 't zelfde. alleeen is de carbu groter van de 1.3.. is dit waar ?
klinkt in mijn oren haast onmogelijk
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Jaap van der Vegte op di, 29 mrt 2011, 12:17:39
neenee, ik verwacht ook geen topprestaties hoor, zeker niet,
aan het geluid zou het inderdaad wel iets doen,
maar het zal wel iets meer power geven zeker?

nu iemand dat ik ken zegt van ja haalt de sproeiers uit  een 1.3 en steek die in u carbu van uwn 1.0 dan gade ook harder want dien blok is 't zelfde. alleeen is de carbu groter van de 1.3.. is dit waar ?
klinkt in mijn oren haast onmogelijk

Ik weet niet hoor....maar heb je enig idee waar 1.0 en 1.3 voor staat? Is de inhoud van je blok...en bij mijn weten is 1.0 liter toch iets kleiner dan 1.3 liter, dus is het blok ook niet het zelfde.....
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: RoelG op di, 29 mrt 2011, 12:30:53
bwahaha.... sorry .... niet netjes.

enigste verschil tussen 1.0 en 1.3 zijn de carb / sproeiers...

budget tuning van de bovenste plank  -thumbsup-

Nee. das natuurlijk larie.

Trouwens: als je voor vermogenswinst gaat is het het makkelijkst om er gewoon een 1.3 in te gooien.
Is veelal nog goedkoper dan een RVS spaghetti ook.

En laat dat truckje met die sproeiers maar zitten. Zonde van je tijd. Moet je daarna de carb opnieuw afstellen omdat hij te rijk staat (of je blaast overbodige benzine door je uitlaat naar buiten. ook zonde met de huidige benzineprijzen)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Serge op di, 29 mrt 2011, 12:38:28
draaiend gedeelte van een 1.3 in het hz onderblok , niemand die het ziet . de weber 32tla voorzien van iets ruimere sproeiers en voila .
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op di, 29 mrt 2011, 12:41:54
ik had ook wel het vermoeden dat dat allemaal larie was ja :)

en die 1.0 en 1.3 is de motorinhoud..

nuja dan kan ik eventueel zoeken achter een G40 of G60 blokje hé.. er zijn toch modellen van mijn polo waarin deze motoren hangen..

nuja heb mij een spagettie aangeschaft via EBAY. nieuw in de verpakking voor 104.90 euro :)

Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: RoelG op di, 29 mrt 2011, 13:21:38
toe maar. je wil van een 1.0 meteen naar 1.3 g40....

das nogal eens een sprong.

in dat geval raad ik je aan eerst een uitgebreid alle informatie op deze website door te lezen
(weet je daarna meteen waarom ik niet doorga over die G60)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: martyn_86c op di, 29 mrt 2011, 15:46:03
bmw doet al jaren niet anders!!!

316 is een 1895cc blok, 318 is het zelfde blok maar met andere management/inlaatsysteem

diesels idem 318d en 320d beide zelfde blokken!

Dus heel gek is het niet om te veronderstellen dat het waar is... 
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op di, 29 mrt 2011, 17:41:03
toe maar. je wil van een 1.0 meteen naar 1.3 g40....

das nogal eens een sprong.

in dat geval raad ik je aan eerst een uitgebreid alle informatie op deze website door te lezen
(weet je daarna meteen waarom ik niet doorga over die G60)

ik gaf uiteraard maar een voorbeeld hé..
maar deze blokken zouden toch ONGEVEER moeten passen? mits wat aanpasswerk toch
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: The_Maxx op di, 29 mrt 2011, 17:41:59
hou je ook rekening met de keuring in belgië?
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Sjon op di, 29 mrt 2011, 17:44:53
Heeft een HZ kleinere inlaatpoorten?
Kun je heel rambam eromheen upgraden, maar dat gaat dan weinig opleveren.
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: patrick86c op di, 29 mrt 2011, 17:48:58
Nou....dus een kop met grotere poorten er op zetten en voila :)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op di, 29 mrt 2011, 18:04:31
Nou....dus een kop met grotere poorten er op zetten en voila :)
en over wat voor kop hebben we het dan?

hier in belgie is de keuring inderdaad wel f*ckt.
moest ik er ooit een ander blok inhangen is dit uiteraard als ik hel als oldtimer inschrijf (vanaf 23-1-12)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Sander Beer op di, 29 mrt 2011, 19:03:20
hoe oud is ie op 23-1-13
want vanaf november moet een auto 30 jaar zijn voor je hem mag inschrijven als oldtimer
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: patrick86c op di, 29 mrt 2011, 19:09:05
Kijk...en dat heb je hier weer niet,25 jaar is echt de max.
dus auto's na 1987 zullen dat nooit worden,tenzij ze het weer veranderen.
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op di, 29 mrt 2011, 22:22:56
deze is van 23-1*87

dus ik kan die volgend jaar dus niet inschrijven als oldtimer?
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Sjon op di, 29 mrt 2011, 22:58:05
Patrick bedoeld met 'hier' => NL.
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op di, 29 mrt 2011, 23:07:36
Patrick bedoeld met 'hier' => NL.
dacht ik wel, maar omdat ik las dat dit vrhoog wier naar 30jaar was ik aant twijfelen tussen belgie of nederland
had ik dus fout geformuleerd

sorry
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Serge op di, 29 mrt 2011, 23:39:43
Heeft een HZ kleinere inlaatpoorten?
Kun je heel rambam eromheen upgraden, maar dat gaat dan weinig opleveren.
nope hz kop is gelijk aan mh
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: FuriouZ op wo, 30 mrt 2011, 18:18:54
steveh gaat het om een polo 2 of 2f? als het een 2 is ben ik benieuwd hoeveel ruimte je overhoudt tussen spruitstuk en koelfankap.
Ik moet hem ook nog monteren
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: eillienroc op wo, 30 mrt 2011, 18:43:18
off-topic. hoeveel grondspeling heb je nu met de polo nu dat ie verlaagd is?
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Serge op wo, 30 mrt 2011, 18:56:29
steveh gaat het om een polo 2 of 2f? als het een 2 is ben ik benieuwd hoeveel ruimte je overhoudt tussen spruitstuk en koelfankap.
Ik moet hem ook nog monteren

genoeg ,maar je moet weleerst de radiateur verwijderen en je stabi los maken .
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Sjon op wo, 30 mrt 2011, 19:35:24
Bij een 2f heb je ruimte genoeg (wat zeg ik:  -uitlachen- daar kun je met gemak nog een Roel van Velzen laten wonen)

Bij een 2 past de spaghetti ook prima, maar heb er zelf eentje van Sandtler in me classic
met de lambdasonde in de downpipe van de cilinder nr. 4 (bestuurderszijde):
die komt net tegen de radiateurventilatorkap => heb ik een deukje in geslagen
(niet teveel, want anders gaat de fan aanlopen)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: patrick86c op wo, 30 mrt 2011, 19:49:56
Bij een 2f heb je ruimte genoeg (wat zeg ik:  -uitlachen- daar kun je met gemak nog een Roel van Velzen laten wonen)
Zingt die net zo mooi als je carbs? :)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Serge op wo, 30 mrt 2011, 20:15:38
nee maar roel van velzen is net geen turf hoog  :)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Sjon op wo, 30 mrt 2011, 20:22:41
Zingen niet, eerder gillen van de pijn => spaghetti & radiateur worden best wel beetje warm
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: patrick86c op wo, 30 mrt 2011, 21:01:47
Zingen niet, eerder gillen van de pijn => spaghetti & radiateur worden best wel beetje warm
Dan klinkt die net zoals de carbs,gas intrappen en janken maar. :)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op do, 31 mrt 2011, 07:19:37
off-topic. hoeveel grondspeling heb je nu met de polo nu dat ie verlaagd is?

iets van een 9cm
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op do, 31 mrt 2011, 07:21:48
Bij een 2f heb je ruimte genoeg (wat zeg ik:  -uitlachen- daar kun je met gemak nog een Roel van Velzen laten wonen)

Bij een 2 past de spaghetti ook prima, maar heb er zelf eentje van Sandtler in me classic
met de lambdasonde in de downpipe van de cilinder nr. 4 (bestuurderszijde):
die komt net tegen de radiateurventilatorkap => heb ik een deukje in geslagen
(niet teveel, want anders gaat de fan aanlopen)

een polo 2  bj 87
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op vr, 01 apr 2011, 12:08:20
dus als ik deze wil steken, moet er eerst vanalles gedemonteert moeten worden?
mvg
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Bas op vr, 01 apr 2011, 13:06:50
dus als ik deze wil steken, moet er eerst vanalles gedemonteert moeten worden?
mvg

Valt wel mee, alleen de stabilisatorstang loshalen en je kunt het spruitstuk er tussendoor wurmen.
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: RoelG op vr, 01 apr 2011, 13:17:49
Valt wel mee, alleen de stabilisatorstang loshalen en je kunt het spruitstuk er tussendoor wurmen.

 -thumbsup- en natuurlijk de oude uitlaat verwijderen anders past het niet -nana-
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: The_Maxx op vr, 01 apr 2011, 13:23:36
hoezo niet  -nana- Gaat toch makkelijk! Als ie goed verroest is (lees: ROT) dan tik je de nieuwe er zo op, oude valt vanzelf uit elkaar dan -uitlachen-
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: RoelG op vr, 01 apr 2011, 13:34:17
hoezo niet  -nana- Gaat toch makkelijk! Als ie goed verroest is (lees: ROT) dan tik je de nieuwe er zo op, oude valt vanzelf uit elkaar dan -uitlachen-

 -gert- als hij zo rot was dan reed hij er niet meer mee hoor.  -nana-
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: JJ op vr, 01 apr 2011, 13:37:41
-gert- als hij zo rot was dan reed hij er niet meer mee hoor.  -nana-

1x gasintrappen en t ijzer vliegt je om de oren :)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: RoelG op vr, 01 apr 2011, 13:39:22
t is wel ECHT 1 april hè
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: JJ op vr, 01 apr 2011, 13:40:51
t is wel ECHT 1 april hè

Owja, heb ik me vanochtend net ziek gemeld op mn stage, zullen ze ook wel niet geloven dan :(
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op za, 02 apr 2011, 14:00:18
hmm miss een domme vraag kan ik mijn verwarmingskap behouden?
dat ijzergedrocht boven de uitlaat ?
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: The_Maxx op za, 02 apr 2011, 14:04:37
zit meestal niet op een spagetti. Maar veelal wordt er een stukje buis op gelast, waardoor je wel de slang kan aansluiten (en het ook nog een beetje effect heeft)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op za, 02 apr 2011, 14:06:38
heb ik zonder dat ding nog verwarming? of is dat ding enkel voor de carbu?
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: patrick86c op za, 02 apr 2011, 14:14:31
ja kan ook de slang boven je spruitstuk hangen.
normaal rotten die kappen ook weg dus.
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op za, 02 apr 2011, 14:40:40
ja kan ook de slang boven je spruitstuk hangen.
normaal rotten die kappen ook weg dus.

mijn is nog in nieuwstaat joh :D na 24 jaar :D
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Steilheck op za, 02 apr 2011, 17:00:29
heb ik zonder dat ding nog verwarming? of is dat ding enkel voor de carbu?


enkel voor de carb.
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op ma, 25 apr 2011, 11:14:57
heb nu mijn spagetti gestoken, deze komt een beetje tegen de stabilisatorstang zou dit veel kwaad kunnen?
evenals heb ik die flexibel ertussenuitgelaten. nu weet ik niet of dit kwaad kan ofniet..

nu heb ik ook soms een ander probleempje, heb een tijdje geleden op 'vuile' benzine gereden. zat blijkbaar wat diesel bij . nu dat was geen probleem. ben ondertusennog is gaan tanken. nu als ik optrek en gaa hoog in toeren durft die zo soms is een gigantisch gordijn maken van blauwe rook. dit is dan maar even maar toch een serieuse wolk . is er iets gesneuveld in mijn blokje?
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: eillienroc op ma, 25 apr 2011, 12:27:30
er zal nog altijd diesel onderaan je tank zitten want diesel is zwaarder dan naft.
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: richard-polo op ma, 25 apr 2011, 12:30:38
heb nu mijn spagetti gestoken, deze komt een beetje tegen de stabilisatorstang zou dit veel kwaad kunnen?
evenals heb ik die flexibel ertussenuitgelaten. nu weet ik niet of dit kwaad kan ofniet..

zonder flexibel stuk gaat je uitlaat scheuren!! vandara dat flexibel stukje ;)

spagettie iets buigen of inslaan{dat laatste ben ik zelf gene fan van}
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Serge op ma, 25 apr 2011, 13:23:09
of een 5 bak stabi plaatsen
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op di, 26 apr 2011, 00:08:23
of een 5 bak stabi plaatsen

5 bak stabi is hetzelfde als van een 4bak? alleen is daarbij dat gedeelde aan de uitlaat dieper? zodat er meer ruimte is voor de uitlaat?
nu dan ga ik toch maar is terug aan't puzzelen gaan dat die flexibel er terug tussenkan. aangezien dat ze dat hier blijkbaar ook niet door de keuring laten... (geen attest)

@ eilllienroc dat diesel zwaarder is weet ik. maar het is eigelijk enkel als ik goed aant 'doorscheuren' ben. in 4de tegen 5000rpm dat als ik dan nog bijgeef dat hij dan zo precies inhod en dat een serieus wolkje achterlaat.... maar dat is dan gewoon pure diesel dat die erdoor trekt?

mvg
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: Serge op di, 26 apr 2011, 12:52:46
als je polo van voor 86 is ja dan helpt dat
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op di, 26 apr 2011, 17:28:51
van 87:(
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op di, 26 apr 2011, 23:12:28
nu haalde ik daarstraks mijn luchtfilterscheel er eens af, en heel die behuizing en luchtfilter hing onder de olie? benzine? ik vermoed dat dit allemaal door dat gat van de ene of andere ontluchting...

Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: The_Maxx op di, 26 apr 2011, 23:21:20
te hoge carterdruk. Die ontluchting zal waarschijnlijk enigszins verstopt zitten waardoor de druk te hoog wordt en er dus enkel nog olie doorheen duwd.
andere optie is een lekke zuigerveer o.i.d. En dat heb je liever niet.
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op wo, 27 apr 2011, 07:21:13
hmm dan hoop ik toch maar dat het tube vertstropt zit d
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: The_Maxx op wo, 27 apr 2011, 14:07:01
de slang of een van de filters. Grote kans dat het bolletje achterop het blok vol zit ;)
Titel: Re: spagettie vs 1.0
Bericht door: steveh op wo, 27 apr 2011, 18:04:43
daar kan ik overal aan zonder al te veel af ge breken?