Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: steveh op di, 29 mrt 2011, 08:07:15
-
nuja zoals titel zegt hé :D
voel je iets verschil met een spagettie op een 1.0 HZ motor?
voor de rest is er niets aan veranderd:)
mvg
-
alle kleine beetjes helpen. Maar met alleen een spagettie kom je er niet.
Andere nokkenas, motorfietscarbs en compleet verruimt uitlaatsysteem en dan loopt ie wel wat harder.
In belgie mag je alleen helaas niet zomaar wat aan je motor veranderen. Heb je hem als oldtimer gekeurd, mag het weer wel.
-
nou ja. t is maar net wat je wil....
Aan pk's doet het volgens mij weinig, maar heb er verder geen ervaring mee.
Aan geluid kan het natuurlijk wel een hoop doen....
:)
-
Misschien trekt hij net eventjes wat lekkerder door in de toeren, vooral in het hogere bereik. Maar verwacht geen wonderen. ;)
-
neenee, ik verwacht ook geen topprestaties hoor, zeker niet,
aan het geluid zou het inderdaad wel iets doen,
maar het zal wel iets meer power geven zeker?
nu iemand dat ik ken zegt van ja haalt de sproeiers uit een 1.3 en steek die in u carbu van uwn 1.0 dan gade ook harder want dien blok is 't zelfde. alleeen is de carbu groter van de 1.3.. is dit waar ?
klinkt in mijn oren haast onmogelijk
-
neenee, ik verwacht ook geen topprestaties hoor, zeker niet,
aan het geluid zou het inderdaad wel iets doen,
maar het zal wel iets meer power geven zeker?
nu iemand dat ik ken zegt van ja haalt de sproeiers uit een 1.3 en steek die in u carbu van uwn 1.0 dan gade ook harder want dien blok is 't zelfde. alleeen is de carbu groter van de 1.3.. is dit waar ?
klinkt in mijn oren haast onmogelijk
Ik weet niet hoor....maar heb je enig idee waar 1.0 en 1.3 voor staat? Is de inhoud van je blok...en bij mijn weten is 1.0 liter toch iets kleiner dan 1.3 liter, dus is het blok ook niet het zelfde.....
-
bwahaha.... sorry .... niet netjes.
enigste verschil tussen 1.0 en 1.3 zijn de carb / sproeiers...
budget tuning van de bovenste plank -thumbsup-
Nee. das natuurlijk larie.
Trouwens: als je voor vermogenswinst gaat is het het makkelijkst om er gewoon een 1.3 in te gooien.
Is veelal nog goedkoper dan een RVS spaghetti ook.
En laat dat truckje met die sproeiers maar zitten. Zonde van je tijd. Moet je daarna de carb opnieuw afstellen omdat hij te rijk staat (of je blaast overbodige benzine door je uitlaat naar buiten. ook zonde met de huidige benzineprijzen)
-
draaiend gedeelte van een 1.3 in het hz onderblok , niemand die het ziet . de weber 32tla voorzien van iets ruimere sproeiers en voila .
-
ik had ook wel het vermoeden dat dat allemaal larie was ja :)
en die 1.0 en 1.3 is de motorinhoud..
nuja dan kan ik eventueel zoeken achter een G40 of G60 blokje hé.. er zijn toch modellen van mijn polo waarin deze motoren hangen..
nuja heb mij een spagettie aangeschaft via EBAY. nieuw in de verpakking voor 104.90 euro :)
-
toe maar. je wil van een 1.0 meteen naar 1.3 g40....
das nogal eens een sprong.
in dat geval raad ik je aan eerst een uitgebreid alle informatie op deze website door te lezen
(weet je daarna meteen waarom ik niet doorga over die G60)
-
bmw doet al jaren niet anders!!!
316 is een 1895cc blok, 318 is het zelfde blok maar met andere management/inlaatsysteem
diesels idem 318d en 320d beide zelfde blokken!
Dus heel gek is het niet om te veronderstellen dat het waar is...
-
toe maar. je wil van een 1.0 meteen naar 1.3 g40....
das nogal eens een sprong.
in dat geval raad ik je aan eerst een uitgebreid alle informatie op deze website door te lezen
(weet je daarna meteen waarom ik niet doorga over die G60)
ik gaf uiteraard maar een voorbeeld hé..
maar deze blokken zouden toch ONGEVEER moeten passen? mits wat aanpasswerk toch
-
hou je ook rekening met de keuring in belgië?
-
Heeft een HZ kleinere inlaatpoorten?
Kun je heel rambam eromheen upgraden, maar dat gaat dan weinig opleveren.
-
Nou....dus een kop met grotere poorten er op zetten en voila :)
-
Nou....dus een kop met grotere poorten er op zetten en voila :)
en over wat voor kop hebben we het dan?
hier in belgie is de keuring inderdaad wel f*ckt.
moest ik er ooit een ander blok inhangen is dit uiteraard als ik hel als oldtimer inschrijf (vanaf 23-1-12)
-
hoe oud is ie op 23-1-13
want vanaf november moet een auto 30 jaar zijn voor je hem mag inschrijven als oldtimer
-
Kijk...en dat heb je hier weer niet,25 jaar is echt de max.
dus auto's na 1987 zullen dat nooit worden,tenzij ze het weer veranderen.
-
deze is van 23-1*87
dus ik kan die volgend jaar dus niet inschrijven als oldtimer?
-
Patrick bedoeld met 'hier' => NL.
-
Patrick bedoeld met 'hier' => NL.
dacht ik wel, maar omdat ik las dat dit vrhoog wier naar 30jaar was ik aant twijfelen tussen belgie of nederland
had ik dus fout geformuleerd
sorry
-
Heeft een HZ kleinere inlaatpoorten?
Kun je heel rambam eromheen upgraden, maar dat gaat dan weinig opleveren.
nope hz kop is gelijk aan mh
-
steveh gaat het om een polo 2 of 2f? als het een 2 is ben ik benieuwd hoeveel ruimte je overhoudt tussen spruitstuk en koelfankap.
Ik moet hem ook nog monteren
-
off-topic. hoeveel grondspeling heb je nu met de polo nu dat ie verlaagd is?
-
steveh gaat het om een polo 2 of 2f? als het een 2 is ben ik benieuwd hoeveel ruimte je overhoudt tussen spruitstuk en koelfankap.
Ik moet hem ook nog monteren
genoeg ,maar je moet weleerst de radiateur verwijderen en je stabi los maken .
-
Bij een 2f heb je ruimte genoeg (wat zeg ik: -uitlachen- daar kun je met gemak nog een Roel van Velzen laten wonen)
Bij een 2 past de spaghetti ook prima, maar heb er zelf eentje van Sandtler in me classic
met de lambdasonde in de downpipe van de cilinder nr. 4 (bestuurderszijde):
die komt net tegen de radiateurventilatorkap => heb ik een deukje in geslagen
(niet teveel, want anders gaat de fan aanlopen)
-
Bij een 2f heb je ruimte genoeg (wat zeg ik: -uitlachen- daar kun je met gemak nog een Roel van Velzen laten wonen)
Zingt die net zo mooi als je carbs? :)
-
nee maar roel van velzen is net geen turf hoog :)
-
Zingen niet, eerder gillen van de pijn => spaghetti & radiateur worden best wel beetje warm
-
Zingen niet, eerder gillen van de pijn => spaghetti & radiateur worden best wel beetje warm
Dan klinkt die net zoals de carbs,gas intrappen en janken maar. :)
-
off-topic. hoeveel grondspeling heb je nu met de polo nu dat ie verlaagd is?
iets van een 9cm
-
Bij een 2f heb je ruimte genoeg (wat zeg ik: -uitlachen- daar kun je met gemak nog een Roel van Velzen laten wonen)
Bij een 2 past de spaghetti ook prima, maar heb er zelf eentje van Sandtler in me classic
met de lambdasonde in de downpipe van de cilinder nr. 4 (bestuurderszijde):
die komt net tegen de radiateurventilatorkap => heb ik een deukje in geslagen
(niet teveel, want anders gaat de fan aanlopen)
een polo 2 bj 87
-
dus als ik deze wil steken, moet er eerst vanalles gedemonteert moeten worden?
mvg
-
dus als ik deze wil steken, moet er eerst vanalles gedemonteert moeten worden?
mvg
Valt wel mee, alleen de stabilisatorstang loshalen en je kunt het spruitstuk er tussendoor wurmen.
-
Valt wel mee, alleen de stabilisatorstang loshalen en je kunt het spruitstuk er tussendoor wurmen.
-thumbsup- en natuurlijk de oude uitlaat verwijderen anders past het niet -nana-
-
hoezo niet -nana- Gaat toch makkelijk! Als ie goed verroest is (lees: ROT) dan tik je de nieuwe er zo op, oude valt vanzelf uit elkaar dan -uitlachen-
-
hoezo niet -nana- Gaat toch makkelijk! Als ie goed verroest is (lees: ROT) dan tik je de nieuwe er zo op, oude valt vanzelf uit elkaar dan -uitlachen-
-gert- als hij zo rot was dan reed hij er niet meer mee hoor. -nana-
-
-gert- als hij zo rot was dan reed hij er niet meer mee hoor. -nana-
1x gasintrappen en t ijzer vliegt je om de oren :)
-
t is wel ECHT 1 april hè
-
t is wel ECHT 1 april hè
Owja, heb ik me vanochtend net ziek gemeld op mn stage, zullen ze ook wel niet geloven dan :(
-
hmm miss een domme vraag kan ik mijn verwarmingskap behouden?
dat ijzergedrocht boven de uitlaat ?
-
zit meestal niet op een spagetti. Maar veelal wordt er een stukje buis op gelast, waardoor je wel de slang kan aansluiten (en het ook nog een beetje effect heeft)
-
heb ik zonder dat ding nog verwarming? of is dat ding enkel voor de carbu?
-
ja kan ook de slang boven je spruitstuk hangen.
normaal rotten die kappen ook weg dus.
-
ja kan ook de slang boven je spruitstuk hangen.
normaal rotten die kappen ook weg dus.
mijn is nog in nieuwstaat joh :D na 24 jaar :D
-
heb ik zonder dat ding nog verwarming? of is dat ding enkel voor de carbu?
enkel voor de carb.
-
heb nu mijn spagetti gestoken, deze komt een beetje tegen de stabilisatorstang zou dit veel kwaad kunnen?
evenals heb ik die flexibel ertussenuitgelaten. nu weet ik niet of dit kwaad kan ofniet..
nu heb ik ook soms een ander probleempje, heb een tijdje geleden op 'vuile' benzine gereden. zat blijkbaar wat diesel bij . nu dat was geen probleem. ben ondertusennog is gaan tanken. nu als ik optrek en gaa hoog in toeren durft die zo soms is een gigantisch gordijn maken van blauwe rook. dit is dan maar even maar toch een serieuse wolk . is er iets gesneuveld in mijn blokje?
-
er zal nog altijd diesel onderaan je tank zitten want diesel is zwaarder dan naft.
-
heb nu mijn spagetti gestoken, deze komt een beetje tegen de stabilisatorstang zou dit veel kwaad kunnen?
evenals heb ik die flexibel ertussenuitgelaten. nu weet ik niet of dit kwaad kan ofniet..
zonder flexibel stuk gaat je uitlaat scheuren!! vandara dat flexibel stukje ;)
spagettie iets buigen of inslaan{dat laatste ben ik zelf gene fan van}
-
of een 5 bak stabi plaatsen
-
of een 5 bak stabi plaatsen
5 bak stabi is hetzelfde als van een 4bak? alleen is daarbij dat gedeelde aan de uitlaat dieper? zodat er meer ruimte is voor de uitlaat?
nu dan ga ik toch maar is terug aan't puzzelen gaan dat die flexibel er terug tussenkan. aangezien dat ze dat hier blijkbaar ook niet door de keuring laten... (geen attest)
@ eilllienroc dat diesel zwaarder is weet ik. maar het is eigelijk enkel als ik goed aant 'doorscheuren' ben. in 4de tegen 5000rpm dat als ik dan nog bijgeef dat hij dan zo precies inhod en dat een serieus wolkje achterlaat.... maar dat is dan gewoon pure diesel dat die erdoor trekt?
mvg
-
als je polo van voor 86 is ja dan helpt dat
-
van 87:(
-
nu haalde ik daarstraks mijn luchtfilterscheel er eens af, en heel die behuizing en luchtfilter hing onder de olie? benzine? ik vermoed dat dit allemaal door dat gat van de ene of andere ontluchting...
-
te hoge carterdruk. Die ontluchting zal waarschijnlijk enigszins verstopt zitten waardoor de druk te hoog wordt en er dus enkel nog olie doorheen duwd.
andere optie is een lekke zuigerveer o.i.d. En dat heb je liever niet.
-
hmm dan hoop ik toch maar dat het tube vertstropt zit d
-
de slang of een van de filters. Grote kans dat het bolletje achterop het blok vol zit ;)
-
daar kan ik overal aan zonder al te veel af ge breken?