Auteur Topic: remsysteem problemen  (gelezen 3982 keer)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: remsysteem problemen
« Reactie #30 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 21:23:50 »
Interpretatie

Gelezen en begrepen?

gelezen hoor, en niet begrepen

Wegzakken van pedaal = wegzakken van remdruk.
Dat je het voor jezelf bagatelliseert is tot daar aan toe, maar ik rijd ook met mijn bloedjes over diezelfde openbare weg! Heb al een oom verloren aan een frontaaltje door technische gebreken van de tegenligger...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: remsysteem problemen
« Reactie #31 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 21:39:09 »
rij jij maar in mijn auto dan, als ik op een helling sta en me remdruk zou wegvallen, zou de auto weg moeten rollen. Dit gebeurt NIET. Remdruk blijft dus gelijk.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: remsysteem problemen
« Reactie #32 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 21:45:38 »
Maar je pedaal zakt! Om je wegvallende remdruk op te vangen ...

Velgen nog maar niet doen, eerst je remsysteem op orde brengen.  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline VWedition

  • Non-Register lid
  • Berichten: 88
  • Geslacht: Man
  • Paulus
Re: remsysteem problemen
« Reactie #33 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 22:44:43 »
Herhaling:

Gelezen of overheen gelezen?

En ja, ik ben serieus. Wat je aangeeft (wegzakken pedaal voor stoplicht) is serieuze bizniz.

Beste Jaap

Precies wat ik Rutger ook al probeer te zeggen, pak anders de FIETS
Rondrijden met wegvallende remmen is IDIOTEN-WERK


Offline VWedition

  • Non-Register lid
  • Berichten: 88
  • Geslacht: Man
  • Paulus
Re: remsysteem problemen
« Reactie #34 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 22:46:53 »
Beste Jaap

Precies wat ik Rutger ook al probeer te zeggen, pak anders de FIETS
Rondrijden met wegvallende remmen is IDIOTEN-WERK



Voor de zekerheid nog eens !!!!!!!!!!!!

rij jij maar in mijn auto dan, als ik op een helling sta en me remdruk zou wegvallen, zou de auto weg moeten rollen. Dit gebeurt NIET. Remdruk blijft dus gelijk.
Maar je pedaal zakt! Om je wegvallende remdruk op te vangen ...

Velgen nog maar niet doen, eerst je remsysteem op orde brengen.  -thumbsup-

Offline VWedition

  • Non-Register lid
  • Berichten: 88
  • Geslacht: Man
  • Paulus
Re: remsysteem problemen
« Reactie #35 Gepost op: wo, 04 mei 2011, 22:49:08 »
Interpretatie

Wegzakken van pedaal = wegzakken van remdruk.
Dat je het voor jezelf bagatelliseert is tot daar aan toe, maar ik rijd ook met mijn bloedjes over diezelfde openbare weg! Heb al een oom verloren aan een frontaaltje door technische gebreken van de tegenligger...


Damn,

Nogmaals Rutger lees deze wijze woorden, je bent niet alleen op de weg........... -gert- -gert-

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: remsysteem problemen
« Reactie #36 Gepost op: do, 05 mei 2011, 21:13:16 »
jaa maak die remcilinders achter nou! of heb je die al eens vv  -dunno-

maarre ja wegzakkende remmen is gewoon simpelweg lekkage, zodra jij je pedaal iets intrapt wordt je remsysteem een gesloten systeem,cupjes worden afgeslote, dus er kan niks bij of weg. als jou pedaal wegzakt, wordt het volume in je systeem kleiner, theoretisch kan je dan nooit dezelfde druk houden!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: remsysteem problemen
« Reactie #37 Gepost op: vr, 06 mei 2011, 20:24:09 »
jaa maak die remcilinders achter nou! of heb je die al eens vv  -dunno-

maarre ja wegzakkende remmen is gewoon simpelweg lekkage, zodra jij je pedaal iets intrapt wordt je remsysteem een gesloten systeem,cupjes worden afgeslote, dus er kan niks bij of weg. als jou pedaal wegzakt, wordt het volume in je systeem kleiner, theoretisch kan je dan nooit dezelfde druk houden!
of je hebt inwendige lekkage in je hoofdremcylinder .

maar ben het volledig met de rest eens , piepende remmen is geen ramp ,geen remmen is pas een ramp als je ze ook nodig hebt .

dus wat je ook doet .doe eerst dit :

pomp je rempendaal net zo lang op en neer tot de ze hard is .ga met redelijk veel kracht op je rempendaal staan .start de motor en zakt je pendaal weg is dus werkende rembekrachtiger.

pomp nu nog op je rempendaal en houdt deze vast met redelijke kracht .wegzakken is lekkage (inwendig of uitwendig )

nu kun je dus heel simpel bij je vooremmen controleren of je zuigers lekken (klein fittingschroevendraaiertje onder je stofhoesje steken en oplichten bij het onderste puntkomt er olie uit reviseren of klauw vervangen .

achter doe je dit idem bij je wielremcylinders ,alleen is vervangen dan goedkoper .

in beider gevallen geen olie ,dan is je hoofdremcylinder echt lek en dien je deze dus zsm te vervangen .je kunt hier dus als je dit laat zitten via je hoofdremcylinder lucht in je remsysteem trekken en dus opeens geen redruk meer hebben (lucht is samendrukbaar en olie zowat niet )

wees nou niet weer die eigenwijze eikel en repareer dit of ga er eerst rustig voor sparen ,. desnoods verkoop je wat velgen .je hebt een uitkering dus ik weet dat het sappelen is .
een piepende rem is niks kwalijks hoogstens irritant . een wegzakkend rempendaal kan dodelijk zijn voor je zelf ,of erger iemand anders zou je bijvoorbeeld mijn dochter omver rijden door je weigerende remmen ,heb je geen doktor meer nodig ,nou ja hoogstens 1 minuut om je dood te verklaren .veiligheid moet je echt als nummer 1 houden in je auto . het is idd geen apk afkeurpunt een wegzakkendrempendaal,hier wordt enkelt de remvertraging gemeten inclusief met remverschil voor achter en links en rechts .
dus doe er wat mee
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: remsysteem problemen
« Reactie #38 Gepost op: vr, 06 mei 2011, 21:02:33 »
of je hebt inwendige lekkage in je hoofdremcylinder .


jaa klopt maar dit valt ook onder het gesloten systeem zodra jij je rem intrapt  -nana- super uitleg verder! hopelijk doet hij nou wat er staat  -gert-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: remsysteem problemen
« Reactie #39 Gepost op: vr, 06 mei 2011, 21:52:21 »
Zou je denken Jacco?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: remsysteem problemen
« Reactie #40 Gepost op: vr, 06 mei 2011, 22:07:47 »
controle op lekkage van de voorste pistons heb ik gedaan toen ik ze ook smeerde. Gelijk goed dus. Ik heb al sinds dat ik deze auto heb, last hiervan, dus ik ben ook om die reden het pijl van de vloeistof bij blijven houden. Deze blijft gelijk. ook op de remleidingen zag ik geen sporen van lekkage. Ik ga er dus vanuit dat er geen lekkage is (anders zou het vloeistofniveau ook afnemen)

Ik ga nu wel sparen voor nieuwe remleidingen naar achter toe (de voorste zijn nog in orde, maar de achterste hebben rondom oxidatie/corosie) en vooraan 2 nieuwe remslangen. Gelijk ook de vloeistof verversen en daarmee ook gelijk alles ontluchten. Is het remsysteem ook weer in orde.

Maargoed dit was ik sowieso al van plan. Moet er alleen even voor sparen en ergens die remleidingen laten maken.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: remsysteem problemen
« Reactie #41 Gepost op: vr, 06 mei 2011, 22:19:33 »
Lekkage zit waarschijnlijk niet in je leidingen (dan zou je inderdaad zo je vloeistof kwijt zijn door het er onder druk uit te spuiten), maar in de zuigers die je remblokken/-schoenen bedienen! Of idd in je hoofdremcilinder zoals Serge zegt, maar het eerste is waarschijnlijker...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: remsysteem problemen
« Reactie #42 Gepost op: vr, 06 mei 2011, 23:24:41 »
Defect in de bekrachtiger? Dan blijft je vloeistofnivo ok maar zakt wel je pedaal.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: remsysteem problemen
« Reactie #43 Gepost op: vr, 06 mei 2011, 23:26:32 »
ja daar dacht ik dus zelf ook aan. Vooral omdat het meer niet dan wel voorkomt. En omdat het pedaal maar hooguit een cm wegzakt als ik de auto start met de rem ingetrapt

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: remsysteem problemen
« Reactie #44 Gepost op: vr, 06 mei 2011, 23:27:25 »
Sist hij ook als je hem onderdruk houd, in de auto of onder de kap?
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -