Ik zat met een vriend eens te brainstormen wat je met een polo kon doen om hem sneller en beter sturend te krijgen.
Toen zei hij: waarom kruis je hem niet met een honda crx vtec.
Na flink gelachen te hebben, zijn we eens serieus gaan kijken.
Qua onderstel is het erg interessant: onafhankelijke dubbele draagarmen en schijven op de achteras.
En motorisch is het natuurlijk erg leuk: 160 pk en een redline van 8200.
0 tot 100 in iets meer dan 7 seconden en een top van 222, stel je voor wat dat in een polo doet
(crx weegt een dikke 200 kilo meer dan een polo 2f)
Als je de maten vergelijkt van een crx en een polo, komen die behoorlijk overeen.
lengte 3765 mm 3815 mm
breedte 1570 mm 1675 mm
hoogte 1340 mm 1270 mm
wielbasis 2335 mm 2300 mm
spoorbreedte voor 1320 mm 1440 mm
spoorbreedte achter 1346 mm 1445 mm
Mja, alleen spoorbreedte voor en achter is flink meer.
Maar mijn maat zei dat het een kwestie zou zijn van bevestigingspunten voor de dubbele draagarmen voor en achter maken, bevestigingspunten van de polo achteras op die van de crx zetten (evt inkorten en opnieuw lassen)
Dan heb je wel een partij onderstel waar je u tegen zegt en achter nog eens schijven.
Mijn redenatie is: als het zo makkelijk zou zijn, was het al eens gedaan.
Wat zijn jullie meningen er over?