Auteur Topic: CRX -- POLO cross over?  (gelezen 4273 keer)

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #15 Gepost op: wo, 25 jul 2012, 16:04:39 »
Schijven op de achteras heeft bij zo'n lichte wagen weinig tot geen meerwaarde. Het ziet goed uit voor de looks, maar écht véél voegt het niet toe.
160 pk is ook leuk, maar als je het afweegt tegen wat er allemaal aangepast moet worden om zo'n blok erin te gooien zijn en genoeg andere mogelijkheden binnen het VAG gebied kwa motoren wat ook leuk is om erin te hangen. Ok je hebt dan natuurlijk niet het vtec geluid en je kunt niet zoveel toeren maken, maar met bv een g60, 20vt of een g40 die al wat 'aangepast' is zal het rijplezier er niet minder op worden -thumbsup-
Ook zijn bij deze andere motoren mocht je motorisch verder willen tunen een hoop meer mogelijkheden dan een vtec.

schijven op de achteras is natuurlijk mooi meegenomen die zitten er dan toch al op.
en er zijn natuurlijk legio andere leuke blokken die je erin zou kunnen bouwen maar de tuningsmogelijkheden van een g60 of g40 zijn volgens mij een stuk beperkter als de vtec motoren. de 20vt is een ander verhaal maar ik zit veel op de honda forums en als je ziet wat ze daar allemaal bouwen das toch niet niks.
er rijden niet voor niks zoveel civics op het circuit, en ook nog mooie tijden en resultaten bij bijv time attack.
daar rijden helaas bijna geen vws mee

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #16 Gepost op: wo, 25 jul 2012, 16:05:13 »
dus ik zeg doen  -thumbsup- ik ga het op de voet volgen iig  :)

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #17 Gepost op: wo, 25 jul 2012, 19:52:10 »
wat betreft het genoemde gewichtsvoordeel.
Tegen de tijd dat je al die aanpassingen hebt gedaan heb je grote kans dat het hele zwikkie zelfs meer weegt dan een 2F (?)


Oh het zal uiteraard zwaarder worden, alleen al de dubbele voor en achterdraagarmen.


En nou weet ik wel dat je een g40 ook wel tot 160 pk kan schoppen, maar wat kost dat?
Een vtec levert std al 160 pk.
Hoeveel geld ben je bv verder om een g40 of 1.6 16v gti blok die vermogens te laten halen?

Offline jones

  • L86C-0174
  • Non-Register lid
  • Berichten: 936
  • Geslacht: Man
  • Jeffrey de Goede
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #18 Gepost op: wo, 25 jul 2012, 21:01:30 »
polo achteras is ook vrij zwaar en voor een civic zijn er allerlei lichtgewicht draagarmen leverbaar.
icm een set lichte remklauwen en schijven achter zou het me niet verbazen als er iig achter gewichtsvoordeel te behalen valt

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #19 Gepost op: wo, 25 jul 2012, 23:18:16 »
Oh het zal uiteraard zwaarder worden, alleen al de dubbele voor en achterdraagarmen.


En nou weet ik wel dat je een g40 ook wel tot 160 pk kan schoppen, maar wat kost dat?
Een vtec levert std al 160 pk.
Hoeveel geld ben je bv verder om een g40 of 1.6 16v gti blok die vermogens te laten halen?

maar vergeet niet dat een vtec motor gewoon een koppel heeft, oftewel een 160pk vtec motor zal niet eens in de buurt kunnen komen van wat een 160pk g40 of g60 doet. Dat verschil in koppel ga je echt zo enorm hard merken in het accelereren.
En om eerlijk te zijn vind ik een vtec echt zwaar kut klinken, maar dat zal wel aan mij liggen dan ofzo.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #20 Gepost op: do, 26 jul 2012, 07:39:42 »
Niet omdat ik er iets van weet maar waarom rijdt iedereen in de kevercross dan met vtecmotoren? Die klinken echt niet verkeerd btw.
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #21 Gepost op: do, 26 jul 2012, 07:56:46 »
bij ons in de klasse van het ovalracen zitten ook een paar VTEC's maar daar zit een tussen die draait gewoon naar horen zeggen 11000 toeren,


Het groen monster is het.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #22 Gepost op: do, 26 jul 2012, 10:03:40 »
Denk dat in de racerij/cross veelal die vtec motoren gebruikt worden ivm de betrouwbaarheid omdat er geen turbo/lader oid opzit wat onderhoudsgevoelig is. Glader rijden in de cross/rally waar veel hoge toeren gemaakt moeten worden komt de betroubaarheid van een glader namelijk niet ten goede.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #23 Gepost op: do, 26 jul 2012, 11:23:28 »
toch bekruipt mij hier het gevoel van een "er wordt veel over nagedacht / gepraat maar dit verhaal wordt toch nooit uitgevoerd"-topic.

No offense hè  :)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #24 Gepost op: do, 26 jul 2012, 11:31:33 »
Biertje, bierviltje, cijfertjes erop: financieel haalbaar? Ja: doen, Nee: doordromen.  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #25 Gepost op: do, 26 jul 2012, 11:35:28 »
vergeet de pi-factor niet hè  :)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #26 Gepost op: do, 26 jul 2012, 11:36:45 »
vergeet de pi-factor niet hè  :)
Ja: doen, Ja+"pi-factor': doorzetten, Nee: doordromen
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #27 Gepost op: do, 26 jul 2012, 11:37:44 »
Biertje, bierviltje, cijfertjes erop: financieel haalbaar (na vermenigvuldiging met de pi-factor)? Ja: doen, Nee: doordromen.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #28 Gepost op: vr, 27 jul 2012, 14:17:52 »
Niet omdat ik er iets van weet maar waarom rijdt iedereen in de kevercross dan met vtecmotoren? Die klinken echt niet verkeerd btw.
omdat er in de race en cross vaak zo getuned word aan alle motoren dat ze allemaal eigenlijk pas heel hoog in de toeren vermogen gaan leveren, oftewel dan is het nadeel van die honda vtec motoren alweer weg.
Maar op de weg heb je eigenlijk niks aan een vermogen wat pas boven de 5-6000 rpm los komt. En dat is waarom voor een straat auto een motor met koppel veel fijner is.

En de reden dat er nog niet heel veel met turbo's in de cross gereden word is omdat veel mensen er geen bal van snappen en er dus nooit een betrouwbaar iets mee kunnen maken. En daarnaast hebben ook nog veel mensen met een elektrotechnische drukregelaar het probleem dat het vermogen er veel te wild in komt waardoor ze op onverhard alleen maar wielspin trekken.(de oplossing is een rustige inkomende druk opbouw programmeren, dus niet meteen volle druk)
Maar ook op de weg zijn er nogal wat mensen die een turbo of glader niet goed behandelen. Bijvoorbeeld het nadraaien om de boel rustig en gelijkmatig te laten afkoelen, veel mensen doen het gewoon niet. En anderen denken dat dat alleen kan door hem stationair te laten draaien, maar eigenlijk werkt het laatste stuk heel rustig rijden ook wel, want dan koelt de boel eigenlijk net zo goed of zelfs beter af. En dan nog het probleem wat sommige mensen hebben met luchtfilters, ik zie nog steeds heel veel van die turbo projecten rijden zonder luchtfilter. En als er iets is wat je niet moet doen met een turbo/glader is het wel zonder luchtfilter gaan rijden. Bij een turbo krijg je dan stukje troep tegen een compressorwiel wat daar 100.000rpm+ aan het doen is, en dan komt een zandkorreltje echt wel heel hard aan. En bij een glader schuur je mooi je verdringer even door er wat zand en troep tussen te laten komen.


Oftewel het komt er op neer als je geen kennis hebt van turbos en er maar wat mee om kloot dan is het moeilijk betrouwbaar te houden in de autosport.

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #29 Gepost op: za, 28 jul 2012, 19:28:30 »
Ik ben van mening dat je alles kan maken.
De vraag is hoeveel moeite je erin wil steken.
Onze redenatie was dat als je een crx en een polo zou hebben, of je er iets leuks van kan maken door de auto's te combineren.
En door bijvoorbeeld de draagarmen en ophanging enzo over te zetten.
En vtec blijft kwestie van smaak, ik vind zelf de vtec schop van de oudere vtec systemen geweldig.
Onder de 4000 toeren kom je aardig mee met het verkeer en daarboven schiet het ding af.
Maar goed, dromen houdt een mens jong  :)