Auteur Topic: CRX -- POLO cross over?  (gelezen 4270 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #30 Gepost op: za, 28 jul 2012, 19:31:14 »
...
Onder de 4000 toeren kom je aardig mee met het verkeer en daarboven schiet het ding af.
...

Ha, dat doet mijn Sedannetje ook.  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #31 Gepost op: za, 28 jul 2012, 19:31:43 »
maar dat deed hij standaard niet?

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #32 Gepost op: za, 28 jul 2012, 19:32:57 »
Neeeeeeeeh. Pas na de kopbewerking, de motorfietscarbs en de 3F nokkenas.  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #33 Gepost op: za, 28 jul 2012, 19:33:54 »
eigenlijk zou ik mijn 3f as "even" in mijn aav blokje moeten leggen, tot het 3f blok helemaal opgebouwd is.
Ik wil ook meer poweeeeerrrr!!!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #34 Gepost op: za, 28 jul 2012, 19:35:36 »
Ik zeg: doen! Het is helemaal niet spannend om te doen, het is een goede oefening van het sleutelen. Meest lastige zal het loskrijgen van de bout van de nokkenaspoelie zijn.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #35 Gepost op: za, 28 jul 2012, 19:36:51 »
Ik denk dat het monopoint systeem van de aav het niet trekt en dat hij te arm gaat lopen.
Daarom wilde ik tijdelijk een abu as er in gooien.
Maar toch maar besloten het geld te sparen voor spullen voor het 3f blok.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #36 Gepost op: zo, 29 jul 2012, 01:37:36 »
Ik ben van mening dat je alles kan maken.
De vraag is hoeveel moeite je erin wil steken.
Onze redenatie was dat als je een crx en een polo zou hebben, of je er iets leuks van kan maken door de auto's te combineren.
En door bijvoorbeeld de draagarmen en ophanging enzo over te zetten.
En vtec blijft kwestie van smaak, ik vind zelf de vtec schop van de oudere vtec systemen geweldig.
Onder de 4000 toeren kom je aardig mee met het verkeer en daarboven schiet het ding af.
Maar goed, dromen houdt een mens jong  :)
ik vond een vtec onderin maar verdomd dood. Dat probleem had ik eigenlijk ook met de alfa 16v ts dingen die ook een variabele inlaat nokkenstok hebben. Die kwam ook pas boven de 4000rpm ofzo een beetje goed los


en hierboven staat dus ook al door iemand anders gemeld dat veel opgevoerde blokken dat zelfde ook doen, en dat is dus wat ik ook al zei waarom een vtec in de race en cross geen echt nadelen  meer heeft.
« Laatst bewerkt op: zo, 29 jul 2012, 01:40:03 door bobrosco »

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #37 Gepost op: zo, 29 jul 2012, 10:33:26 »
punk heeft wel een punt.
door een polo om een vtec te bouwen maak je van de vtec nog wat leuks.
vraag is voor(zoals bobrosco al oppert) of daarmee de polo ook leuker wordt.
ik persoonlijk heb te weinig ervaring om dat te weten maar het klinkt wel als een moeilijke manier om iets te bereiken wat ook eenvoudiger kan

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #38 Gepost op: zo, 29 jul 2012, 23:44:02 »
het enige wat de polo leuker zou kunnen maken(mits goed gedaan) in het ophangings gebeuren. Maar het voor ophangings systeem van die honda is volgens mij dat halve dubbele draagarm systeem, dat heeft alfa geloof ik ook gebruikt bij de 156 enz. Opzich wel leuk, maar het is toch minder dan echt goede dubbele draagarmen denk ik.

Maar ik denk dat het makkelijker is om zelf een dubbele draagarm ophanging te ontwikkelen voor de polo die meteen goed uitkomt dan om dat halve systeem van honda om te bouwen wat bijna niet te doen is denk ik.(als dat het systeem is wat ik in mijn hoofd heb) Daar kun je denk ik het fusee lichaam ook al niet van gebruiken zonder aanpassen, dus dan zou je ook een polo fusee kunnen aanpassen zodat je daar bovenaan je draagarm aan kan zetten.
En als je toch zo ingrijpend gaat verbouwen moet je toch al flink aan je polo lassen, dan dus kun je ook wel een verstevigd stuk maken waar je je bovenste draagarm op bevestigd.

Maar in mijn ogen allemaal nog al overdreven ingrepen, want er zijn ook mensen die begrennen met een polo, en ik denk niet dat die zo ver zijn gegaan dat ze nu dubbele draagarmen hebben. Ik denk dat de meesten gewoon een subframe hebben met echte triangel draagarmen zegmaar. En daarbij zullen ze dan nog wel een losse stabilisator hebben en een set hele goed schokbrekers. En volgens mij komen die polotjes ook wel hard genoeg door de bocht toch?

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #39 Gepost op: ma, 30 jul 2012, 00:18:40 »
erg goede onderbouwing.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #40 Gepost op: ma, 30 jul 2012, 12:35:11 »
crx crossover = hele hoop moeite voor een waarschijnlijk tegenvallend resultaat.

Wielbasis van de polo is anders dan de Honda, gewichtsverdeling ook, massa en torsiestijfheid van de koets zelf ook. Dan gaat het niet het ideale resultaat leveren als je een CRX ophanging en motor in een Polo lepelt.

Bobrosco --> Goed voorbeeld doet goed volgen, gebruik de toegepaste concepten uit de bergcup, die zijn al redelijk uitontwikkeld. In de bergcup is er volgens mij wel de eis dat een deel van de auto/motor nog gelinkt is aan het origineel.



Daarnaast lees ik uit het eerste bericht een dosis gezond optimisme, maar waar je uiteindelijk last van gaat krijgen als blijkt dat het nog niet zo makkelijk is om een CRX blok in een Polo te lepelen, je veel meer moet aanpassen dan gedacht én het uiteindelijk meer gaat kosten dan het opfokken van een bestaande Polo motor. Dat denk ik tenminste :) Zou het alleen wel erg mooi vinden als je het wel zou doen en ons verbaast!  :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #41 Gepost op: ma, 30 jul 2012, 13:49:45 »
Bobrosco --> Goed voorbeeld doet goed volgen, gebruik de toegepaste concepten uit de bergcup, die zijn al redelijk uitontwikkeld. In de bergcup is er volgens mij wel de eis dat een deel van de auto/motor nog gelinkt is aan het origineel.
Ik hou je niet tegen om het te proberen. Maar zelf heb ik al mijn tijd eigenlijk al in mijn c kadett gestoken om die wat sneller te maken. Een motorswap is bij een achterwiel aangedreven auto namelijk wel vrij simpel te doen.
En ik ben eigenlijk ook niet van plan om mijn daily driver om te bouwen tot een race auto want dan moet ik weer wat anders zoeken.

Offline polo 1f bodegraven

  • L86C-0156
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.025
  • Geslacht: Man
  • Andy Schonewille
    • www.2rent4you.nl
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #42 Gepost op: ma, 30 jul 2012, 22:23:17 »
Gewoon vw laten.  -gert- -gert- geen Jap blok erin

Dan n turbo of g lader dan gaat ie ook af
mooi klein licht en wit (zoef zoef)
old skool van buiten/ nieuw van binnen

Offline 4rings

  • Non-Register lid
  • Berichten: 134
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #43 Gepost op: di, 31 jul 2012, 11:03:26 »
niks mis met dromen.
niks mis om dit hard op te zeggen/denken.
verstandig om alle dromen werkrlijkheid te maken? nee.

maar niks mis met dromen.
 -thumbsup-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #44 Gepost op: di, 31 jul 2012, 12:36:56 »
Ik zeg 1.4met afh kop ,42mm fcr, vaste stoters,306 graden stokjes er in.

Wedden dat dat leuk spelen wordt.
je hebt laagvliegers en modelvliegers .