Auteur Topic: CRX -- POLO cross over?  (gelezen 4271 keer)

Offline Twouters

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
  • Thomas Wouters
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #45 Gepost op: za, 04 aug 2012, 10:16:42 »
Het lijkt mij een erg gaaf idee. Als je het werkend hebt kom ik zeker langs!

Maar bedenk je wel dat de polo's die wij hebben niet bedacht zijn op zulke brute kracht, ik bedoel ook denken aan alles versterken en dan komt de RDW nog om de hoek kijken dat je auto opnieuw gekeurd moet worden omdat hij een prestatiewinst van meer als 5 of 10% hebt.

Dus bedenk je goed wat je doet, voordat je het doet.

Voor de rest echt een heel gaaf idee!

 -klus- ze!
If in doubt, go flat out - Colin McRae

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #46 Gepost op: za, 04 aug 2012, 12:10:18 »
het blijft wss bij een idee hoor  :)
Het was gewoon een brain wave van ons beiden.
Maar ik denk dat de verstevigingen en aanpassingen het voordeel van het lichte gewicht t.o.v een crx vrijwel opheffen.
En persoonlijk maakt het me niet uit of er een jap blok in ligt.
Met carbs heb ik niks, mijn auto is geen brommer  -nana-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #47 Gepost op: za, 04 aug 2012, 14:41:05 »
Martijn zekers nooit met carbs mee gereden. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #48 Gepost op: za, 04 aug 2012, 16:29:49 »
ligt wel een setje gsx-r 1000 carbs in de sleutelplek.
Zou natuurlijk zomaar kunnen dat die "oplossen"
Maar zonder dollen, heb er nog nooit mee (mee) gereden.
Er zijn zoveel leuke mogelijkheden, maar die kostten ook allemaal weer geld.
Ik heb op dit moment alleen nog de pakkingset voor een 3f blok nodig om verder te kunnen met de opbouw en zelfs dat is nu even niet mogelijk.  (iets met fijne post van de vrienden van de belastingdienst)
eerst 3f blok er maar eens in krijgen en rijdend krijgen, omkeur bij rdw.
En als er hopelijk volgend jaar een cordoba station voor de baas is, kunnen we verder kijken

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #49 Gepost op: za, 04 aug 2012, 18:54:21 »
als je niet met carburateurs wil rijden kun je ook altijd nog voor gaskleppen en injectie gaan, kost wel iets meer in de aanschaf maar valt wel beter af te stellen(als je dat kan)

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #50 Gepost op: za, 04 aug 2012, 19:03:58 »
Wat mij tegen houdt om er echt geld in te stoppen is gewoon het feit dat als je voor een leuk uitlaatsysteempje, nokkenasje , carbs of gaskleppen gaat dat al snel qua geld richting een leuk g40 blok gaat.
Een 3f blokje blijft maar een 1.3-tje, waar je heus wel flink vermogen uit krijgt, maar dan gaat er veel geld in zitten en in hoeverre komt de betrouwbaarheid in het geding?
Daarom was in eerste instantie deze brainwave ontstaan.
Maat van me kon uit Engeland (waar hij wekelijks komt met de vrachtwagen) een doorgezaagde crx vtec meenemen voor weinig (door gezaagd, dus onderdelen en geen hele auto, fijn voor de import)
Zo kwamen we op het idee om het vtec blok in een polo te lepelen, dan zit je dus al gelijk op 160 pk
« Laatst bewerkt op: za, 04 aug 2012, 19:11:56 door punk3000 »

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #51 Gepost op: za, 04 aug 2012, 19:42:38 »
Laat hem dan een g40 meenemen -dunno- past erin en is vaker gedaan. Knutselen kost altijd geld en heel veel tijd :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline nielsfeenstra

  • Non-Register lid
  • Berichten: 183
  • Geslacht: Man
  • niels feenstra
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #52 Gepost op: za, 04 aug 2012, 19:54:07 »

En een vtec in een golf mk1 heb ik wel eens gezien net als een c20 blok van een opel



ey ghop heb jij een link naar he topic van de golf met dat vtec blok.

ik ben nu inmiddels al meerdere malen aan het meten geweest en een vtec b18 of k20a blok in een polo is vrijwel onmogelijk.
hij is te hoog

de enigste optie is een b16a en dan dien je de motorsteunen aan de onderzijde van de draag balken moeten lassen.


als we toch aan het dromen zijn een motorfiets blok in een polo lijkt mij nog wel iets.
Rust is lighter than carbon fibre

Offline nielsfeenstra

  • Non-Register lid
  • Berichten: 183
  • Geslacht: Man
  • niels feenstra
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #53 Gepost op: za, 04 aug 2012, 20:03:32 »



als je de orgineele versnellingsbak gebruikt heb je meteen de achteruit versnelling geregeld.
« Laatst bewerkt op: za, 04 aug 2012, 20:07:48 door nielsfeenstra »
Rust is lighter than carbon fibre

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #54 Gepost op: za, 04 aug 2012, 20:03:39 »
Laat hem dan een g40 meenemen -dunno- past erin en is vaker gedaan. Knutselen kost altijd geld en heel veel tijd :)

En crx vtec met alles erop en eraan (weliswaar in 2 delen, maar dat zijn details :)) met nog geen 96.000 mijl op de teller voor 300 pond, dus inc kabelboom, bak, ophanging etc
g40 blok ben je al snel het dubbele voor kwijt dacht ik zo.
g40 is plug and paly, dat absoluut.
motorfiets blok lijkt me dus echt drie keer niks, die 12.000 toeren die het draait is wel humor, maar koppel kan je vergeten.
Plus dat die blokken niet echt gemaakt zijn om 150.000 km te rijden.
MAAR ZO IS HET WEL HUMOR!!
Maar goed, dromen hoort erbij.

Offline nielsfeenstra

  • Non-Register lid
  • Berichten: 183
  • Geslacht: Man
  • niels feenstra
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #55 Gepost op: za, 04 aug 2012, 20:07:32 »



als je de orgineele versnellingsbak gebruikt heb je meteen de achteruit versnelling geregeld.
Rust is lighter than carbon fibre

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #56 Gepost op: zo, 05 aug 2012, 01:07:19 »
En crx vtec met alles erop en eraan (weliswaar in 2 delen, maar dat zijn details :)) met nog geen 96.000 mijl op de teller voor 300 pond, dus inc kabelboom, bak, ophanging etc
g40 blok ben je al snel het dubbele voor kwijt dacht ik zo.
g40 is plug and paly, dat absoluut.
motorfiets blok lijkt me dus echt drie keer niks, die 12.000 toeren die het draait is wel humor, maar koppel kan je vergeten.
Plus dat die blokken niet echt gemaakt zijn om 150.000 km te rijden.
MAAR ZO IS HET WEL HUMOR!!
Maar goed, dromen hoort erbij.

En een vtec blok dat veel tot de max belast word haalt wel 150.000km dacht je?
In mijn 106 heeft ooit een motorfiets blok gehangen(groot deel van de bevestigingspunten is nog aanwezig) En die kerel had het originele differentieel aangepast en daar een tandwiel op voor de ketting. Was opzich best wel grappig, maar uiteindelijk heeft hij het originele blok terug gebouwd en daar zit nu een turbo op. Minstens net zo veel fun en toch een stuk goedkoper en simpeler. Draait 0.37 bar en heeft daarmee een 40pk en 80nm winst gepakt. En dat is gewoon op de standaard vrij hoge compressie(9,6:1) en gewoon op euro 95.


En bij die peugeot heb ik dan het probleem van bakken waar het differentieel soort van ploft en aandrijfassen die opeens een soort wokkel worden. Maar ik denk dat er voor een polo wel iets meer te krijgen is omdat een beetje een opgefokte g40 ook wel leuke vermogens en een boel koppel kan hebben.
« Laatst bewerkt op: zo, 05 aug 2012, 01:10:22 door bobrosco »

Offline punk3000

  • L86C-0203
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.741
  • Geslacht: Man
  • Martijn Talma
Re: CRX -- POLO cross over?
« Reactie #57 Gepost op: zo, 05 aug 2012, 05:33:47 »
En een vtec blok dat veel tot de max belast word haalt wel 150.000km dacht je?

Die halen hogere kilometerstanden dan motorfiets motoren, gewoon simpelweg omdat het crx auto blok ongeveer 100 pk per liter levert en een motorfiets motor zit rond de 170 pk/liter.
en volgens mij als je een motor hebt die ontworpen is om zeg 200 kilo vooruit te duwen, een stuk sneller slijt als je hem ineens 800 kilo laat duwen
maar goed, daar ging de discussie in eerste instantie niet over. :)