Auteur Topic: Motorswap HB-->MH  (gelezen 4294 keer)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Gepost op: ma, 27 feb 2006, 20:01:31 »
Ik heb een MH liggen en die komt ws in de plaats van mijn HB. nu een aantal vragen, zodat alles gesmeerd loopt bij een ombouw.

zijn de motorsteunen gelijk?

zijn er brandstofleidingen anders of kan ik de benzinepomp van de MH zo op de leiding hangen?

zijn de aansluitingen van de kvs systeem gelijk en kan ik mijn eigen radiateur behouden?

tot slot een vraagje voor later.. als ik de zzr600 carbs die eraan komen erop zet, hoeveel vermogen kan ik dan verwachten uit dit blokkie? (dus nog zonder kopbewerking, beetje zonde om een blok dat net in mekaar zit weer los te trekken.)

Ik las ergens iets over een draadboom verschil, waar zit m dat in? ontsteking heb ik compleet met computertje en kabels.

ps. ik heb de search gebruikt, maar nog niets gevonden...



algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #1 Gepost op: do, 02 mrt 2006, 11:40:03 »
ff een edit gedaan, aangezien ik een aantal dingen al had uitgevogeld.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorswap HB-->MH
« Reactie #2 Gepost op: do, 02 mrt 2006, 22:25:44 »
Belangrijkste verschillen:

Onsteking: Bobine is van een ander type, en er hoort een 12V plus op ipv de 9v die nu verkabelt is naar je bobine (draadweerstand).

Even een extra geschakelde plus trekken naar de bobine dus, en de juiste bobine plaatsen.

Water huishouding: blijft allemaal gelijk. Misschien dat t bochtja aan je termostaat wat minder gunstig uit komt, maar dat merk je tzt wel.

Steunen zijn allemaal exact gelijk.

Brandstofleidingen: zijn allemaal t zelfde, alleen zit de pomp aan de andere kant van de kop: ff verlengen langs je schutbord en je komt een heel eind.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #3 Gepost op: do, 02 mrt 2006, 23:02:40 »
thanx!!

bobine enzo heb ik, maar goed te weten dat ik ff een nieuw kabeltje moet trekken.

waterhuishouding laat ik lekker zitten dus, heb er wel wat slangentroep bij dus als het niet past dan maken we het wel pas.

benzine leiding zal ook geen problemen geven denk ik.

dan kan ik tzt aan de slag.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorswap HB-->MH
« Reactie #4 Gepost op: vr, 03 mrt 2006, 19:54:08 »
kleine tip .oude thermostaathuis past op de hydrau kop
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #5 Gepost op: vr, 03 mrt 2006, 21:00:41 »
t word steeds mooier..

plug n play

rijd best lekker zoon MH, ben tevreden over de prestaties in de polo, althans al een stuk beter dan de HB. In de derby moet ie nog iets sneller zijn aangezien het een kg of 50 scheelt, of dat merkbaar is?

zal nog wel ff duren voor het zover is, maar ik zal de resultaten tzt posten.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorswap HB-->MH
« Reactie #6 Gepost op: za, 04 mrt 2006, 09:58:13 »
kilo of 50 op het kenteken misschien..

maar wat is het echte gewicht?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #7 Gepost op: za, 04 mrt 2006, 13:25:29 »
ja das ook waar...

maja ik denk toch dat de derby iets lichter is.. dingen als motorkap en dat soort spul voelt een stuk dunner aan.

maar goed, het zal minstens zo lekker lopen als de polo en dan motorcarbs erop en dan ben ik weer een tijdje tevreden.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorswap HB-->MH
« Reactie #8 Gepost op: za, 04 mrt 2006, 14:53:05 »
HB : 50 pk
MH : 55 pk
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #9 Gepost op: za, 04 mrt 2006, 15:56:56 »
koppel scheelt wel best veel... en dat merk je wel..

de bedoeling is dat mijn zzr600 carbs ook erop komen en dan hoop ik nog iets te winnen.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #10 Gepost op: za, 04 mrt 2006, 16:01:39 »
77Nm nu

en de MH heeft 96Nm


ik lees ook net dat een HB standaard een compressieverhouding van 8.0 heeft...

zijn die blokkies een beetje sterk??
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #11 Gepost op: za, 04 mrt 2006, 16:09:10 »
vandaag mijn HC carter binnen gekregen, eens kijken of die nog anders is dan het standaard MH carter.

zit ieg wel een schot in.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorswap HB-->MH
« Reactie #12 Gepost op: za, 04 mrt 2006, 20:18:06 »
HC carter?

Misschien dat de carter plug aan de andere kant zit...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #13 Gepost op: ma, 13 mrt 2006, 13:25:41 »
ik zal eens een foto maken van het carter...

kunnen de experts eens hun mening geven.

verder nog de vraag zijn de vliegwielen gelijk?? qua maten en qua gewicht?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #14 Gepost op: ma, 13 mrt 2006, 13:39:39 »


algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl