Auteur Topic: Motorswap HB-->MH  (gelezen 4295 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Motorswap HB-->MH
« Reactie #15 Gepost op: ma, 13 mrt 2006, 15:09:04 »
Is dat scheidingsschot origineel?
Aflaatdop idd aan de achterkant.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #16 Gepost op: ma, 13 mrt 2006, 15:35:00 »
lijkt me een origineel schot idd

nog voordelen te behalen met zoon carter?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #17 Gepost op: di, 14 mrt 2006, 08:46:48 »
niemand verder???
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorswap HB-->MH
« Reactie #18 Gepost op: di, 14 mrt 2006, 08:52:08 »
klots-schot heeft zo z'n voordelen... bij bochtige wegen bijvoorbeeld.

Of je dit schot kunt zien als een 'renn-sport' schot: dat denk ik niet. Maar 't is altijd meer dan GEEN schot.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #19 Gepost op: di, 14 mrt 2006, 12:23:29 »
issie ook platter ?

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #20 Gepost op: di, 14 mrt 2006, 21:08:23 »
klots-schot heeft zo z'n voordelen... bij bochtige wegen bijvoorbeeld.

Of je dit schot kunt zien als een 'renn-sport' schot: dat denk ik niet. Maar 't is altijd meer dan GEEN schot.

zit er bij een MH standaard een schot in??

zo niet dan monteer ik deze (vloeibare pakking toch?)

renn-sport niet maar idd beter is beter
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline orange polo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 240
  • Geslacht: Man
  • Jos Verdonschot
Motorswap HB-->MH
« Reactie #21 Gepost op: di, 14 mrt 2006, 23:48:42 »
standaart MH heeft geen schot ! -klus-
plat op zn buik en verbreedt staal er onder en gaan met die polo

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #22 Gepost op: wo, 15 mrt 2006, 00:46:57 »
d8 dat g40 ölwanne wel een schot heeft

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Motorswap HB-->MH
« Reactie #23 Gepost op: wo, 15 mrt 2006, 11:37:03 »




Der Motor besitzt die Formel König Ölwanne kann aber durch jede Polo Ölwanne ersetzt werden.

zal wel moeilijk aan te komen zijn...

Offline Folkert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.542
  • Geslacht: Man
  • Folkert de Jong
Motorswap HB-->MH
« Reactie #24 Gepost op: wo, 15 mrt 2006, 11:53:25 »
deze valt me net pas op...

olwanne

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #25 Gepost op: wo, 22 mrt 2006, 18:13:10 »
zo maar eens begonnen vandaag.

alles liep super, ik was maar alleen dus wel alle tijd er voor genomen. blok hangt in de takels inmiddels en de bak ligt al op de stoep.

vanavond de motorruimte eens onder handen nemen, maar dat terzijde.

morgen wil ik koppelling en drukgroep overzetten. koppelingsplaat heb in nog NOS liggen, drukgroep niet, maar die lijkt me nog heel goed te gebruiken. nu de eigenlijke vraag:

welk vliegwiel kan ik beter gebruiken, of zijn ze exact gelijk, de HB of de MH?



algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #26 Gepost op: wo, 22 mrt 2006, 18:35:11 »
Ik zit ff in de vraagbaak te neuzen en kom tegen dat mijn koppeling van de HB 180 mm is en dat er op een MH standaard een 190mm hoort.

maakt het wat uit als ik de 180 gewoon gebruik?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorswap HB-->MH
« Reactie #27 Gepost op: wo, 22 mrt 2006, 19:15:26 »
zou dan ook het vliegwiel ogverzetten e4n drukgroep ook ,ander komt het druk oppervlak niet uit met je 180 plaat
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #28 Gepost op: wo, 22 mrt 2006, 19:45:05 »
ok zet ik t hele zwikkie over..

zit er nog verschil in de vliegwielen, qua gewicht of starterkrans? mh vliegwiel heb ik ergens neergedondert maar kan het niet terugvinden.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Motorswap HB-->MH
« Reactie #29 Gepost op: wo, 22 mrt 2006, 22:46:18 »
180mm kan je gewoon gebruiken hoor. In onze Derby zit ook een 180mm met een 5-bak. Gaat prima!
Praatjes vullen geen peekaatjes