Auteur Topic: Motorswap HB-->MH  (gelezen 4298 keer)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #30 Gepost op: wo, 22 mrt 2006, 23:09:25 »
t leek me al geen probleem..

doordat ie wat meer powerrr heeft zal de koppelling wel wat harder slijten, majadie vervangen we dan tzt wel weer.

mocht ik geen 180mm schijf of 190 mm drukgroep vinden morgen dan gaat het ouwe zootje er weer onder en trek ik wel een setje van ebay voor een paar euro. die 120E bij de automaterialenzaak is echt gestoord. -moon-

voor nu een welverdiende  -prut-
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #31 Gepost op: do, 23 mrt 2006, 18:37:43 »
vandaag het nieuwe blok op de plek gehangen, ging eigenlijk wel prima.

alleen kreeg ik de onderste bout van de startmotor er niet in.. in de oude bak zat een diep gat waar je de bout in kon steken, in deze niet. opgelost met een draadeind van een cm of 20 dus hij zit wel vast maar hoe hoort het origineel??
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Motorswap HB-->MH
« Reactie #32 Gepost op: do, 23 mrt 2006, 18:45:43 »
alleen kreeg ik de onderste bout van de startmotor er niet in.. in de oude bak zat een diep gat waar je de bout in kon steken, in deze niet. opgelost met een draadeind van een cm of 20 dus hij zit wel vast maar hoe hoort het origineel??

Daar hoort bij een 5-bak idd een hele lange bout.
ff scoren op de sloop ofzo.
Dat draadeind was nou ook niet echt hard nodig:
je denkt dat je startmotor er vandoor wandeld?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorswap HB-->MH
« Reactie #33 Gepost op: do, 23 mrt 2006, 18:55:38 »
Omdat ik ook zo'n lange bout nodig had bij m'n ABD en GL ombouw, heb ik 2 van zulke bouten gekocht.

Die liggen allebei nog steeds ergens in een lade, omdat ze daar op t moment-supreme daar nog lagen.

2 bouten is meer dan zat blijkt..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #34 Gepost op: do, 23 mrt 2006, 19:05:28 »
5-bak??

ik hoop het eh naja maakt niet uit, maar ik heb geen idee eigenlijk, was ieg in de veronderstelling dat het een 4-bak was.

t draadeindje zit goed en laat ik mooi zo zitten, als het zo hoort dan ist goed, helemaal ori hoeft ook niet.

ik heb trouwens wel de startmotor van de HB gebruikt, die was wel iets langer dan de MH motor, maar dan hoef ik er geen andere stekkertjes aan te maken.

zaterdag ga ik verder, ff een langere benzineleiding scoren voor die tijd en de rest zie ik zaterdag wel.

gelukkig heb ik in de polo een zeer goed voorbeeld hoe alles aangesloten moet worden.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #35 Gepost op: za, 25 mrt 2006, 18:46:03 »
vandaag weer ff bezig geweest

alle kvs leidingen aangesloten
verdelerkap en bougiekabels gemonteerd
dynamo gemonteerd
benzineleidingen gemonteerd
vaccuumleiding naar rembekrachtiger gefabriekt (yeah custom!)

en wat fotootjes gemaakt:


waar zijn deze 2 voor? hier zoek ik nog een kabelboompje voor of een andere oplossing? dezelfde boom loopt ook naar de voorverwarming onderin het spruitstuk.



losse draden, is nog de HB boom maar zal met wat kleine aanpassingen wel gaan denk ik.



overzichtsfoto



accubakje ook gelijk stevig in de noverox gesmeert



gaskabel van de HB, lijkt vooralsnog niet te passen, iemand ervaring mee? anders moet ik een andere kabel gaan scoren op de sloop, zal ook wel lukken denk ik.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #36 Gepost op: za, 25 mrt 2006, 18:49:16 »
nou vergeet ik nog het volgende.

ik heb de radiateur van de HB gebruikt, gaat dat goed?

de originele MH lijkt iets dikker, maar die is in tegenstelling tot de HB niet meer in beste staat.

(gaskabel, en temp sensor kabel vraag in vorige post)
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorswap HB-->MH
« Reactie #37 Gepost op: za, 25 mrt 2006, 19:40:11 »
thermostaat huis van je hb motor plaatsen en je kunt je oude kabelboom gebruiken
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #38 Gepost op: za, 25 mrt 2006, 21:04:51 »
dat is wel een goede tip...

eerder aan moeten denken, want nu al een paar slangen ingekort....

ik neem aan dat ik dan ook die koelwaterstang aan de achterzijde moet nemen van de HB?

en kom ik dan wel uit met mijn voorverwarmde inlaatspruitstuk?? gaat er op den duur wel af ivm motorcarbs of webers oid, maar was van plan daar nog even mee te wachten.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #39 Gepost op: di, 28 mrt 2006, 22:09:48 »
het termostaathuis zat zo verrekte vast dat ik het maar heb laten zitten. temp sensor verzin ik dan wel wat op.

de radiateur die ik van jorp had paste niet, althans niet zoals ik wilde dus de oude maar gebruikt. fan van de polo 2 radiateur afgehaald want die was iets platter en de ori paste er niet meer tussen.

kabeltjes mbv de vraagbaak aangesloten, muv de sensoren dan. en afgevult. accu eraan en starten maar.. helaas net te weinig power in de accu alhoewel die naar mijn weten opgeladen was.

weet iemand of een startmotor van een HB anders is dan een MH startmotor. Ik heb de Hb motor gebruikt, maar als die nu te weinig kracht heeft dan start ie natuurlijk ook niet....
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #40 Gepost op: di, 28 mrt 2006, 22:27:20 »



algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #41 Gepost op: do, 30 mrt 2006, 18:22:45 »
vandaag een startpoging gedaan...

hij draait
bobine vonkt, deed ook pijn dus is goed

alleen de bougies vonken niet...

kabels zijn IO
rotor is ok
kap ook
bougies ws ook wel, kan niet veel mis aan zijn..

hij slaat gewoon niet aan...

kan de hall gever in de ontsteking kapot zijn?
module is ook goed trouwens want die heb ik ff getest in de polo.

als de hall gever kapot is doet ie dan niks meer of gewoon weinig?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Motorswap HB-->MH
« Reactie #42 Gepost op: do, 30 mrt 2006, 18:42:52 »
Geen hall-gever = geen vonk.
Oftewel: als je geen puls-signaal van je hall gever naar je module hebt krijg je ook geen vonk van je bobine.
Dus daar zit het probleem iig niet.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #43 Gepost op: do, 30 mrt 2006, 19:22:42 »
k zal de massa eens doormeten...

als je een bougie eruit draait en deze tegen het blok houd met de zijkant moet die toch gewoon vonken??
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Motorswap HB-->MH
« Reactie #44 Gepost op: do, 30 mrt 2006, 19:34:36 »
als je een bougie eruit draait en deze tegen het blok houd met de zijkant moet die toch gewoon vonken??

Jup.