Auteur Topic: Motorswap HB-->MH  (gelezen 4297 keer)

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #45 Gepost op: do, 30 mrt 2006, 19:51:59 »
dat doet ie dus niet.....

toch de kabels maar eens nalopen....

morgen maar weer mee verder...
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #46 Gepost op: di, 25 apr 2006, 20:45:02 »
zo...

net weer ff wezen prutsen, want de derby met nieuwe motor heeft nog steeds niet gelopen.. vorige week uit de stalling naar voor de deur gesleept zodat we er wat makkelijker aan kunnen werken en nu het volgende:

startmotor ging en gaat rond
benzine is aanwezig en carb pist een net straaltje
bobine staat goed op spanning (ff met de vinger achter gekomen... -hitit- ) ook ff in de polo gezet, en daar deet ie het ook...
maar hij vonkt niet.....(behalve op mijn klauw dan) want de timert aangesloten en die flitst niet... ook bougie in kabel en tegen t blok aanhouden geeft geen vonk.

computer op de polo gezet met draadboom en al, en die bleek kapot, dus vervangen door 1 die wel werkten en we dachten er te zijn, maar nog steeds geen vonk...

bougies kabels, rotor en kap zijn I.O. trouwens

dus blijft over... de ontstekingsunit...of de hall gever..
hoe is die te testen???

groeten
Berend
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorswap HB-->MH
« Reactie #47 Gepost op: di, 25 apr 2006, 21:49:33 »
hmmzzzz alle kabels wel correct aangesloten ??
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorswap HB-->MH
« Reactie #48 Gepost op: wo, 26 apr 2006, 09:26:11 »
hoeveel spanning meet je aan de bobine terwijl je start?
welke bobine heb je gebruikt?

9volt = niet goed
12volt (or nearly) = wel goed
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #49 Gepost op: wo, 26 apr 2006, 21:53:48 »
kabels... welke serge?
bougiekabels zitten goed
comp zit goed
sensors maken niks uit voor te starten

autochoke is ook goed aangesloten carbu trekt mooi dicht en pist benzine op aanvraag..

goeie bobine, is met t blok mee gekomen en getest. + van de achteruitrijschakelaar gepakt op serge's tip daarover.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #50 Gepost op: do, 27 apr 2006, 17:39:22 »
morgen maar ff naar de sloop en een ontsteking halen...
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #51 Gepost op: do, 04 mei 2006, 17:21:40 »
andere ontsteking mocht niet baten..

de ontsteking voor de test eens op de polo geschroefd en dat ging goed loos... tering, die trekt nu lekker zeg, vaccuum vervroeging van de oude was niet zo best meer kennelijk..

maar ieg, de derby loopt nog steeds niet, ontstekingssysteem is van voor tot achter gecheckt, alle componenten zijn I.O., toch de aansluitingen nog eens 1 voor 1 doormeten, pfff word er wel gek van zolangzamerhand.

uiteraard ben je op zoon moment je multimeter kwijt, maar dat komt wel weer tevoorschijn.

moet er nog een draadje van een temp sensor of andere sensor naar de bobine ofzo? want de sensoren zijn niet aangesloten op t moment.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Motorswap HB-->MH
« Reactie #52 Gepost op: vr, 05 mei 2006, 08:24:37 »
Weet je zeker dat ie niet vonkt dan?

Klap de complete, werkende ontsteking eens uit de polo op de derby.

Bekijk alle aansluitingen van de ontsteking eens critisch: daar waar je massa moet maken, maakt ie daar massa? daar waar ie 12v moet krijgen, krijgt ie ook 12v? (Dus: meet alle stekkers/aansluitingen door in de polo, en vergelijk met de MH.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #53 Gepost op: vr, 05 mei 2006, 18:30:07 »
ik ga de multimeter eens opzoeken.. moet toch te vinden zijn inderdaad.. de hele ontsteking is al op de polo geweest en heeft gewerkt dus kan het haast niet meer aan liggen.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Rob

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
  • Geslacht: Man
Motorswap HB-->MH
« Reactie #54 Gepost op: vr, 05 mei 2006, 19:50:28 »
Berend ik hoop niet dat ik je beledig met deze vraag,maar op je foto's is het niet te zien,zit de massastrip wel vast?
Groeten van je leverancier.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #55 Gepost op: za, 06 mei 2006, 01:42:02 »
zeker, en hard ook...
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Rob

  • Non-Register lid
  • Berichten: 18
  • Geslacht: Man
Motorswap HB-->MH
« Reactie #56 Gepost op: za, 06 mei 2006, 08:15:43 »
Okee dan,hoe ik het zou aanpakken...
Je hebt een rijdende MH.
Ik zou nu stuk voor stuk de onderdelen van de Derby overzetten naar de Polo met MH en na ieder onderdeel kijken of de Polo nog start.
Ik zou beginnen met de bobine,dan dat kleine "computertje"en als laatste de onsteking.Eventueel kan je de bougiekabels nog uitwisselen.
Op een gegeven moment zal de Polo niet starten,en dan heb je het defecte onderdeel gevonden.
Of niet,en dan moet het bijna wel een onbetrouwbaar draadje zijn wat de ellende veroorzaakt.
Succes.
PS Bobines zijn rare dingen,soms vonken ze wel op je vinger,maar omdat de weerstand door een lucht/brandstofmengsel veel groter is dan door vinger loopt je motor evengoed niet.
Een bobinevonk moet zeker een centimeter in lucht kunnen overbruggen,met een blauwe vonk.Zoniet is je bobine niet goed.Of de spanning erheen natuurlijk.
PSPS Ik ben niet zeker van dat computertje met dat glimmende koellichaam.Die vond ik in een tas met reserverommel en die heb ik gewoon ik jouw kofferbak omgekeerd.De twee zwarte daar heb ik mee gereden.




Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Motorswap HB-->MH
« Reactie #57 Gepost op: za, 06 mei 2006, 12:55:42 »
thx voor de tip rob...

maar dat heb ik dus gedaan, en idd dat computertje met dat koelgedeelte eraan was kapot, er zit nu 1 van de zwarten in. -klus-

bobine deed het in de polo ook gewoon, hele systeem is nu goed, behalve misschien wat aansluitingen..

ik kan alleen de multimeter nog steeds niet vinden.....  -gert-



algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorswap HB-->MH
« Reactie #58 Gepost op: za, 06 mei 2006, 15:21:21 »
12v lampje met draadje werkt ook
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Motorswap HB-->MH
« Reactie #59 Gepost op: za, 06 mei 2006, 15:21:58 »
bij de gamma in de grabbeldoos voor 5 euiro heb je ook multimeters
je hebt laagvliegers en modelvliegers .