Auteur Topic: Keihin CVK waar benzine aansluiten  (gelezen 3949 keer)

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Gepost op: ma, 30 jun 2008, 14:58:50 »
Ik heb de benzine aangesloten op de 2 nippels die onderop de carbs zitten en met elkaar doorverbonden zijn ( de middeltste carbs hebben deze nippels ook) Dit leek mij een logische aansluiting voor brandstof gezien ze aan pijpjes zitten die naast de vlotterbak lopen. MAAR ik krijg geen peut in het blok met deze opstelling.

Op de foto is nog een andere aanlsuiting aan de bovenkant te zien waarvan ik dacht dat het een vaccuumaansluiting is maar ik begin nu te twijfelen. Weet iemand wat wat is?


Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #1 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 15:02:52 »
Aanvoer zit helemaal onderin (achterkant). Ws. met een splitsting van hoofdleiding naar carb1/2 en 3/4
Ontluchting zit aan de achterkant (bovenaan)
Retour zit aan de voorkant, net onder de aansluiting naar blok, eveneens van 1+2 en 3+4 geschakeld.

De enige aansluiting die ik nu kan zien is de retour.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #2 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 15:09:07 »
Dan is de aansluiting van de retour wel erg dik of niet? das bijna 10mm

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #3 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 15:11:11 »
heb ff een foto gemaakt;

retouraansluiting is bij mij 10mm slang (uitwendig).
« Laatst bewerkt op: ma, 30 jun 2008, 15:14:15 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #4 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 15:26:45 »
Volgens jouw tekening (bedankt daarvoor) is de slang bij mij prominent in beeld de ontluchting toch?

Als ik dan de boel nu aansluit naar jouw tekening komt de benzine uit de ontluchtingsslang :D

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #5 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 15:39:34 »
Dat is bij mij 100% zeker de ontluchting. Je hebt ook 3 aansluitingen? Wat voor benzinepomp heb je in gebruik (met werkdruk)? Heb je de carbs gecontroleerd/nagelopen op werkende vlotters etc.?

Zoals op de tekening aangegeven heb ik er 4000km mee gereden en het zijn ook Keihin CV carbs.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #6 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 16:26:36 »
Hm, ik heb de vlotterwerking niet gechecked verder. Als ik op de retour blaas ( jouw tekening ) en ik hou de andere kant van de retour dicht krijg ik er geen lucht doorheen. Zou dat wel moeten kunnen? De vlotterbakken vullen zich volgens mij wel verder.

Ik ga nog wel ff prutse en anders sleur ik alles er af en maak ik er wel betere foto's van :)

Thnx iig.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #7 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 16:30:33 »
volgens mij zitter er in de retour terugstroomventielen; die zorgen er voor dat er geen spul van buiten de carbs in kan stromen, maar andersom wel!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #8 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 16:48:00 »
Kijk dat zou kunnen inderdaad. Maar als er dan nog peut uit de ontluchting komt hebik waarschijnlijk te veel benzinedruk.

Gebruik een B-kwaliteit pompje dat een hoop herrie maakt :D Zat er over te denken om een motorbenzinepomp te gebruiken zodat ik de juiste druk heb. Of zou het zo ookmoeten kunnen? Kan de specs wel eens opzoeken.

Gr.

Jeroen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #9 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 16:53:10 »
Ik gok op een pompje dat een veel te hoge benzinedruk heeft, heb dit verhaal al eens eerder gehoord van iemand van het volksforum..

Je hebt echt alleen maar een opvoerpompje nodig, met een werkdruk minder dan 1bar. motorfietspompjes zijn ideaal, anders een pompje speciaal voor oldtimers ; zie PDF link.

http://www.ms-motor-service.com/ximages/pg_si_0062_en_web.pdf
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #10 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 17:20:35 »
Ik denk dat je gelijkhebt Martijn. Ik ga opzoek naar een opvoerpomp van een motor. Zou ik ook een opvoerpomp uit de tank van een polo kunnen gebruiken?

Hier nog een duidelijke foto want ik heb de boel er inmiddels eventjes afgehaald.


Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #11 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 17:25:55 »
mooi spruitstuk zeg :D -nana-

Ik zou zelf zeggen;
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #12 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 17:26:10 »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #13 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 17:27:36 »
haaaaluuuhhhh!! -klus-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #14 Gepost op: ma, 30 jun 2008, 17:28:51 »
idd, ben er nogsteeds blij mee Martijn :)

Nieuwe ronden. nieuwe kansen. Eerst maar eens een geschikte benzinepomp fixen. Deze levert te veel druk.