Auteur Topic: Keihin CVK waar benzine aansluiten  (gelezen 3950 keer)

Offline mahler

  • Non-Register lid
  • Berichten: 480
  • Geslacht: Man
  • Jeroen Mahler
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #45 Gepost op: zo, 06 jul 2008, 20:53:28 »
Ga morgen hard aan de slag met het uitlaatsysteem afhangen en versnellingsbakolie checken en dan asap een rondje rijden. Laat dan wel weten hoe het gaat, ben erg benieuwd  -sturen-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #46 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 16:00:23 »
Even dit topic gebruiken omdat ik nu de eigenaar ben van dit setje.

Dit setje komt lopend, maar ongesynchroniseerd, van een 1.4 en gaat op een 1.3

Wat te doen voor/na plaatsing? Zoiets als onderstaande?


1**géén aansluiting(vacuumslang) van de paddestoel naar 1 van je runners!
2**Alle openingen op de runners afdoppen, behalve de aansluiting naar je rembekrachtiger
3**CO schroeven open draaien (3 halve slagen) Dit zijn de "verzonken" schroeven die het dichtste bij het inlaat spruitstuk zitten toch?
4**sproeierdiameter 1.5mm (150), check ook even de maat van je stationair sproeiers. Zijn nu 1,6 mm Daar nog iets aan doen?
5**alle vulringen weghalen onder de naald (begin maar weer bij het begin) Nu drie ringen
6**carbs stellen zodat de vlinderkleppen bij het eerste progressiegat staan
7**check of ze synchroon staan
8**starten+warmlopen/rijden;
9**ontsteking bij 1000rpm afstellen op 15 graden voor BDP
10*Rijden met die hap en waarschijnlijk ervaren dat er bovenin 'geknepen/gesmoord' wordt
11*Vulringen onder de naald leggen, weer rijden, totdat er in het hele toerengebied pauwahhh is
12*  -prut-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #47 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 16:07:45 »
Kom op zeg. Dit is echt de zoveelste keer dat dit uitgelegd moet worden op 't forum........  -hitit-


 -dunno-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Bas

  • L86C-0051
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.388
  • Geslacht: Man
  • Bas Kamminga
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #48 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 16:16:22 »
Kom op zeg. Dit is echt de zoveelste keer dat dit uitgelegd moet worden op 't forum........  -hitit-


 -dunno-

Kom op zeg, Luc heeft zo te zien zijn huiswerk gedaan en vraagt gewoon of dit klopt (check-check-dubbelcheck), niets mis mee toch?

Als je wat ervaring hebt met die carbs, zoals jij inmiddels, is het toch een stukje taart om even het lijstje af te gaan?

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #49 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 16:58:41 »
punt 12 al aan de beurt? :)

mooie foto -thumbsup-

succes met de  -klus-
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #50 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 17:13:03 »
Alle vragen zijn beantwoord: dank jullie wel!  -thumbsup-

Behalve voor mij de belangrijkste omdat ze van een 1,4 naar een 1,3 gaan:

3**CO schroeven open draaien (3 halve slagen) Dit zijn de "verzonken" schroeven die het dichtste bij het inlaat spruitstuk zitten toch?
4**sproeierdiameter 1.5mm (150), check ook even de maat van je stationair sproeiers. Zijn nu 1,6 mm Daar nog iets aan doen?

Vast bedankt voor elk antwoord.  :)

Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #51 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 17:36:50 »
Alle vragen zijn beantwoord: dank jullie wel!  -thumbsup-

Behalve voor mij de belangrijkste omdat ze van een 1,4 naar een 1,3 gaan:

3**CO schroeven open draaien (3 halve slagen) Dit zijn de "verzonken" schroeven die het dichtste bij het inlaat spruitstuk zitten toch?
4**sproeierdiameter 1.5mm (150), check ook even de maat van je stationair sproeiers. Zijn nu 1,6 mm Daar nog iets aan doen?

Vast bedankt voor elk antwoord.  :)



Als remlucht sproeier dicht is dan is dat al te groot die 1.6 , ik zelf rijd met gesloten remlucht en een sproeier maat 1.35, zo niet gesloten remlucht dan denk ik dat 1.6 te klein is.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #52 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 18:51:37 »
Even dit topic gebruiken omdat ik nu de eigenaar ben van dit setje.

Dit setje komt lopend, maar ongesynchroniseerd, van een 1.4 en gaat op een 1.3

Wat te doen voor/na plaatsing? Zoiets als onderstaande?


1**géén aansluiting(vacuumslang) van de paddestoel naar 1 van je runners!
2**Alle openingen op de runners afdoppen, behalve de aansluiting naar je rembekrachtiger
3**CO schroeven open draaien (3 halve slagen) Dit zijn de "verzonken" schroeven die het dichtste bij het inlaat spruitstuk zitten toch?
4**sproeierdiameter 1.5mm (150), check ook even de maat van je stationair sproeiers. Zijn nu 1,6 mm Daar nog iets aan doen?
5**alle vulringen weghalen onder de naald (begin maar weer bij het begin) Nu drie ringen
6**carbs stellen zodat de vlinderkleppen bij het eerste progressiegat staan
7**check of ze synchroon staan
8**starten+warmlopen/rijden;
9**ontsteking bij 1000rpm afstellen op 15 graden voor BDP
10*Rijden met die hap en waarschijnlijk ervaren dat er bovenin 'geknepen/gesmoord' wordt
11*Vulringen onder de naald leggen, weer rijden, totdat er in het hele toerengebied pauwahhh is
12*  -prut-

1:is ook niet nodig

2:klopt

3:klopt

4:1,5 is een fijne maat om meet beginnen voor je hoofdsproeier. stationair kun je van af blijven

5:vulringen op standaard laten (dus 1 ring en niet meer aanzitten )

6:mag hoeft niet , gewoon zo stationair zetten dat ie loopt en ontsteking ook .

7:dus al gestart , eerst zorgen voor stationair loop en warm draaien.geen valse lucht ?daarna tijdens lopen synchroniseren en stationairafstellen ontsteking afstellen op 900 rpm en 14 gradn voor bdp .

8: rijden met die hap , inhouden bij  hogere toeren (lees 5000rpm en hoger) is sproeier groter en blijf met je fikken van de naaldhoogte af anders klopt je mengsel verdeling over je toerengebied niet ,alleen een prutser loopt met de naald hoogte te kloten .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #53 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 18:52:37 »
btw het ging om een 1.3 ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Pieter

  • L86C-0058
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.094
  • Geslacht: Man
  • Pieter
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #54 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 18:59:06 »
btw het ging om een 1.3 ?


-ja- komt van een 1.4 en gaat naar een 1.3 las ik net.
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan!

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #55 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 19:06:48 »
 -hitit-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #56 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 22:46:17 »
Dank. Morgen weer verder.
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Keihin CVK waar benzine aansluiten
« Reactie #57 Gepost op: di, 05 okt 2010, 14:35:11 »
1 tot en met 5: check.  -thumbsup-

Rest gaat door in een Opa topic denk ik zo.  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift