Auteur Topic: Tegendrukloze uitlaat  (gelezen 4006 keer)

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #15 Gepost op: zo, 09 jan 2005, 20:05:21 »
Dit is een Bastuck uitlaat. Heb ik onder m'n groene steilheck hangen. Sportief, donker geluid maar niet echt irritant (vind ik zelf). Je moet hem wel ophangen met powerflex ophangrubbers want je originele rubbers kunnen dit gewicht niet hebben   -naughty-


http://www.powerflex.co.uk/
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #16 Gepost op: zo, 09 jan 2005, 20:07:37 »
Serge: is deze pijp dus een slecht idee? Heb nog even nagevraagd en begreep dat de pijp 60 mm buitendiameter is. DTM einstuk is iets van 73 mm x 2, maar die gaat er tzt natuurlijk vanaf om plaats te maken voor een "standaard" S pijpje van ook 60 mm.

Groet, Jan.

Offline Nielzzz

  • L86C-0065
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.211
  • Geslacht: Man
  • Niels Derksen
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #17 Gepost op: zo, 09 jan 2005, 20:09:39 »
Jah, serge, dat is wel waar...
Ik heb mijne ook zelf er onder geprutst...
Maar goed die is 45mm...
Hmmm...
Moet een oplossing voor te vinden zijn toch?
Valt er niet met die hitteschilden te sjoemelen?
Ik heb een sleutelplek!!!

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #18 Gepost op: zo, 09 jan 2005, 20:10:46 »
Michiel, last van geklapper? Heb jij ook een 60 mm rond van voor tot achter?

Wat is naar jullie mening een acceptabele prijs voor deze van de plaatjes?

Groet, Jan.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #19 Gepost op: zo, 09 jan 2005, 20:17:07 »
Ja, 63,5mm buitenmaat / 60mm binnenmaat vanaf de plek waar de kat zat  -naughty- . Het luistert wel heel nauw met het eronder hangen maar als hij eenmaal goed hangt heb je geen last van geklapper. Er zit nog ongeveer een halve cm speling tussen de tank en de uitlaat en tussen de versnellingspook en de uitlaat.

Ik heb er in Hildesheim 2 jaar geleden 250 euro voor betaald (2e hands)
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #20 Gepost op: zo, 09 jan 2005, 20:21:20 »
Serge: is deze pijp dus een slecht idee? Heb nog even nagevraagd en begreep dat de pijp 60 mm buitendiameter is. DTM einstuk is iets van 73 mm x 2, maar die gaat er tzt natuurlijk vanaf om plaats te maken voor een "standaard" S pijpje van ook 60 mm.

Groet, Jan.

ik heb toen 50mm tegen je gezegd .en dit is toereikend zat (ivm koppelcurve )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #21 Gepost op: zo, 09 jan 2005, 20:30:01 »
Serge: is deze pijp dus een slecht idee? Heb nog even nagevraagd en begreep dat de pijp 60 mm buitendiameter is. DTM einstuk is iets van 73 mm x 2, maar die gaat er tzt natuurlijk vanaf om plaats te maken voor een "standaard" S pijpje van ook 60 mm.

Groet, Jan.

ik heb toen 50mm tegen je gezegd .en dit is toereikend zat (ivm koppelcurve )

OK Serge, als jij zegt dat dit toereikend is voor mijn koppelcurve, dan scoor ik'm.

Wat is een acceptabele prijs voor deze RVS?

Ik heb me ook nog een bult gezocht naar 50 mm, maar kon ze niet vinden. Meeste is 45 mm (zo ook MK) en anders allerlei exotische dure oplossingen zoals laten maken bij EPS ofzo.

Dit lijkt me dus een goeie middenweg en zeker als jij vindt dat dit toereikend is.

Groet, Jan.




Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #22 Gepost op: zo, 09 jan 2005, 20:34:31 »
lezen 50 mm .en bij nl power te halen als je de versie neemt voor polo 2f g40 .deze is 50 mm oftewel vijftig millimeter.
63 is te groot voor 1.4 dan ga je koppel verliezen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #23 Gepost op: zo, 09 jan 2005, 23:22:03 »
Serge: snotje dat ik je eerdere posting verkeerd begrepen heb. Daarna heb ik namelijk de man gebeld dat ik de pijp zou kopen.

Ik heb me de afgelopen weken een bult gezocht naar 50 mm, maar kreeg steeds te horen van de verkopers dat ze of 45 mm hadden of 60 mm. Alleen EPS kon een pijp op maat maken met 50 mm en dat zou een vermogen kosten.

Kunnen we het proberen? Als het niet goed loopt, dan verkoop ik hem wel aan iemand die een grotere motor heeft en koop ik wel een kleinere pijp. Anders blijf ik kopen.

Hopelijk is de restrictie van het stuk eindpijp 50 mm van de Faecherkruemmer voldoende om geen koppel te verliezen.

Spreek je komende zondag tijdens de wintermeeting: hoop dat Wendy haar Spottuning ABD met motorcarbs meeneemt. Kan ik die horen en zien draaien.

Groet, Jan.




Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #24 Gepost op: ma, 10 jan 2005, 07:26:20 »
het verschil tussen michiel en jan is 2 dl en 8 kleppen. michiel heeft 60mm ook nodig, jan niet!
trotse mama!

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #25 Gepost op: ma, 10 jan 2005, 10:57:10 »
het verschil tussen michiel en jan is 2 dl en 8 kleppen. michiel heeft 60mm ook nodig, jan niet!

Standaard uitlaat van de 1.6 16V is 50mm dus 60mm heb ik niet echt nodig. Maar het klinkt wel lekker  -wanker-
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #26 Gepost op: ma, 10 jan 2005, 11:21:18 »
mmm,. mijn ABD'tje doet t nog steeds prima met de standaard uitlaat :-)

Word wel een beetje geknepen 'zegt men', maar ik weet t nog niet: nog geen facher gescoord,..

Zal eens zoeken naar de Dellorto's en van de week 't inlaatspruitstuk 'flowen'.. (Wendy en Serge:  -hug- -love- :Serge:)

Kijken of we de standaard pijp rood gloeiend kunnen krijgen..

Als je die 60mm pijp nou van een restrictie voorziet,. is 't dan alsnog niet wat? facher is al 'geknepen' tov rest van de pijp..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #27 Gepost op: ma, 10 jan 2005, 12:38:49 »
mmm,. mijn ABD'tje doet t nog steeds prima met de standaard uitlaat :-)

Word wel een beetje geknepen 'zegt men', maar ik weet t nog niet: nog geen facher gescoord,..

Zal eens zoeken naar de Dellorto's en van de week 't inlaatspruitstuk 'flowen'.. (Wendy en Serge:  -hug- -love- :Serge:)

Kijken of we de standaard pijp rood gloeiend kunnen krijgen..

Als je die 60mm pijp nou van een restrictie voorziet,. is 't dan alsnog niet wat? facher is al 'geknepen' tov rest van de pijp..

@ Jaap: ja, dat hoopte ik ook (zie mijn posting hierboven). Het laatste stuk pijp van de faecher is al 50 mm voordat ie in deze 60 mm moet. De 60 mm schijnt overigens de buitenmaat te zijn volgens de man.

Hoop dat Serge het OK vind om het in ieder geval te proberen. Als het nix is, dan kan ik er daarachter nog een restrictor tussen zetten.

De 60 mm is al onderweg naar NL schat ik zo. En ik was nog wel zo blij...

Hey Jaap (tis dan wel off-topic, maar je kunt ook via PM antwoorden): waarom neem je geen CV carbs van een motor ipv de Dellorto's? Dellorto's zijn toch net zoals die Webers van die "vol gas" installaties?

Groet, Jan.




Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #28 Gepost op: ma, 10 jan 2005, 13:19:13 »
omdat dit een uitlaattopic is stel ik mijn vraag hier:

Ik heb op mijn 83 pk sterke NZ blokkie een G40 uitlaatspruitstuk, lege kat en een middendemper. Precies, de einddemper is er niet meer. De diamater vanaf de kat is gewoon standaard 43 mm tot aan het eind. Mij is geadviseerd om een 50mm systeem eronder te zetten vanaf de kat met 2 kleinde dempertjes ivm de tegendruk.
Maar nu is mijn vraag. Als ik de middendemper nu vervang door een 43 mm pijp, zou dat hetzelfde effect geven als een 50mm systeem met 2 dempertjes?

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #29 Gepost op: di, 11 jan 2005, 22:29:24 »
Heeft niemand hier een antwoord op?