Auteur Topic: Tegendrukloze uitlaat  (gelezen 4005 keer)

Offline Polo_coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 117
  • Geslacht: Man
Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #45 Gepost op: vr, 08 dec 2006, 13:07:57 »
oja foutje. Euhm maar klopt de bocht wel?
Coupe all the way

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #46 Gepost op: ma, 16 jun 2008, 12:25:53 »
ik moet onder mijn nz blok nog een uitlaat hangen, maar welke?  ik heb nog spaghetty spruitstuk met 60mm uitlaat naar de eindemper (demper is ook 60mm)
heb de standaart nz spruitstuk met kat, en heb nog een g40 spruitstuk met kat (is de uitlaat vanaf kat tot eind van de nz en g40 hetzelfde?) want die moet ik dan nog hebben en ik denk dat de g40 uitlaat niet echt op de sloop liggen.
aanpassingen aan het nz blok: 3f inlaat, kopbewerking en 3f nokkenas. is de 60mm uitlaat hier te groot voor?

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #47 Gepost op: ma, 16 jun 2008, 19:40:18 »
als er maar een kat tussen zit
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline alwin

  • L86C-0116
  • Non-Register lid
  • Berichten: 214
  • Geslacht: Man
  • Alwin Koning
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #48 Gepost op: di, 17 jun 2008, 12:14:33 »
die kat moet er sowieso eerst op want als ie klaar is moet ie gelijk naar apk. maar wilde daarna eigenlijk de spaghetty spruitstuk er onder gooien maar dan wordt de rest van de uitlaat 60mm, is dat dan niet te groot voor de nz?

Offline polo1983

  • Non-Register lid
  • Berichten: 88
  • Geslacht: Man
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #49 Gepost op: di, 17 jun 2008, 12:33:15 »
Een NZ komt zelfs met lichte modificaties door de 4-gastest, zonder kat.  -thumbsup-

Why ride high, if you can fly low....

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #50 Gepost op: di, 17 jun 2008, 12:51:19 »
in een originele koets van (in ieder geval) na 1988?

De uitstooteisen zijn nogal veranderd tov oudere polo's.. Mijn '83er mag een CO van 3,5% hebben, terwijl dat bij een polo uit 1990 veel minder moet zijn..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo1983

  • Non-Register lid
  • Berichten: 88
  • Geslacht: Man
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #51 Gepost op: di, 17 jun 2008, 13:24:27 »
De mijne is van oct 1990 en kwam er doorheen zonder opmerking.
4-2-1 spagetti --> 63mm bastuck uitlaat zonder kat
Why ride high, if you can fly low....

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #52 Gepost op: di, 17 jun 2008, 13:27:31 »
kijk, dan is er geen twijfel mogelijk.

WEl een gastest uitgevoerd? Ik heb nog nooit een gastest ondergaan namelijk bij mijn (niet zo heel kritische ) apk garage..

Behalve toen ik met pruttelende CV carbs aankwam werden ze een beetje huiverig -naughty-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline polo1983

  • Non-Register lid
  • Berichten: 88
  • Geslacht: Man
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #53 Gepost op: di, 17 jun 2008, 17:18:41 »
4-gasmeting is wel uitgevoerd is nog al een strenge garage maar wel eerlijk en mag vaak terug komen voor een herkeuring -thumbsup-

Carbs zitten er bij mij nog niet op, weet niet of hij er dan nog doorheen komt  -dunno-
Zal wel tegen die tijd rond 5 voor 5 afmelden worden denk ik -naughty-
Why ride high, if you can fly low....

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #54 Gepost op: wo, 16 jun 2010, 19:09:12 »
hoe zit het eigenlijk met het geluid bij een 50mm absorptie uitlaat met 1 demper?
ik wil namelijk geen overbodig uitlaat kabaal, daar zorgen de carbs al voor :D en dan hoor ik die niet meer :(
heb het verhaal al gelezen, zeer informatief. Maar er staat niet bij een demper hoeveel cc inhoud de demper heeft dus dat wordt een beetje gokken.
(volgens het oog zijn de dempers zowiezo groter dan de standaard einddemper)

anders wordt het een rechte pijp in het midden en als het teveel kabaal wordt hier een goeie demper tussen lassen
« Laatst bewerkt op: wo, 16 jun 2010, 19:15:40 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #55 Gepost op: wo, 16 jun 2010, 21:39:19 »
hoe zit het eigenlijk met het geluid bij een 50mm absorptie uitlaat met 1 demper?
(...)
anders wordt het een rechte pijp in het midden en als het teveel kabaal wordt hier een goeie demper tussen lassen
Dat is ± de maat die ik onder m'n auto heb.
4-2-1 uitlaatspruitstuk, highflow katalisator (100cpsi), géén tussendemper, S-bocht naar links vóór de einddemper (Simons 'big' absorptiedemper), S-vormige eindstuk (zoals orgineel). Mijn ervaring is dat het S-vormige eindstuk een hoop herrie wegneemt in vergelijking tot de rechte pijp die er eerst een tijdje aan gezeten heeft. Wat niet wegneemt dat het nog steeds meer geluid maakt dan origineel. Ben d'r inmiddels aan gewend.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #56 Gepost op: wo, 16 jun 2010, 21:56:04 »
wel de eindemperis wel prettig als deze 10x de motor inhoud heeft  en midden demper een 5x de motor inhoud .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #57 Gepost op: do, 17 jun 2010, 12:42:51 »
Ik kan nog wel een leverancier toevoegen aan het geheel

Een goed adres is Bastech in Hilvarenbeek, deze levert en monteerd uitlaten van het merk Simons
(http://www.gkb-import.nl/zoeksimons/) of (www.simons.se) zie de universele serie

Hij last deze onder de auto, en levert net werk en gaat er net zo lang mee aan de slag tot het goed hangt.

Hij is vaak ook savonds aanwezig of op zaterdag, hij heeft geen site , dus ff opzoeken in telefoonboek en bellen voor een afspraak.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #58 Gepost op: ma, 21 jun 2010, 13:07:54 »
http://www.mk-tuning.de/attrappen-und-ersatzrohre-novus/volkswagen/fahrzeugtyp-polo-ii-iii-86c/novus-attrappe-vw-polo-ii-iii-86c-1-3gt-1-3-g40-ab-55-kw-alle-mit-g-kat/a-2612/?plentyID=71066bc2d14bc5a114db85594c637c82

klopt het dat dit gewoon een rechte pijp is met een demper er omheen? dus voor de look (Attrappe mit Schalldämpferkörper und durchgehendem Rohr in dem Attrappenkörper)
kost namelijk maar 20 euro meer dan alleen een rechte pijp   -dunno-
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #59 Gepost op: vr, 25 jun 2010, 18:06:17 »
nou, 2e keer toch een reactie gekregen van mk-tuning. tis idd een pijp met een demper er om heen voor de looks, maar toch het kabaal van een rechte pijp :P
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen