Auteur Topic: Tegendrukloze uitlaat  (gelezen 4002 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #60 Gepost op: zo, 08 aug 2010, 20:48:16 »
wel de eindemperis wel prettig als deze 10x de motor inhoud heeft  en midden demper een 5x de motor inhoud .
aargh.gif Dat worden wel extreem grote dempers dan, of ik heb een rekenfout gemaakt..

had wat simons delen bij elkaar gezocht maar ben bang dat dit toch wel veel kabaal gaat maken.

simons middendemper 2060,88cc eind: 7176,67cc (grootste passende middendemper en grootste einddemper in de 50mm maat)

voor een 1420cc motor wordt dat dan mid: 7100cc en eind 14200cc. dat is toch niet te vergelijken met hierboven?
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #61 Gepost op: zo, 08 aug 2010, 21:04:23 »
Onder mijn Derby had ik deze einddemper in combinatie met deze middendemper en vond het best wel meevallen hoeveel herrie dat gaf. Zijn Simons dempers
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Tegendrukloze uitlaat
« Reactie #62 Gepost op: di, 10 aug 2010, 13:08:09 »
1400cc? het is natuurlijk ook per persoon/mening verschillend.
Ik vind mijn 1L met cv carbs / andere nok en originele uitlaat lekker stil maar toch sportief klinken. (hoewel je wel echt hoort dat ie door een pisbuisje moet blazen :D misschien is dat het hem wel)
Maar het kabaal van mijn vorige polo 1300cc met cv carbs en orgi middendemper en uni sport einddemper is me toch echt teveel.
Vooral het hele zware gebrom hoeft van mij niet. dit hoor je nogal op afstand en door muren e.d. heen.
Het is wel zo fijn in de winter de motor vast te laten draaien terwijl je aan het krabben bent zonder de buurt wakker te maken :)

Ik had zelf de zelfde middendemper in gedachten alleen wel de grotere einddemper (BIG), maar na de berekeningen is deze nog kleiner dan de orginele demper, terwijl ik dezelfde berekening heb gebruikt bij de orginele demper. zal het blaadje eens opzoeken waar ik het heb opgeschreven.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen