Auteur Topic: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.  (gelezen 4278 keer)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #15 Gepost op: do, 18 feb 2010, 19:08:13 »
je verteld het wel leuk, maar ik snap wat je bedoeld. Heb er zelf goed naar gekeken, en het zit precies op een lasnaadje. Uitlaat is verder heel, er zit ook geen roest om die plek heen ofzo, slechte las of wat dan ook. Maarja ik moet toch de hele uitlaat nazien omdat ie los hangt, dus kan kjken wat er gebeurt als ik m een beetje opschuur op de plek van het gaatje.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #16 Gepost op: vr, 19 feb 2010, 10:59:36 »
euvel radio gevonden. Stuurslot schakeld niet goed. Bleek overigens ook dat ik de verkeerde draad had gepakt. Als ik de plus van de stuurschakelaar en de geschakelde plus van de radio doorverbind (stekkertje eruit, en even een draadje in beide connectoren doen) blijkt dat er dan wel 12v op de lijn staat bij de radio. Oftewel, waarschijnlijk is de schakelaar van het stuurslot best wel kapot. En de reden dat me toeter het niet doet zit hem waarschijnlijk ook daarin.

Zodadelijk maar even naar de sloop rijden. Moet nog wat kleine onderdeeltjes hebben, gelijk ff vragen of ze een stuurslotinrichting hebben.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #17 Gepost op: vr, 19 feb 2010, 13:20:15 »
Of een nieuwe contactschakelaar kopen (zit achterop het contactslot geschroefd, en is de eigenlijke schakelaar).
Kost ongeveer 20 euro bij automaterialenzaak. Eentje van de sloop kan ook snel stuk gaan. Die dingen hebben zeker niet het eeuwige leven.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #18 Gepost op: vr, 19 feb 2010, 13:29:35 »
Of een nieuwe contactschakelaar kopen (zit achterop het contactslot geschroefd, en is de eigenlijke schakelaar).
Kost ongeveer 20 euro bij automaterialenzaak. Eentje van de sloop kan ook snel stuk gaan. Die dingen hebben zeker niet het eeuwige leven.


Hmm dan gaan we de schakelaar maar eens eraf schroeven en controleren. Hoe krijg ik die eraf? Stekker eraf en dan erges draaien? [edit: misschien een tekeningetje erbij? Ik vind het niet, Ik zie wel dat het een los deel is (is ook zwart en niet zilvergrijs zoals het slothuis) maar ik zie niet hoe het los zou moeten worden geschroefd, Ik kan er totaal niet fatsoenlijk bij ook. dus een tekeningetje is wel zo handig. Misschien moet ik de voorstoel eruit halen om te kunnen proberen?]
Sloperij had totaaal niks, 3 van de 4 waar ik ben langsgeweest. en 1 was gesloten. 1 had wel wat liggen, maarja 1 koplamp voor 15 euro? beetje veel...
« Laatst bewerkt op: vr, 19 feb 2010, 14:44:16 door The_Maxx »

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #19 Gepost op: vr, 19 feb 2010, 16:36:46 »
Zit met een schroefje vast, kun je alleen bij als je de complete hendeleenheid eraf haalt.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #20 Gepost op: vr, 19 feb 2010, 16:42:56 »
Dus dan moet alles eraf, stuur, stuurnaaf, stuurschakelaars en stuurslotinrichting?
hmm, dan wacht ik daar voorlopig maar even mee, beetje teveel werk voor alleen een radio. Toeter kan ik tijdelijk wel omleiden via een andere manier.


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #21 Gepost op: vr, 19 feb 2010, 18:50:07 »
volgens mij alleen het stuur en de schakelaars. de stuurslotinrichting geloof ik niet.
Is volgens mij nog wel te doen.
(staat me bij van en eerdere golf 2)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #22 Gepost op: vr, 19 feb 2010, 18:57:42 »
volgens mij alleen het stuur en de schakelaars. de stuurslotinrichting geloof ik niet.
Is volgens mij nog wel te doen.
(staat me bij van en eerdere golf 2)

gezien de schakelaar zich aan de achterzijde van de stuurslotinrichting zit, moet ie er toch wel uit, anders kom ik er nog niet aan :p

[edit: ik snap m al. Vannacht ff eraan werken, wellicht kan ik het oplossen, evenals toeterprobleem. Zijn dan iig alweer 2 zaken die zijn opgelost en gerepareert.]
Moet wel nog ff kijken hoe ik het stuur eraf krijg, nja de naaf dan, het stuur zelf is er zo af (6 inbusboutjes)
« Laatst bewerkt op: za, 20 feb 2010, 18:10:02 door The_Maxx »

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #23 Gepost op: zo, 21 feb 2010, 11:50:33 »
De naaf zit toch met 1 moer vast? die los draaien en wrikken maar. Ik zou de moer eerst een paar slagen op de stuurstang laten zitten dan heb je `m niet tegen je neus als ie losschiet.
Oo=o=oO

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #24 Gepost op: zo, 21 feb 2010, 14:44:18 »
ja, maar vastdraaien, zal met een momentsleutel moeten, hoeveel nm? want ik ben daar een beetje huiverig voor dus dat ie los kan raken na bevestiging...

Offline Sieperman

  • L86C-0151
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.044
  • Geslacht: Man
  • Siep Anne Visser
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #25 Gepost op: zo, 21 feb 2010, 15:49:54 »
Gewoon goed aandraaien. Ik heb `t nog nooit met een momentsleutel gedaan hij zit conisch op de stang en `t stuur valt er niet zomaar af. Die boutjes in de naaf moeten officieel ook met een momentsleutel, en die kunnen ook losgaan.
Oo=o=oO

Offline Galloway

  • Non-Register lid
  • Berichten: 27
  • Geslacht: Man
  • crazy polo 2f coupe bezitter
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #26 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 20:52:11 »
Even over de schakelaar van de achterruit verwarming.
Je kan hierop een andere draad doorverbinden om een geschakelde plus voor je radio aan te leggen.
Dit kan zonder problemen, ik heb zelf ook deze manier toegepast.


Succes!
USUS MAGISTER EST OPTIMUS
(Ervaring is de beste leermeester)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #27 Gepost op: zo, 28 feb 2010, 21:19:37 »
Even over de schakelaar van de achterruit verwarming.
Je kan hierop een andere draad doorverbinden om een geschakelde plus voor je radio aan te leggen.
Dit kan zonder problemen, ik heb zelf ook deze manier toegepast.


Succes!

zekering slaat dan niet door? Als ik het niet anders opgelost krijg doe ik het zo wel. Maar ik ga toch nog ff kijken of het niet anders ligt.
Optie contactblokje is niet mogelijk. We hebben met 3 man uit een sloop polo er eentje proberen te halen, maar dat lukte dus niet. Konden geen schroef ofwat dan ook vinden.
Als het al zoveel moeite kost bij een slooppolo zonder dash, voorruit en stuur, dan zal het bij mij dus nog meer moeite kosten.
Ik ga het op een andere manier proberen.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #28 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 09:03:09 »
hmprf...

Een contactblokje uit een auto halen is niet mogelijk  -dunno- Dan zal jij wel de éne zeldzame polo gevonden hebben met het massieve aangegoten contactblokje zonder schroefje.  -gert-

Tip1 Tip2; de stuurnaafadapter moet van de stuurkolom af, dan kan je het contactslot met houder van de stuurkolom af trekken (na losmaken M8 inbusbout). Aan de achterkant van het slot+houder zie je een wit blokje zitten dat met 1 ieniemienie schroefje vast zit.


Tip2 Tip3; ik heb mijn radio al jaren mbv de geschakelde plus van de achterruitverwarming aangesloten. De zekering zal niet smelten, aangezien het slechts een geschakelde plus is, en geen voedingsdraad.

Tip3 Tip1; Vraagbaak?    -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #29 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 09:09:05 »
hmprf...

Een contactblokje uit een auto halen is niet mogelijk  -dunno- Dan zal jij wel de éne zeldzame polo gevonden hebben met het massieve aangegoten contactblokje zonder schroefje.  -gert-

Tip1 Tip2; de stuurnaafadapter moet van de stuurkolom af, dan kan je het contactslot met houder van de stuurkolom af trekken (na losmaken M8 inbusbout). Aan de achterkant van het slot+houder zie je een wit blokje zitten dat met 1 ieniemienie schroefje vast zit.


Tip2 Tip3; ik heb mijn radio al jaren mbv de geschakelde plus van de achterruitverwarming aangesloten. De zekering zal niet smelten, aangezien het slechts een geschakelde plus is, en geen voedingsdraad.

Tip3 Tip1; Vraagbaak?    -nana-


antwoord op tip1: ik ben inmiddels aant zoeken naar een vraagbaak. maar geen nieuwe, want dat kost 30 euro  -gert-
antwoord op tip2: Ik vond het ook al zo vreemd. Maar we kregen geneens de houder van de stuurkolom af. Die zat om een of andere reden vast om het lager van de stuurkolom, iig we kregen hem er niet af. dus van een sloop polo waar er geen stuur meer opzat en geen voorruit, dus bewegingsruimte zat.
antwoord op tip3: Mocht ik de geschakelde plus niet meer aan de praat krijgen, dan doe ik het via de achterruit verwarming, gezien die wel werkt (althans heeft gewerkt, contactpunt op de achterruit is aan 1 kant compleet los)


Heeft iemand trouwens een pinout van het stekkertje? Ik zie dat er 2 rode draden in zitten zonder extra kleur. Op 1 daarvan staat spanning, op de andere niet. Als beiden op spanning zouden moeten staan, dan zou dat betekenen dat het niet in het schakelaartje zit, maar dat er ergens iets niet klopt met die voedingskabel (zekering of relais ofzo) Of gaat die kabel naar de startmotor? en staat er alleen spanning op tijdens het starten?
« Laatst bewerkt op: ma, 01 mrt 2010, 09:11:21 door The_Maxx »