Auteur Topic: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.  (gelezen 4277 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #30 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 09:24:12 »
de contactslothouder zit ws. vast doordat de stuurnaafadapter er nog voor zit (en die wil nog wel eens goed vast zitten...)

als je het volgende gezien hebt:
Stuurkolom + stuurnaaf (fijne vertanding) + spanveer+ contactslothouder, dan moet je zorgen dat je eerst die stuurnaaf er af haalt (poulietrekker).

10seconden zoekwerk via Google;
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://img81.imageshack.us/img81/1010/4gn3.jpg&imgrefurl=http://www.vr6clubholland.nl/forum/viewtopic.php%3Ff%3D26%26t%3D4764&usg=__o1Vn37AdzLLsP2Nk8mlfuwn9mao=&h=180&w=240&sz=39&hl=nl&start=29&um=1&itbs=1&tbnid=mpgxzhJ1nWslSM:&tbnh=83&tbnw=110&prev=/images%3Fq%3Dcontactslot%2Bdemonteren%2Bvw%26start%3D18%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1

Dit is het contactblokje;

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #31 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 10:56:48 »
dit verklaard idd veel ja. Nee dan is het logisch dat we hem er niet af kregen. Gezien ik geen poelietrekker heb, zal ik het maar via bypasses doen. Dat kost voor mij minder veel werk.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #32 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 19:38:49 »
Heb de radio maar aangesloten via de geschakelde plus van de achterruitverwarming. Radio werkt nu.
Heb het euvel van de claxon ook gevonden. Zit hem niet in het contactblokje of in de kabels of wat dan ook. De sleper komt gewoon niet tegen de sleepring aan. Weet iemand wat ik hier tegen kan doen? Ik krijg hem niet teruggedrukt zodat ie er wel netjes tegenaan zit.
Stuur krijg ik er ook niet af, bout zit zo vast dat ik zelfs als ik het stuur helemaal naar links heb, ik nog het stuur verder krijg gedraait en niet de bout los.
Dus als iemand een ideetje heeft?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #33 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 21:43:23 »
Meer spinazie eten  :)

Of langere hefboom gebruiken...

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #34 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 21:47:24 »
Meer spinazie eten  :)

Of langere hefboom gebruiken...

ik denk dat t niet aan mijn kracht zal liggen. Want als ik het stuur helemaal naar links heb gedraait, en dan de bout nog een tik wil geven, draai ik het stuur toch nog een beetje verder... denk niet dat dat zo goed is. Ga het morgenavond of woensdagochtend even opnieuw proberen.

Ben iig blij dat ik de oorzaak van het euvel weet.

Offline wobster

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • kevin vrijsen
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #35 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 21:55:36 »
ik haal altijd sleutel er uit dan gaat die op stuurslot. en flinke snok aan de ratel en stuur is dan meestal los -sturen-

dan bout een paar slagen op naaf laten zitten en een ruk aan het stuur. -klus-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #36 Gepost op: ma, 01 mrt 2010, 23:45:49 »
Stuur draait altijd nog een stukje extra mee door de kracht die je zet. Ik zet met 1 hand kracht op het stuur de ene kant op, en met de andere hand kracht op de ratel de andere kant op... If you know what I mean?! :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #37 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 00:11:17 »
Stuur draait altijd nog een stukje extra mee door de kracht die je zet. Ik zet met 1 hand kracht op het stuur de ene kant op, en met de andere hand kracht op de ratel de andere kant op... If you know what I mean?! :D

we gaan het eens proberen morgenmiddag/avond
anders woensdag. Had vandaag t stuur zelf van de naaf afgehaald omdat ik dacht er beter bij te komen, Klopt wel, maar dan kun je idd geen tegenkracht op het stuur zetten.

Stuurslot lijkt me niet echt een veilige optie. Dat is er niet echt voor gemaakt.

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #38 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 00:26:06 »
Anders met zen 2en, GG zijn manier voldoet mij ook prima  :)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #39 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 07:42:37 »
ik haal altijd sleutel er uit dan gaat die op stuurslot. en flinke snok aan de ratel en stuur is dan meestal los -sturen-

Stuurslot lijkt me niet echt een veilige optie. Dat is er niet echt voor gemaakt.

Precies! Als je ooit aan een opengebroken polo hebt gewerkt, weet je dat je 't stuurslot heel gemakkelijk sloopt: stalen pen in alu huisje: Dat denk je dat er gebeurd?

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline wobster

  • Non-Register lid
  • Berichten: 128
  • Geslacht: Man
  • kevin vrijsen
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #40 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 11:48:43 »
oke zal niet beste oplossing zijn maar doe het al jaren zo. en meerdere wegen lijden naar rome zeker.

heb trouwens ooit van mijn golf stuurslot moeten overtrekken wegens sleutel kwijt.

Een voet in het stuur en maar trekken en was toen niet het stuurslot dat over ging had toen gewoon een stuur in mijn hand. -gert- dus vertouw wel beetje in het stuurslot.

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #41 Gepost op: di, 02 mrt 2010, 14:24:05 »
inmiddels heb ik me stuur eraf gekregen. Heb een combi van beide methodes gebruikt. Zowel tegendruk als stuurslot. Nu gaat ie dus wel netjes.
Toeter doet het inmiddels weer. Radio ook even goed ingesteld, die werkt ook goed nu. Nu het stuur nog even goed recht zien te zetten en dan is dat klaar.

dank u allen voor uw hulp!

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #42 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 20:35:22 »
SCHOP!

nieuwe polo, nieuwe probleempjes, en weer met de radio.

Dit keer ook weer met de spanningsbronnen...

er zit een originele voedinggstekker aan de kabelboom. Deze heeft wel de looks van een iso stekker, maar heeft niet dezelfde lay out qua hoe het aangesloten zit als bij een normale ISO stekker.
Om die reden heb ik dus bijvoorbeeld waar bij iso de geschakelde + zit, een constante 12v lijn op zitten bij de originele stekker.

Ik heb nu als tijdelijke oplossing een verbindingsdraadje tussen de constante plus en de geschakelde plus gezet. Dus er staat nu altijd spanning op de radio. Waar ik dus niet zo blij mee ben.

Moet ik nu de hele stekker gaan vervangen? (gezien ik ook geen remote aansluiting heb, draadje hangt daar nu los in bijvoorbeeld)
Of is het mogelijk om een verloopstekker te krijgen zodat ik wel een remote heb, en de aansluitingen juist zitten voor mijn radio.

Speaker iso is hierbij niet anders dan standaard, gezien ik die er zelf op heb gesoldeerd (dus de stekker van me vorige polo gebruikt, wie wat bewaard die heeft wat!)

Maar ik vraag me af wat de pinout is van dat originele stekkertje, en die kan ik niet goed uit de electrische schemas halen, google wil niet helpen en via de search vind ik ook niks.

Denk namelijk dat een nieuw stekkertje de beste oplossing zal zijn (ook die heb ik bewaard van de vorige polo)

Offline P.K.

  • Non-Register lid
  • Berichten: 835
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #43 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 20:37:53 »

Meten en gij zult weten! En gewoon die ISO die je nog had monteren. Ben je direct van t gedoe af en heb jij t naar je zin....

 -klus-


Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: Radio aansluiten + wat electrische probleempjes.
« Reactie #44 Gepost op: zo, 01 aug 2010, 20:40:50 »
jup, maar met meten ben ik er nog niet achter gekomen wat de geschakelde plus is, wel wat de illuminationplus is (die dus signaal geeft op de verlichting)