Auteur Topic: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*  (gelezen 3371 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*
« Reactie #45 Gepost op: do, 30 sep 2010, 17:23:54 »
Een lamp lenen bij een garage, of af laten stellen voor ene peuleschil moet toch ook onder de opties vallen? Ik heb ook geen strobo, maar al tig keer de ontsteking afgesteld door een lamp bij een ouderwetse garage te lenen. Zolang je niet weet of de ontsteking goed staat ben je maar wat aan het gissen.

Geen grapjes meer --> ontsteking afstellen :)

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*
« Reactie #46 Gepost op: do, 30 sep 2010, 19:01:13 »
Ik zal jullie wat vertellen, ben nu eindelijk geslaagd voor stroboscoop op marktplaats. Die komt eraan. De bougies uit de grijze (probleempolo) waren richting het witte van kleur. Die uit de groene polo waren mooi koffiebruin.

Zonet nog even zitten spelen met de ontsteking, nu loopt de motor niet meer te sputteren onder accelereren. Echter, stationair zit er nog wel steeds een dipje in om de zoveel tellen/slagen.

Als ik de lamp binnen heb horen jullie meer!  -klus-

Nu eerst pizza eten  -naughty-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*
« Reactie #47 Gepost op: do, 30 sep 2010, 19:14:21 »
eerst goed afstellen dan eens de pijp en consorten schoon fikken ,dan kijken of er nog een dipje inzit (btw bougies horen bij een inspuitert roodbruin te zijn )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*
« Reactie #48 Gepost op: ma, 04 okt 2010, 11:50:05 »
Ben ik weer, de lamp is binnen en doet z'n werk goed. De ontsteking stond te vroeg, een flink stuk. Nu heb ik 'm goed gezet, maar de witte markering springt een beetje heen en weer in het nokje. Soms er even een slag uit en dan weer er tussen. Kortom, onregelmatige stationaire loop. De bougies die uit de groene mooi rood/bruin kwamen en nu in de grijze zitten zijn wittig bruin. Ik heb ze omgewisseld voor nieuwe, geen effect. De motor was wel op temperatuur, is de motor koud net na starten dan loopt de motor aanzienlijk mooier. Nu eerst een ritje maken van dik 1,5 uur en dan weer eens kijken.

Het is en blijft een vreemd verhaal, misschien dat de koppakking toch niet goed meer is. Maar dan zou er olie verbruik moeten zijn of koelvloeistof verbruik, dan wel menging..
« Laatst bewerkt op: ma, 04 okt 2010, 13:33:17 door btracing »
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*
« Reactie #49 Gepost op: wo, 06 okt 2010, 11:17:09 »
Iemand die nog een licht op de zaak durft te werpen? Van mezelf weet ik dat ik best een lange adem heb, maar hier wordt ik toch echt een beetje moedeloos van.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*
« Reactie #50 Gepost op: wo, 06 okt 2010, 11:52:36 »
Heb ooit gelezen dat een kapotte, slechte of slecht aangesloten koelvloeistoftemperatuursensor in verband kan staan met de door jou beschreven klachten  - maar dat betrof een PY-motor. Weet niet of dat ook kan gelden bij een AAU.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*
« Reactie #51 Gepost op: wo, 06 okt 2010, 18:11:49 »
warm niet mooi lopen en koud wel . lijkt dan toch iets op valse lucht ,maar hoe rijdt ie nou ?en dat ie iets wandelt je merkteken is normaal (mechanische overbrenging voor vonk,motor loopt zelf ook niet perfect rond (oneenparige versnelling door ontbranding ))

vonk overslag van kabel naar voeding bobine kan ook gebeuren , dit lijd tot even tot inhouden motor (zou dus op slechte kabel kunnen duiden of te hoge rotor verdelerkap weerstand )

 en als je motor warm is en je spuit remmenreiniger op inlaatspruitstuk / kop en inlaat spruitstuk /gasklep wat doet de motor?
hoe zijn je onderdruk slangen (vaak zijn deze slap en poreus )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*
« Reactie #52 Gepost op: wo, 06 okt 2010, 19:44:17 »
@ Koen, de temperatuur sensor heb ik al eens met het stekkertje los gehad. Hielp toen niet, maar nog wel eens te proberen.

@ Serge, remmenreiniger heb ik al geprobeerd. Inlaatpakking is uit voorzorg vervangen. Evenzo de voetpakking. De onderdrukslangen, dat zijn er niet veel dacht ik. Rotor en verdelerkap zijn ook al vervangen geweest, misschien toch weer terug vervangen?

Wat een gedoe blijft het toch allemaal :(
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*
« Reactie #53 Gepost op: wo, 06 okt 2010, 19:58:06 »
@ Koen, de temperatuur sensor heb ik al eens met het stekkertje los gehad. Hielp toen niet, maar nog wel eens te proberen.

Stekkertje los hielp niet? Als in gaf geen verschil? Dan juist zou deze kapot kunnen zijn volgens mij? -dunno-

De onderdrukslangen, dat zijn er niet veel dacht ik.

Er hoeft er maar één slecht te zijn? -gert- Checken dus! Zeker niet weer zonder duidelijke aanwijzingen dingen gaan vervangen?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*
« Reactie #54 Gepost op: wo, 06 okt 2010, 20:06:25 »
en al je kabels zijn 7k ohm?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*
« Reactie #55 Gepost op: do, 07 okt 2010, 17:22:15 »
Oké guys, Gekke Gerrit is zo gek nog niet. Zijn redenatie heeft mij aan het denken gezet, zo zag ik het niet eerder. Dank! Vanochtend een nieuwe blauwe temperatuursensor gehaald (die naar het motormanagement gaat). Erin gezet, zo gepiept trouwens, en gaan rijden. Eenmaal warm de timinglight erbij gepakt. De motor loopt nu gewoon stationair, zit niet te dippen en dat is echt HEEL ERG FIJN! Een hele grote opluchting. Wel vind ik nog steeds dat er een onbalans lijkt te zitten ergens. Maar eerst ga ik 'm vanavond nog ff goed warm rijden, ritje van 1,5 uur voor de boeg.

IEDEREEN DIE HEEFT MEEGEDACHT, HARTSTIKKE BEDANKT!!  -thumbsup- -thumbsup- -thumbsup-

wel houd ik graag nog een kleine slag om de arm, de wagen moet eerst nog mijn vertrouwen terugwinnen namelijk  -hug-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: [2f Coupe 1.05 AAU] Motor hakkelt en valt uit *update*
« Reactie #56 Gepost op: za, 09 okt 2010, 09:18:09 »
 -thumbsup- houden zo
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen