Auteur Topic: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind  (gelezen 19948 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #60 Gepost op: ma, 10 jan 2011, 12:56:10 »
co is voor de apk nog iets te hoog en qua gehoor had ik al het idee dat ze niet meer mooi synchroon stonden dus filterbak eraf, losse filter houders gemonteerd zodat straks de carterontluchting er weer op aangesloten kan worden en syncen maar..
loopt al weer wat beter dus eerst maar weer eens co meten voordat ik de carbs weer demonteer.
Hierna heb ik de bijna 16mm wielremcilinders van mijn oude steilheck gedemonteerd en ff goed gereinigd.
de sedan heeft achter 55% remverschil en gezien ik toch van plan was grotere cilinders te plaatsen (ivm montage rembekrachtiger+hoofdremcilinder) kan ik die nu meteen meepakken.
Denk alleen wel dat het in de voering en/of mechaniek aan de voering zit: het grote verschil is namelijk bij de voetrem en de handrem aanwezig, maar dat wordt vanavond wel duidelijk

edit: Helaas zaten er al 15,9mm wielremcilinders op (is dus blijkbaar toch vanaf bouwjaar en niet met of zonder bekrachtiger) dus geen upgrade voor de polo maar wel weer een goed werkend remsysteem :) wielremcilinder RA zat aan 1 kant vast.
« Laatst bewerkt op: di, 11 jan 2011, 12:49:41 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #61 Gepost op: za, 29 jan 2011, 12:41:27 »
ik wil de oliedruksensor maar eens monteren alleen heb ik niet genoeg ruimte tussen kop/carbs dus een y-verloop aangeschaft, maar gezien de oliedrukschakelaar er ook nog in moet gaat dit ook niet passen :S
nou heb ik ook een adapter om tussen blok/oliefilter te plaatsen, alleen is de "adapter/moer" of het draadeind iets te kort
Toen dacht ik aan de warmte wisselaar van vw, maar ik denk dat deze weer veel te lang zal zijn (wisselaar is haast 2x zo dik)
helaas is het op de tekening niet duidelijk maar het gaat om de nummers 16 en 17

Zou dit passen of kun je ergens zo'n draadeind/goed passende adapter los bestellen?

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #62 Gepost op: di, 08 feb 2011, 18:29:13 »
van het weekend nog maar eens co gemeten, 1,5 tot 2,5%. prima!, maandag maar eens laten keuren. zat nog te denken om synchroon te controleren, maar dacht: afblijven! dus niks aan gedaan, alleen losse schuimfilters gemonteerd + steun zodat carterontluchting naar 1e carb gaat. (moet aangesloten zijn volgens steekproefcontroleur)
toen kwam het spannende stuk maandag, co meten: 4%  -gert-
carterontluchtingslang los, filters eraf, paar keer flink gas.
2,5 tot 4,5%
co schroeven op gevoel en carbs nog gemonteerd wat armer gezet (2x over) maar niks geen effect op co. alleen een fel reageren + blijven hangen (te arm/niet synchroon)

's avonds co schroeven maar weer gelijk gezet op 2x 360 graden, gister co gemeten. 4%
zonet co schroeven op 1,5x360 graden gezet en co gemeten: liep ff op naar 1,3% en zakte weer naar 0,5/0,6% :D dat lijkt er meer op.

en er is meer goed nieuws: drijfstangen zijn uitgewogen op 0,0gram (0,1?) nauwkeurig :D


« Laatst bewerkt op: za, 12 feb 2011, 11:14:04 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #63 Gepost op: di, 15 feb 2011, 14:59:45 »
-klappen- polo heeft er weer een jaar apk bij, de keurmeester vroeg zich wel af hoe ik in 1 jaar tijd van 53.000 naar 178.000km ben gegaan :D (zat toen nog geen ton teller in)
heb het co op 0,5 kunnen krijgen, maar gezien de rest v/d waardes is de verbranding nog niet 100%
Motor loopt wel beter als de co schroeven worden uitgedraaid, maar dan worden de waardes alleen maar erger.
heb maar ff een foto gemaakt, misschien dat iemand kan zeggen waar ik naar kan kijken..
« Laatst bewerkt op: di, 15 feb 2011, 16:02:10 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #64 Gepost op: za, 26 feb 2011, 13:14:52 »
Nou probleem gevonden waarom ik zolang loop te kloten  -klus-
dit keer op gevoel afgesteld en ff schijt aan de afr waardes, motor trekt weer lekker door, alleen stationair nog wel eens backfire.
viel me op dat dit altijd de 1e cilinder is, synchroon zetten had ik al meerdere keren gedaan en staat wel goed: anders loopt ie koud ook geen 250/300rpm :D
Dus vandaag de cilinders maar eens in BDP gezet, luchtdruk erop en gelijk bij de 1e cilinder een fluit uit de carb en amper lucht hoorbaar via carter :(
cilinder 2 3 en 4 dichten mooi af en die waren wel hoorbaar via carter. uitlaat was bij alle cilinders stil.

Zat nog ff te twijfelen om hier mee door te rijden en verder met de 1.4 te gaan, maar gezien ik de auto straks weer nodig heb om op m'n nieuwe werk te komen en ik nog aardig wat onderdelen moet verzamelen wordt het denk ik toch maar fixen. Dus moet de kop er binnenkort maar weer af, kan ik gelijk de kop+compressieverhouding + de nokkenastiming aanpakken. Ik ga eens uitzoeken welke koppakking geschikt is, maar volgens mij heb ik weinig kans.. (iig tussen de 0,7 en 1,75mm)
« Laatst bewerkt op: za, 26 feb 2011, 13:23:22 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #65 Gepost op: za, 05 mrt 2011, 18:08:23 »
vandaag eens gekeken naar de waterpijp voor de 1.4 maar kom er nog niet echt uit.

1. waar en hoe ver kan ik het gat boren om de pijp te bevestigen.
2. de hoek v/d pijp tov de waterpomp/onderblok ben ik ook niet echt blij mee.

misschien is het makkelijker om een beugel/steun te maken tussen bak-bevestiging en waterpijp (net als de hz nu heeft)

en filmpjes v/d door serge bewerkte kop die nou op de HZ zit. Loopt erg mooi nou, maar heb nog wel lekkage langs gasklepkeerringen :(

http://www.youtube.com/watch?v=46Is77ldeaQ koude motor
http://www.youtube.com/watch?v=q-Uh61SwX5c warm en zonder verlichting
« Laatst bewerkt op: zo, 06 mrt 2011, 20:16:33 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #66 Gepost op: za, 26 mrt 2011, 20:22:08 »
aargh.gif

oeps

Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #67 Gepost op: za, 26 mrt 2011, 20:32:20 »
gelukkig was het een oude/versleten zuiger om te proberen.. en die heeft z'n werk gedaan :D

het resultaat: zuigers 2mm gevlakt en 12cc verbrandingsruimte gedraaid.

met een abu koppakking wordt dat een compressieverhouding van 11,3 : 1
meer durf ik niet v/d zuigers af te halen.
helaas net 1cc te weinig om ron95 te kunnen tanken. dus dat moet dan maar met een flesje octaan booster oid als het niet anders kan..
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #68 Gepost op: za, 26 mrt 2011, 21:49:15 »
dat gaat goed komen (filmpjes zit alleen geen geluid bij )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #69 Gepost op: vr, 27 mei 2011, 20:16:23 »
Zo, onderblok zit in elkaar op de kvspijp na. (Foto's komen later)

heb vandaag vaste stoters met plaatjes van een Ford diesel 8v gescoord, deze ook maar eens passen..
de hydro's hebben de nokkenas al iets vernaggeld en andersom :)
toch heb ik het vermoeden dat de nokkenas verschillende in en uitlaat nokvorm heeft terwijl er op papier staat 264/264 en qua openingstijden klopt het ook. alleen lijkt de ene nok veel ronder dan de andere.
kan het zijn dat een geblazen motor wel een symmetriesche as heeft maar de lift anders is?

Volgens mij heb ik daar al een foto van gepost in dit topic
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #70 Gepost op: za, 04 jun 2011, 10:07:33 »
pica's
« Laatst bewerkt op: za, 04 jun 2011, 10:16:30 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #71 Gepost op: za, 04 jun 2011, 10:09:07 »
pica's
« Laatst bewerkt op: za, 04 jun 2011, 10:17:58 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #72 Gepost op: za, 04 jun 2011, 10:18:35 »
en nog 1tje omdat het zo begint te jeuken :D
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #73 Gepost op: za, 02 jul 2011, 13:49:08 »
zoo.. vanochtend spaghetti + simons micro + simons big gemonteerd (50,8mm en voor eindstuk weer gesmoord naar 43mm) ipv die 33mm pisbuis v/d hz
helaas was het tijd dus zal ik v/d week nog ff het eindstuk inkorten en dan volgen de -foto-
(Moest idd eerst ff de stabiblokken los halen voor het spruitstuk, koelfankap kon blijven zitten. past net)

Dan is het nu tijd om die pijpjes onder de kap eens mooi te laten kleuren  -naughty-

edit: afr geeft ipv 11,7 12,7 aan -thumbsup-, de tunnel wordt niet meer gloeiendheet en ik kan weer zonder geschamp over drempels
« Laatst bewerkt op: za, 02 jul 2011, 17:02:54 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: Project [ TY-63-NZ ] '89 sedan - van opa naar kind
« Reactie #74 Gepost op: za, 02 jul 2011, 13:56:59 »
en nog 1tje omdat het zo begint te jeuken :D

hey dat ziet er netjes uit......nice spaghetti
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.