Auteur Topic: g40 oliezoemer  (gelezen 545 keer)

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
g40 oliezoemer
« Gepost op: za, 25 dec 2010, 18:23:38 »
heey

Heb de zoekfunctie gebruikt, maar het is me nog niet duidelijk!

mijn g40 start ik, lampje uit niks aan de hand. Na 30 km rijden ofzo als hij goed warm is, en hij komt ONDER de 2500 toeren, gaat hij zoemen en knipperen. Geef ik dan even snel gas dan is ie uit en blijft ie uit, totdat ik bijvoorbeeld 80 in zen 4 rij, dan zit ik weer rond de 2500 toeren en begint het liedje opnieuw.

Lage druk sensor vervangen, magoed die heeft niks met zoemen te maken!

Wat nu mijn vraag is, wat doet die sensor voor hogedruk, ik meen dat deze namelijk voor de druk BOVEN de 2500 toeren was, maar bij mij begint hij met knipperen op de 2500 toeren, en blijft knipperen tot stationair als ik geen gas geef. iemand die dit weet?

groetjes jacco

Offline Hanf

  • L86C-0188
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.378
  • Geslacht: Man
  • Hanf
Re: g40 oliezoemer
« Reactie #1 Gepost op: za, 25 dec 2010, 20:25:59 »
Oliepomp wellicht aan vervanging toe?

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: g40 oliezoemer
« Reactie #2 Gepost op: za, 25 dec 2010, 21:39:38 »
had pas met medium koude motor volgens mij iets van 6 bar op toeren en 3 stationair, magoed deze waardes weet ik niet zeker maar lagen wel aardig hoog, nu zal het wel iets zakken als hij gloeiend heet is magoed tot onder de 0.xx bar geloof ik niet , maar dit zou ik nog eens na moeten meten.

maar waar het me nou om gaat is hoe het systeem werkt, ik meen namelijk dat de zoemer normaal niet onder de 2500 toeren werkt?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: g40 oliezoemer
« Reactie #3 Gepost op: za, 25 dec 2010, 22:04:25 »
Dynamisch oliedrukcontrole systeem geeft wel vaker een valse melding van te weinig druk, terwijl er niet aan de hand is.

De lagedruk sensor doet alleen het lampje laten uitgaan bij het starten ( en weer aangaan bij afslaan van de motor ). Deze zit ergens op 0,zoveel bar, en is een BREEK contact: Meer dan 0,x bar = verbreken van massa = lampje uit.

Hoge druksensor is een MAAK contact: Bij 2,x bar maakt de sensor massa. In je klokkenwinkel zit een controle systeem, dat vanaf een bepaald toerental ( 2200 a 2500 ) toeren controleert of er massa is gemaakt door de hogedruk sensor. Geen massa = lampje + zoemer.

Meestal is er elders in het systeem een slecht contact waardoor het controlesysteem dčnkt dat er geen massa is, en dus niet voldoende druk.  Maar zoals ik het zo aanhoor is je sensor niet goed meer, en maakt ie bij onvoldoende over druk nčt geen massa (voldoende)..  OF je hebt daadwerkelijk te weinig oliedruk..

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: g40 oliezoemer
« Reactie #4 Gepost op: zo, 26 dec 2010, 11:40:20 »
Deze info zocht ik jaap! danku...

maar 1 ding snap ik nog niet goed. De hogedruk sensor werkt vanaf  2200 a 2500 toeren, daaronder controleert je cockpit toch niet meer? of zie ik dit verkeerd.
 Het komt dus eigenlijk neer op slechte massa van cockpit naar sensor, een kapotte sensor of echt te weinig oliedruk.   

dan ga ik maandag even mijn cockpit loshalen, en de massa meten als ik de draad aan de kop vastleg. is deze goed dan ga ik de sensor vervangen!