Auteur Topic: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40  (gelezen 32223 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #135 Gepost op: di, 16 dec 2008, 22:00:55 »
ha,. ja.. een rembekrachtiger is eigenlijk gewoon een (valse) luchtlek.

Bij de Kliko zoog de bekrachtiger (om het vacuum op te heffen) lucht aan langs het rempedaal; de keerring lekte op een gegeven moment ook (en ging hinderlijk piepen). Beetje vet deed wonderen, maar bij een Polo ga je dat dus niet horen ( in motorruim wordt lucht aangezogen, en alleen bij draaiende motor ga je dat piepje niet horen.

hmm ja.. zou kunnen.  Sta jij met je poot op de rem voor het stoplicht? Ik schat van niet (HA: 't is geen automaat!!!) Maar doe dat eens wel: of beter: pomp eens flink met het pedaal, en check of de motorloop wijzigt..  Ik zag bij de 2f de toerenteller letterlijk ietsje wiebelen bij flinke rempomp actie..   Of je dat bij een G40 ook bemerkt?

Is 's ochtends je rempedaal hard? (ehmz, ik bedoel: Is er nog vacuum aanwezig, of moet eerst de motor even draaien om pedaal druk te verlichten) Veel vacuum is het namelijk niet,. maar toch..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #136 Gepost op: di, 16 dec 2008, 22:43:40 »
Zal morgen eens voelen of het pedaal nog hard is... pompen zal ik ook proberen.
Met niet goed remmen bedoel ik: sponzig aanvoelen van het pedaal.

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #137 Gepost op: di, 16 dec 2008, 22:52:30 »
Terugstroomventiel etc. ook netjes teruggeplaatst (niet dat dat veel invloed heeft op de motorloop)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #138 Gepost op: di, 16 dec 2008, 22:56:20 »
Ja, zat aan (splinternieuwe) onderdrukleiding.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #139 Gepost op: di, 16 dec 2008, 22:56:41 »
simpele test voor remverkrachter .

 motor uit en net zolang pompen met je pedaal tot deze keihard aanvoelt .
 dan rempedaal ingedrukt houden en mtotr stsrten , zakt je pedaal weg , rembekrachtiger goed .
 inh de bekrachtiger van de polo zit geen keering . wat wel vvor kan komen ios dat er een kleine lekkage is van lucht tussen hoofdrem cylinder en bekrachtiger ,maar als de bekrachtiger niet werkt , heb je juist een hard pedaal .
 bij een sponzig pedaal zal er eerder een luchtbel in het systeem zitten van je hydrauliek . dit kan al door een lek wielrem cylinder.
 of je hoofdrem cylinder is inwendig . ook simpel te stesten als je voor de rest geen lekkage kunt waarnemen bij de leidingen slangen en of cylinders . pompen tot ie hard is . en pedaal in drukken met redelijk forse kracht ( de olie druk zal de cupjes eigenlijk bij steeds meer toenemende druk  beter moeten laten afdichten )zakt het pedaal weg is de hoofdremcylinder lek inwendig .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #140 Gepost op: vr, 19 dec 2008, 12:42:43 »
Ben nog niet overtuigd dat het de bekrachtiger is. Bij een lekke bekrachtiger zou het pedaal juist harder moeten worden...toch?

Kwam er ook achter dat de nieuwe die ik heb niet bij een G40 gaat passen. De bedieningsstang is te lang.
Dat moet ook het verschil zijn tussen een G40/diesel-bekrachtiger, ivm ander bevestigingspunt aan het rempedaal.

Heb nog een gebruikte G40-bekrachtiger liggen, wil toch eens proberen of het verschil maakt.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #141 Gepost op: vr, 19 dec 2008, 19:57:38 »
exactemundo
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #142 Gepost op: vr, 06 mrt 2009, 23:08:06 »
Nog steeds niet gewisseld die bekrachtiger...   -gert-
Bovenstaand probleem is nog steeds aanwezig.

Wel de achterremmetjes een beurt gegeven.
Was wel nodig, trommels op maximaal binnenmaat en hadden samen met de remschoenen flinke groeven.
Cylinders ook maar meteen vervangen. En had een mooi kant en klaar voorgemonteerd remschoen-setje  :P
Volgens mij heeft er ook een keer iemand geprobeerd een trommel los te meppen, zie foto's...

Beurtje heeft wel effect gehad, remde meteen een stuk beter. En de handrem hoeft niet meer tot onder de oksels opgetrokken te worden  :)



Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #143 Gepost op: vr, 06 mrt 2009, 23:09:17 »
Ploatjes van het nieuwe spul:

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #144 Gepost op: vr, 06 mrt 2009, 23:12:34 »
Kort daarna nog een nieuwe draagarmbrug geplaatst, ook dit was duidelijk te merken.
Toch zat er nog ergens speling, dus na wat speurwerk afgelopen week nog de stuurkogel aan de bijrijderskant vernieuwd. Bingo!  -ja-

Autootje deze week ook nog gewassen.
Binnenkort eens poetsen met allerlei nieuw aangeschafte spulletjes, incl. poetsmachine.
Ziet er op de foto's mooi brandweer-rood uit, maar is hier en daar al wat aan het verkleuren.
« Laatst bewerkt op: vr, 06 mrt 2009, 23:21:13 door Dennis »

Offline arno83

  • L86C-0107
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.296
  • Geslacht: Man
  • Arno Thomassen
    • Thomassen Cleaning service
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #145 Gepost op: vr, 06 mrt 2009, 23:13:56 »
Ziet er weer fris uit zo -thumbsup-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #146 Gepost op: vr, 06 mrt 2009, 23:16:11 »
Ben na plaatsing oliedrukmeter niet tevreden over oliedruk.  :(
Die is welliswaar warm wel zo ongeveer 2 bar, maar hoger wordt ie dan niet meer.
Na ritten over de snelweg ook regelmatig tikkende klepstoters.

Samen met zo af en toe een rare tik in het blok, en wat oliezweterij heeft dit al geleid tot het uit het schap halen van een reserve G40 blok.
Die ligt al compleet uit elkaar en de losse delen zien er goed uit. Wil het allemaal nog (laten) nameten en dan weer in elkaar.
Maar toch eerst wel dit blok goed aan de loop krijgen (trekkracht onderin), dat ligt 99% zeker niet aan het blok zelf.

Oliedruk te laag:
- slijtage oliepomp
- slijtage drijfstanglagers/hoofdlagers/krukas
- verlies in de kop door overmatige slijtage

Mis ik nog wat? Olie 10w40 wordt regelmatig ververst.
Ik kan er natuurlijk 10w60 ingooien, maar bovenstaand moet goed genoeg zijn.
Koud is de druk zo rond de 7 bar.
« Laatst bewerkt op: vr, 06 mrt 2009, 23:21:51 door Dennis »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #147 Gepost op: za, 07 mrt 2009, 13:00:31 »
op 90 graden moet de oliedruk bij 2000rpm 2 bar minimaal bedragen ,alles eronder is rijp voor revisie (al zou ik bij een g40 ivm met extra olieverbruiker de laderzowieso reviseren bij 2bar .
kontroleer eerst de passing van je oliepomp(afdichtvlakken op de kopse kanten van je tandwielen ). als je de oliepomp in de werkbank hebt en je zuigmonje gedemonteerd . giet de zijde vol van je de kant van zuigmond met wasbenzine. deze mag drupels gewijs naar buiten komen maar niet vlot druppelend.
nu kun je de pasvlakken pas schuren met zoetvijl en schuurpapier 600. nadat dit klusje is gedaan . het zuigmonje monteren met pasvlak dichting van locktite(garrandeert op geen valse aanzuiging en lekkage op drukzijde). namontage de pomp inwendig spoelen met wasbenzine om direct overvloedig dicht middel weg te spoelen .nu weer testen met wasbenzine op lekkage . alles goed kan de pomp gemonteerd worden . de overdruk klep gaat pas los bij 7 bar (dus die is goed wat ik uit jouw verhaal kan maken ).
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #148 Gepost op: ma, 09 mrt 2009, 13:31:45 »
Ook maar meteen nieuwe banden besteld (Toyo Proxes 175/60/13, voor de originele velgen -love- )
Hoe bevallen die?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ LS-XH-12 ] Polo 2F G40
« Reactie #149 Gepost op: ma, 09 mrt 2009, 17:08:50 »
Active Dennis!  -thumbsup- Houden zo!

en wissel je bekrachtiger-dinges nou eens!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken