Auto hield tot voor kort nog steeds wat in en hing slecht aan het gaspedaal.
Dat is nu opgelost na het vervangen van de intercoolerbuis die op de foto van een pijl is voorzien:
Op de oude buis was een aansluiting gemaakt voor de g-laderdrukmeter.
Je zou zeggen dat dit geen problemen zou moeten geven, maar blijkbaar raakte de MAP-sensor (Manifold Absolute Pressure = inlaatspruitstuksensor in de computer) hierdoor van slag.
De meter gaf ook geen onderdruk aan bij stationair en rijden zonder drukopbouw. Dit is wel zo wanneer de meter op de juiste plek aangesloten is (in (onder)drukleiding naar benzinedrukregelaar).
Koppeling staat hoog op de lijst van te vervangen onderdelen.
Zowieso staat de verstelling van de kabel al op standje maximaal, maar na wat stevig sprintjes trekken ruik je de koppeling gewoon in de auto. Die slipt dus gewoon door.
Nog een probleem wat opgelost moet worden:
als ik het onstekingstijdstip aan het afstellen ben met een stroboscoop dan mis ik af en toe een "flits".
D.w.z.: er mist af en toe een onstekingspuls.
Logischerwijs loopt de motor hierdoor af en toe onregelmatig.
Maar eens even de oscilloscoop er bij pakken en meten vanaf wanneer het misgaat.