Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: TomKraft op di, 19 aug 2003, 22:50:05
-
Hoi,
heb ergens gelezen dan een G40 nokkenas en ene van een 2F GT 'tzelfde zijn, lijkt me onwaarschijnlijk maar kan dit??
en heeft toevallig iemand zo ene liggen? of een volledige G40 cilinderkop? dat zou ook wel welkom zijn ...
greetz
-
Die zijn niet hetzelfde de G40 heeft een asymetrische nokkenas, Serg verbeter me als ik het fout zeg :) dwz zeggen de timing van de inlaat en uitlaatkleppen zijn verschillend.
De 2F GT ( je bedoeld dan dus 75pk injectie met motorcode 3f denk ik) heeft een symetrische nokkenas in en uitlaat timins zijn gelijk dus.
Geloof zelfs dat een G40 (motorcode PY) kwa inlaat zelfs tammer was dan de GT (3F)
-
De g40 nokker kun je alleen gebruiken om brood mee te snijden.
Een 2f 3f nokker is redelijk.
-
tis om in combinatie met een doorzuigturbo te gebruiken, welke nokkenas is dan geschikt?
-
Que ?? "doorzuigturbo"
Merk : Miele ? :D :D
-
Wat is een door-zuig-turbo?
Uitlaatgas-aanzuig-turbine?
Waarschijnlijk gaat het hier weer niet helemaal goed, over van Vlaams-Nederlands naar Kaaskoppen-Nederlands..
't zal toch wel gewoon de uitlaatgasturbine ook wel 'turbo' zijn die je bedoelt?
De g40 nokker kun je alleen gebruiken om brood mee te snijden.
Wat voor brood bak jij ?
-
't zal toch wel gewoon de uitlaatgasturbine ook wel 'turbo' zijn die je bedoelt?
tis zoiets ja :)
-
Tijdens het opruimen van de schuur vond ik nog een Schrick nokkenas. Een asymetrische 268/264. In principe (asymetrisch) alleen geschikt voor de G40, maar in onderstaande link spreekt men dit tegen.
Wat is daar van waar? Is het lariekoek, of heeft men gelijk?
http://forum.derby2.de/thread.php?goto=nextnewest&threadid=30380&sid=75677d0d76b7c29c15b89d9994bd38bb (http://forum.derby2.de/thread.php?goto=nextnewest&threadid=30380&sid=75677d0d76b7c29c15b89d9994bd38bb)
-
drawtrue turbo ?
in dat geval ligt het een de vertaling engels nederlands -dunno-
-
Tijdens het opruimen van de schuur vond ik nog een Schrick nokkenas. Een asymetrische 268/264.
In principe (asymetrisch) alleen geschikt voor de G40, maar in onderstaande link spreekt men dit tegen.
Wat is daar van waar? Is het lariekoek, of heeft men gelijk?
http://forum.derby2.de/thread.php?goto=nextnewest&threadid=30380&sid=75677d0d76b7c29c15b89d9994bd38bb (http://forum.derby2.de/thread.php?goto=nextnewest&threadid=30380&sid=75677d0d76b7c29c15b89d9994bd38bb)
Slechts 4 graden verschil tussen in- en uitlaat => die doet 't prima in een atmosferisch blokje -thumbsup-
Af-fabriek hebben sommige nokkenassen zelfs al enkele graden verschil (veelal sleeptuimelaars, maar toch)
Doet nog es verder opruimen => kom je misschien nog meer van dat leuks tegen :)
-
Misschien is het wat voor het NZ/3F pretpakket in de coupé. Eerst maar eens kijken wat de 3F stok doet. In de winter lepel ik de Schrick stok er wel in :D
-
Slechts 4 graden verschil tussen in- en uitlaat => die doet 't prima in een atmosferisch blokje -thumbsup-
Af-fabriek hebben sommige nokkenassen zelfs al enkele graden verschil (veelal sleeptuimelaars, maar toch)
Doet nog es verder opruimen => kom je misschien nog meer van dat leuks tegen :)
Nu bij de polo de kop er toch weer af moet, kan ik eigenlijk wel direct de asymetrische schrick stok er in lepelen ipv de 3F stok. Waar moet je extra op letten als je een asymetrische 268/264 as in een atmosferische motor plaatst?
-
Doet nog es verder opruimen => kom je misschien nog meer van dat leuks tegen :)
-uitlachen- ik kom meestal alleen maar troep tegen als ik ga opruimen
-
Nu bij de polo de kop er toch weer af moet, kan ik eigenlijk wel direct de asymetrische schrick stok er in lepelen ipv de 3F stok. Waar moet je extra op letten als je een asymetrische 268/264 as in een atmosferische motor plaatst?
ontsteking afstellen en vooral belangrijk: brandstofdruk verhogen. En dan heeft enkel het indrukken van t originele drukpotje niet echt nut meer.