Met een klassieker waarvoor de regeling is bedoelt, rij je geen 10.000 km per jaar. met al die import diesels wordt dat ruimschoots gehaald..
anderzijds is het een probleem van relatief korte duur, als de regeling op 30 jaar staat is het al een stuk minder interessant, welke auto uit 1982 zou je als daily mee kunnen leven (dat zijn er niet veel) ook zijn de prijzen van 30 jaar oude auto's in duitsland en belgie een stuk hoger dan van 25 jaar oude auto's omdat ze dan in D en B ook oldtimer zijn en de mensen er minder makkelijk afstand van doen.
Zowel in D als in B is de oldtimer regeling een stuk strenger, maar veel beter geregeld voor de echte hobbyist, door de strenge beperkingen op het gebruik van de auto is dagelijks gebruik niet te doen.
Een echte oldtimer staat in de garage dus langer dan 24u op de zelfde openbare parkeerplaats staan is nergens voor nodig en mag voor de meeste hobbyisten worden geschrapt, 10.000km maximaal is ruim voldoende. Als je dergelijke makkelijk te controleren beperkingen toevoegt wordt het voor veel mensen al minder interessant.