Auteur Topic: cilinderkop vlakken  (gelezen 488 keer)

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
cilinderkop vlakken
« Gepost op: di, 27 feb 2007, 21:44:35 »
Sprak vanmiddag met een persoon van de motorrevisie, die gaf aan om de klepzetels te bewerken om de kleppen iets dieper in de cilinderkop te laten zakken. Dit in verband met het vlakken van de cilinderkop.

Het gaat om een motor met een cilinderkop zonder verbrandingsruimte (HK motor). Nu vraag ik mij af hoeveel mm er van de kop af mag voordat de kleppen de zuigers aantikken? Weet nog dat ik het met een stukje tin kon meten bij mijn brommer, dat was de squish... Dit werkt niet met kleppen die in de weg zitten. Iemand die hier ervaring mee heeft? En wat is het moment dat de kleppen het dichtste bij de zuigers zijn? in BDP?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
cilinderkop vlakken
« Reactie #1 Gepost op: di, 27 feb 2007, 21:58:40 »
Bovenste Dode Punt;

houdt volgens mij in, dat daar de zuiger van beweging omkeert (even stil staat) en daarna naar beneden beweegt.

Dat is dus het hoogste punt van de beweging.


Verder geen ervaring met vlakken van een auto -kop, maar met meten en boerenverstand moet je een heel eind kunnen komen.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
cilinderkop vlakken
« Reactie #2 Gepost op: wo, 28 feb 2007, 04:54:55 »
je hebt 2mm tot aan klepzetel aluminium dus ,dat infrezen heeft geen nut .kop wordt doorgaans niet meer als 0,4 mm gevlakt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
cilinderkop vlakken
« Reactie #3 Gepost op: wo, 28 feb 2007, 12:50:45 »
Boerenverstand is te laat in dit geval, kop zit er al weer op  :)  ...meten wil niet meer...

Maar 2 mm tot aan het alu(daar zit de klepzetel in). Daar moet ik dan de klepdikte bij op tellen tot aan een totale diepte te komen?(zeg maar om te berekenen tot hoever de klep in de verbrandingsruimte zit.) Of zit er tussen de zuiger en de kop 2 mm?! Even voor mijn gemoedsrust haha  -uitlachen-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
cilinderkop vlakken
« Reactie #4 Gepost op: wo, 28 feb 2007, 14:28:21 »
D'r komt nog een koppakking tussen he..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken