Auteur Topic: Motorfiets-carburateurs  (gelezen 161565 keer)

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #840 Gepost op: di, 21 apr 2015, 11:31:33 »
Niet met motorfietscarbs, wel met CAI bij de Range Rover. Lijkt me dat het wel zou moeten kunnen, is in ieder geval lekker stug...
CAI?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #841 Gepost op: di, 21 apr 2015, 11:34:17 »
CAI?
Centrale Antenne-Inrichtingen  -nana-

Nee Cold air intake  :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #842 Gepost op: di, 21 apr 2015, 12:57:55 »
 withstupid
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #843 Gepost op: di, 21 apr 2015, 20:01:48 »
ik had dan geen verloop stuk. Maar ik het een 45 graden bocht gekocht en van beide kanten het uiteinde afgesneden om daar mijn koppelstukken van te maken. Werkt prima, en voor 10 euro per bocht waar ik dan 2 koppelstukken uit kon maken was ik ook mooi goedkoop uit.

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #844 Gepost op: wo, 22 apr 2015, 09:31:12 »
Het verschil tussen buitendiameter carbs en buitendiameter spruitstuk is 6 mm. En dat is niet mooi op te lossen met 1 maat slang. Daarbij is mijn ervaring dat er een grote kans is op valse lucht aan de kant met de laagste diameter.

Ik heb gebeld met diverse bedrijven en er lijkt genoeg rek te zijn om een 45-38 verloop te gebruiken voor een 46-40 aansluiting.

@Bob: je gebruikt NIET de brandstofbestendige variant?
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #845 Gepost op: wo, 22 apr 2015, 09:53:53 »
Mannen,

iemand nog tips hoe ik de remlucht sproeiers kan verwijderen?


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #846 Gepost op: wo, 22 apr 2015, 10:52:00 »
Verwijderen? Waarom dan?
Gewoon dichtmaken, officieel met speciale afdichtdingen/correctiepluggen,
maar zacht kopspijkertje ietsje erin tikken werkt ook prima (restant afknippen, stukje laten uitsteken: kan ie ook weer verwijderd worden)

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #847 Gepost op: wo, 22 apr 2015, 10:54:07 »
dat is ook een optie  :)
ik lees hier voornamelijk eruit halen en een stelschroef erin.

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #848 Gepost op: wo, 22 apr 2015, 17:59:54 »
Het verschil tussen buitendiameter carbs en buitendiameter spruitstuk is 6 mm. En dat is niet mooi op te lossen met 1 maat slang. Daarbij is mijn ervaring dat er een grote kans is op valse lucht aan de kant met de laagste diameter.

Ik heb gebeld met diverse bedrijven en er lijkt genoeg rek te zijn om een 45-38 verloop te gebruiken voor een 46-40 aansluiting.

@Bob: je gebruikt NIET de brandstofbestendige variant?
Die ik heb stond toen wel bij dat hij benzine bestendig is. En uit mijn ervaring blijkt hij dat ook wel gewoon te zijn anders was hij wel stuk gegaan.

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #849 Gepost op: vr, 01 mei 2015, 11:26:42 »
voor de documentatie:

het aansluiten van de koelwaterslangen icm motorfiets carburateurs:
note 1: 1 aansluiting op het thermostaathuis blijft ongebruikt en dient afgesloten te worden.
note 2: onderstaande plaatje heeft betrekking op een sleeptuimelaar

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #850 Gepost op: wo, 20 jan 2016, 07:50:37 »
Even met jullie van gedachte wisselen over het volgende dingetje wat zich op het moment voordoet.

het volgende is gedaan nadat het probleem is ontstaan:
Schoonmaken van de Carbs:
vlotterbakje los gehad en sproeiers eruit gehaald en doorgeblazen.
membranen los gehad en gecontroleerd en schoongemaakt

ontsteking:
Puntjes gesteld
bougies gecontroleerd
kabels gecontroleerd
zondag op de meeting de ontsteking juist afgesteld

Nu doet het volgende zich voor (ik hoop dat het hoorbaar is op het filmpje)
https://youtu.be/cQ_1crZF3ws

Mocht het niet helemaal duidelijk zijn:
bij flink doorhalen in toeren houd de motor op een moment in.
zowel bij snel optrekken als langzaam optrekken.
het lijkt wel of het bij een bepaald toerental gebeurt.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #851 Gepost op: wo, 20 jan 2016, 08:24:39 »
Krijgt-ie niet gewoon te weinig peut dan?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #852 Gepost op: wo, 20 jan 2016, 08:30:09 »
Krijgt-ie niet gewoon te weinig peut dan?
hiervoor deed het probleem zich niet voor  -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #853 Gepost op: wo, 20 jan 2016, 20:38:25 »
volume stroom wel groot genoeg om de vlotterkamers te vullen ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Motorfiets-carburateurs
« Reactie #854 Gepost op: wo, 20 jan 2016, 20:39:40 »
en hoe oud is de bezine ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .