Wout87 Aka Ewout, aangenaam.
Even nieuw leven inblazen.
In het duistere verleden had ik een Golf 2 1.3 NZ met een 8P versnellingsbak, in het NZ blokje wilde ik alles van de 3F bouwen. Ik had vergevorderde plannen, de nokkenas, inlaatspruitstuk met gasklephuis, ecu en kabelboom was allemaal al aanwezig. Toen besloot ik om toch de boel weer te verkopen en zo geschiedde.
Na enige tijd heb ik de Golf 2 verkocht en een Golf 3 gekocht. De bodem was smetteloos! Hier heb ik ook het e.e.a. aan veranderd. Na 3 jaar vond ik roest op de kokerbalken bij het aansluitpunt van het subframe en dorpels doorgerot van voor naar achter. Op de dorpels zaten van die plastic dorpelverbreders. Ik heb hem maar in 12 stukken geknipt met de slijptol en naar de oud ijzer boer gebracht.
Vervolgens heb ik een Golf 2 1.8 GT gekocht, dit was een overhaaste koop, wat uiteindelijk een miskoop bleek te zijn. Het blok was niet fris meer. Ook deze golf heb ik maar uit elkaar getrokken.
Toen een Golf 2 1.6 5 deurs aangeschaft. Deze 1.6 vond ik gewoon te weinig vermogen hebben. Ik had nog een compleet 1.8 20v blok staan met ecu en andere toebehoren. Dus maar aan de sleutel. Alleen moest ik wel een dagelijkse auto er bij hebben. Mijn oog was gevallen op een Polo 2F uit 1993 in de kleur vervaagd rood. Deze had nog een 4 maand APK voor een leuk prijsje. Dus maar gehaald.
In eerste instantie was het niet de bedoeling dat ik wat aan deze Polo zou gaan doen, maar ook bij dit autootje begint het te kriebelen.
Foto's: