Het Polo86c Register
Algemeen forum => Algemeen => Topic gestart door: Jaap op do, 31 mrt 2005, 17:42:12
-
Zonder adapter gaat t niet passen, dat is zeker...
toch maar eens 2 van deze pakkingen over elkaar leggen.. Als de boutgaten overeen komen.. dan is er op dat uitstekende rondje nog wel wat te verzinnen.... (retour olie uit kop richting carter)..
Maar ik vrees het ergste (onmogelijkste?)..
Dan maar ombouwen van de kop? (verstuivers, gloeipluggen en voorkamers eruit, optappen voor bougies)
PS:
Plaatjes van 2 koppakkingen..
bovenste van de 1.9 diesel 'voorovergekanteld' AEF
onderste 'standaard' 0.9/1.0/1.1/1.3/1.4/1.6 koppakking
Ennuh: wat voor bak hangt er nou helemaal aan? precies: 086 CWT als ik het niet mis heb..
-
Toegegeven, er zitten vier grote gaten in voor de cilinders....maar verder -dunno-
-
gaat niet passen .en bovenal niet werken ook
-
Leuk he zo'n knikkerblokje. -naughty-
-
Niet werken? Echt wel.
Maar passen: Homaar..
Zal wel gewoon een big-block zijn..
Gelukkig liggen de crossflow bigblock kopjes voor het oprapen (US 2.0), dus dat scheelt!
Project: not to be started!
-
Dan lepel je toch een complete 1.9 erin?
Als het in een 6N past krijg je dat ook wel pas in een 2
-
ooit eens geprobeert een amsterdammertje in je muts te passen .is net zoiets als een 1.8 in een polo plaatsen ergens moet je ruimte winnen -gert-
-
Is een dieselblok dan zoveel groter dan een benzineblok?? -dunno-
En anders gewoon als middenmotor :D
-
Tsja, als een 1.6 16v uit 6N in 86c past,
waarom zou een voorover gekantelde 1.9 D dan niet passen. -dunno-
-
My point... withstupid
-
*edit* zucht laat maar .denk maar aan het verhaal van de 1.8 motoren (deze zijn net zo groot).je hebt nodig een subframe en je moet je chassis verzwakken omdat er een stuk uit je draagbalk moet om je poulys kwijt te kunnen .tevens zal je stuur uitslag naar 0 gereduceerd worden omdat je linker voorwiel tegen je bak aankomt
-
maarrrr... een 1.8 ligt toch achterover??
Het zal vast zo zijn dat een lompe 1.9 diesel niet ideaal is voor een 86c. Gewoon een 1.4 tdi nemen! Lekker zuinig.
-
voor het gewicht ligt ie idd beter ,maar dat is dan ook het enige voordeel
-
Gewoon een 1.4 tdi nemen! Lekker zuinig.
Is een 3-pitter...
-
Mmm.....shit....was ff vergeten dat 085 bak wel niet zal passen.
Ik had in me hoofd: bak erop, dynamosteun fabrieken en erin lepelen.....das gaat dus niet.......
....subframe......nee, dank je
-
3-pitter... Wat is daar mis mee?
-
Oke, oke, I rest my case... -down-
-
bouw ik liever een v8 in de kofferbak.
ach een 1045 is net zo zuinig als die verkte diesels. -wanker-
-
wat er mis is met een 3 pitter???
wat denk je van het geluid!!!!!!
het toch niet helemaal optimale trillingvrijje loop van de motor (daarvor mist hij of 1 cilinder of de andere 3)
etcetcetc
en daarmee dus het goedkoop over komen van
greez maikel
-
3 cilinders ?
2 is genoeg hoor -nana-
-
Das pas echt een Short Block -uitlachen-
-
kentekenkeuring? bij apk ga je op jr snuit, je kentekenpapieren kloppen niet! okee, klein detail... -uitlachen-
-
tdi 1.2 of 1.4
past in een polo 2 met de motorsteun van de fox(de nieuwe fox wel te verstaan) met 085 bak
dus rdw keuring van een euro of 200 en klappen met je diesel (mits je al een diesel op kenteken had)
of je verbouwd de w1 diesel naar td
-
1W of MN diesel.
maar effe een pagina terug: wieluitslag hoeft niet tot 0 gereduceerd: zit een 085 bak aan..
Maar inderdaad; blok is te breed, dus aan de distributie kant moet je toch rare hak-capriolen gaan uithalen om t passend te krijgen: Nein Danke!
Was ook te mooi om waar te wezen: nog niet 1 duitser gezien die t gedaan had/heeft dus ach.
Trouwens: an-sich niet zo'n slecht plan: groot blok voorover kantelen: ligt t gewicht nog steeds beter verdeeld dan achterover..
ABU'tjes liggen gelukkig ook voor 't oprapen tegenwoordig....
-
kentekenkeuring? bij apk ga je op jr snuit, je kentekenpapieren kloppen niet! okee, klein detail... -uitlachen-
Hmmmz, beetje moderne auto ( met grooote motori ) sluit gewoon ff paar cilinders af als er weinig pk's benodigd zijn...... dus zal ik er toch zeker ook wel een paar af mogen zagen ? Zie 't verschil eigenlijk niet :D
-
tja, of je nu een 1.3 in je orri 1045 legt, dan kloppen je papieren officieel ook al niet meer -dj-
ken ook mensen die een vr6 in een origineel zijnde 1600 golf 3 hebben. Hij komt wel door de keuring! Krijg je een ongeval en wordt er technisch onderzoek gedaan -boehoe- , dan ben je niet blij. Ik zou het risico niet nemen!
-
Zolang je binnen de gestelde marges blijft valt dat toch wel mee?
Trouwens.....9 van de tien keer dat ik een polo in de verzekering deed, stond desbetreffende uitvoering niet eens in de "database" -wanker-
...das wel weer leuk als je nog geen 27 bent en erachter komt dat een Scirocco 16v GTX (KR blok=139pk) bij unigarant NIET op de zwarte lijst staat... -uitlachen-
Was dus geen cent duurder in de verzekering dan m'n steilheck GL -uitlachen- -uitlachen-
-
Maar bij de APK keuring word het aantal cylinders toch echt wel gecontroleerd.. (zou moeten in iedergeval)..
een 1600 blok (4 cylinder) op webers in een Polo die officieel als 1.0 29kw op kenteken staat, komt dus WEL door de APK keuring,
een 1.3 diesel 4 cylinder, omgebouwd naar 1.4 3 cylinder dus NIET..
en de verhalen van omgebouwde VR6'en die wel door de APK komen: Ik ken ook een vriend, met een zwager z'n zus...
-
Ik ken er een die met een Polo met 125 pk ook gewoon door de keuring kwam. En die ken ik heeeeel goed!
Maar inderdaad, je moet geen brokken maken. Wat mij er steeds meer aan doet denken om toch maar s naar de RDW te gaan.
Maar ja, Michiel kwam op 2000 euro aan keuringen :(
-
Ben ik ff blij dat bij Polo 1's geen motorgegevens op het kenteken staan -love-
-
duh.. 861021 => alles is te achterhalen.
50 pk blokje dus in Polo S
(1.1-HB'tje)
-
Ja, en ?
Staat NIET op m'n kenteken .....ennuh, toen ik 'm kocht was 't een LS met een stukgelopen HH blok :P
-
Ik ken er een die met een Polo met 125 pk ook gewoon door de keuring kwam. En die ken ik heeeeel goed!
Maar inderdaad, je moet geen brokken maken. Wat mij er steeds meer aan doet denken om toch maar s naar de RDW te gaan.
Maar ja, Michiel kwam op 2000 euro aan keuringen :(
Achteraf zal je blij zijn dat je het hebt laten keuren denk ik. (als deze ombouw idd op het kenteken aangepast moet worden)
Bekeuringen? Snelheid?
-
Bekeuringen? Snelheid?
Keuringen! Geen BEkeuringen.
Ik heb een keertje gebeld naar de RDW wat zo'n keuring moest kosten en die kwamen op ong. 2000,- uit :( Maar ik hoorde van Jeroen weer hele andere verhalen; die moest iets van 400 euro betalen?
-
rijtest en geluidstest was t vroegah (als je een dieselblok in een nooit-polo-diesel wilde gooien).
omkeuren van polo diesel naar polo benzine (met juist blok / bak etc = 45 euro).
rij / geluidstest => allebei 2 a 300 euro gloof ik
-
Als je een blok in je auto legt, die niet in jouw orginele bouwjaar geleverd is dan naar lelystad voor keuringen:
En je moet gegevens aanleveren van importeur die bij jouw nieuwe blok horen....
Vermogenswinst < 40%
Alleen geluidstest = 340 euro o.i.d.
vermogenswinst > 40%
geluidstest
rij en rem test = 230 euro o.i.d.
Waarschijnlijk moet je ook nog eerst een 'gewone' kentekenkeuring doen a 45 euro bij je provinciale rdw kantoor.
Dit is wat ik nu ongeveer weet, maar het is lastig uitzoeken en zeker als je de eisen voor bv zo'n geluidstest of rij en rem test wil weten..... Ik ben er nu ook mee bezig ...
@michiel: je hoort nog van me, any luck met de motorcode ?
gr
jeroen
-
Bekeuringen? Snelheid?
Keuringen! Geen BEkeuringen.
Ik heb een keertje gebeld naar de RDW wat zo'n keuring moest kosten en die kwamen op ong. 2000,- uit :( Maar ik hoorde van Jeroen weer hele andere verhalen; die moest iets van 400 euro betalen?
Ahum.. (t was een lange dag.. -naughty- )
Gegevens van de importeur: wat als het "nieuwe" blok niet bepaald meer standaard is?
-
net doen alsof 't wel standaard is :)
Motorcode moet kloppen: staat op t onderblok ingeslagen, en verders.. tja.. geen idee.
Bij Jeroen z'n 1e keuring keken ze ook echt alleen naar de motorcode: de scotchblokjes, ty-wraps en spagetti-kabelboom interesseerde ze geen fluit. Wel controle van 5 of 4 bak en remkrachtverdeler enzo..
-
@Michiel: Sparen en dan toch maar doen? :(
-
@Michiel: Sparen en dan toch maar doen? :(
Tsja, waarschijnlijk ga je dan ook meer verzekering betalen enzo... Ik weet het nog niet. Voorlopig heb ik er nog veel te weinig mee gereden. Ik heb dus nog geen flauw idee of hij eventuele kinderziektes heeft na er een langere periode mee gereden te hebben. Laten we dat eerst maar doen voordat we hem naar een keuring brengen.
*edit* Ik heb trouwens nog nooit schade gereden!
-
Nee jij niet, maar heel veel andere automobilisten wel...
-
Zo spreekt mevrouw Agent..
-
:D
-
Nee dat bedoel ik meer als dat Michiel een prima chauffeur is maar dat ik de rest van de automobilisten niet vertrouw... -hug-
-
Dat zijn wij dus ook !
Bedankt hoor ! -moon-
-
Ik scheer graag mensen over 1 kam :)
-
klote wouten!
Van de week weer aangehouden: No Reason @ all.
Rijbewijs, papieren, blazen. nog even door de auto heen schijnen.. kofferbak open.. banden kieken.
bla bla.
Zonder reden dus; deed niets verkeerd: snelheid: in orde, verlichting: in orde. Plaats op de weg: in orde.
Nee, die gasten van de Politie: kwamen dus vanaf de tegenovergestelde richting: eerst groot licht aan, dan de auto dwars op de weg: stop politie stop bordje aan.
Nou.. kan je ook geen kant meer op :)
raar bla bla verhaal over dat er ingebroken was bij een banden bedrijf.. en wat die autobanden dan in mijn auto deden..
ja,. dat hadden ze vast van te voren al gezien, voor ze mij aanhielden.
Voor 't zelfde geld heb je je rijbewijs net ff in je jas laten zitten.. en ga je nat. Als je op straat loopt mogen ze je niet zomaar om je ID vragen, maar als je in een auto zit, dan weer wel?
Vaag vaag.
Iz niet erg hoor,. maar als je 1 keer per maand word aangehouden, with no reason @ all... dan word t wel vervelend..
-
Zo'n criminele uitstraling heb je nu toch ook weer niet ? :)
In al die tijd dat ik m'n rijbewijs heb is het aantal keren dat ik ben "aangehouden" op twee handjes te tellen.
5 x marechaussee ( grenscontrole )
3 x algemene controle ( waarvan 1x in een Porsche 944 van een klant v/d garage waar ik toen werkte )
1 x Klpd ( dachten dat er iets los onder m'n steilheck hing, maar bleek m'n uitlaat te zijn die wat dicht bij grond hing dankzij de verlagingset -uitlachen- )
That's it.
Maar goed, de Plietsie spoeling is ook aardig dun in deze regio, ... dichtsbijzijnde politie-buro rijdt met duitse kentekens rond en hebben "Polizei" op hun dienstwagen staan. :D
-
klote wouten!
Van de week weer aangehouden: No Reason @ all.
Rijbewijs, papieren, blazen. nog even door de auto heen schijnen.. kofferbak open.. banden kieken.
bla bla.
Zonder reden dus; deed niets verkeerd: snelheid: in orde, verlichting: in orde. Plaats op de weg: in orde.
Nee, die gasten van de Politie: kwamen dus vanaf de tegenovergestelde richting: eerst groot licht aan, dan de auto dwars op de weg: stop politie stop bordje aan.
Nou.. kan je ook geen kant meer op :)
raar bla bla verhaal over dat er ingebroken was bij een banden bedrijf.. en wat die autobanden dan in mijn auto deden..
ja,. dat hadden ze vast van te voren al gezien, voor ze mij aanhielden.
Voor 't zelfde geld heb je je rijbewijs net ff in je jas laten zitten.. en ga je nat. Als je op straat loopt mogen ze je niet zomaar om je ID vragen, maar als je in een auto zit, dan weer wel?
Vaag vaag.
Iz niet erg hoor,. maar als je 1 keer per maand word aangehouden, with no reason @ all... dan word t wel vervelend..
Ze mogen je in principe altijd aanhouden voor een voertuigcontrole. Zelfs op straat kunnen ze je aanhouden, maar dat mag alleen bij redelijke verdenking van een strafbaar feit, dan vragen ze je dus ook naar je ID. Alleen aanhouden om te controleren of je je ID bij je hebt mag dus niet, maar ze verzinnen er wel wat omheen.
Kan ik een emoticon aanvragen met een zwaaiend vingertje? :)
-
Deze bedoel je ?
-gert-
-
Deze bedoel je ?
-gert-
Moehahaha!
zwaaiende vingers : -nana-
met maar 2 vingers:
-
Nee, ik bedoelde meer een "datmagjenietdoenpolitievingertje"
-
-
Leef je uit:
smilies
-
Junior staat er ook bij -naughty-
-
FF wat inmekaar geknutseld -klus-
Is dit wat ?
edit: achtergrond isnie transparant, shit..... ff opnieuw doen dus...
-
Zoiets als die van Dennis bedoelde ik idd, maar die van Mark is ook erg leuk!.
Maar hoe voeg ik zo eentje in alstie niet in de lijst voorkomt?
-
Leef je uit:
smilies
O meeeen, wat een berg koele smilies, wil ik ook!
Hoe doekdanou?
-
Rechter muisknop op de smilie, adres kopieren, en hier plakken als plaatje (Image).
-
O yeah...
K*t, niewerknie... nog s
Joehoe! Gelukt, thanx Dennis
-
Nou dan?
-
Hmmz, Marjolijn heb wat nieuws ontdekt.
Heb zo'n vermoeden dat dit helemaal de vekeerde kant op gaat...
-
nu nog een wodka redbull smilie ..............oja die was er al
-gumuz-
-
:D
-
Nou hoor, jullie pesten me!
-
Als je een blok in je auto legt, die niet in jouw orginele bouwjaar geleverd is dan naar lelystad voor keuringen:
En je moet gegevens aanleveren van importeur die bij jouw nieuwe blok horen....
Vermogenswinst < 40%
Alleen geluidstest = 340 euro o.i.d.
vermogenswinst > 40%
geluidstest
rij en rem test = 230 euro o.i.d.
Waarschijnlijk moet je ook nog eerst een 'gewone' kentekenkeuring doen a 45 euro bij je provinciale rdw kantoor.
even nog on topic...
geluidstest = EUR 348
wegtest = EUR 275
En inderdaad eerst naar je lokale rdw kantoor voor 40 euro kentekenkeuring verrichten.
Motornummer en code leesbaar zijn en je moet werkplaatshandboek of verklaring fabrikant hebben over vermogen van de motor
Geluidstest: "Met een goeie nette uitlaat, moet je dat lukken"
WEgtest: "Ja dan kijken we of ie goed remt en net scheeft trekt enzo...."
Oftewel geldkloppen want wat MEET je nou precies ..... niks dus....
gr jeroen
-
Maar bij slagen van de testen ben je wel weer legaal... En een paar 100 euro is natuurlijk minder dan duizenden euro's die je moet betalen als je schade rijdt...
Tja, blijft twijfelachtig over het al dan niet doen...
-
Werkelijke vermogen wordt dus niet eens gemeten....pfff.....als je dus de originele motor tot boven de 40% kietelt is er dus nog niks aan de hand, want de motorcode klopt gewoon.... -gert-
Hmmmz, je pakt dus een 1.6 ( noem maar wat ). Blokcode dus ff wegfrezen...code van je originele blok erin...klaar ? -naughty-
-
dat lijkt mij ook het geval.
-
Zou ik NOOIT doen :)
-
echt niet ,zou het niet durven -prut-
-
Was ook maar bij wijze van spreken....
Geen haar op m'n hoofd die er aan denk dit ooit te gaan doen, natuurlijk !
-
Was niet in me opgekomen..... !
p.s. is er iemand met een motor-code-letter-inslag-apparaat ?? -uitlachen-
@michiel: het moet haast een 'pf' zijn, als het er niet opstaat, slaan we het er zelf wel in -klus-
-
Apparaat heb ik nog niet gezien..
Ik kan wel iemand met slag letters.
Wat natuurlijk niets wil zeggen..
(krukas/drijfstangen en zuigers van ABD gewoon in een MH onderblok duwen/geduwt: ja dat past best!).
-
@michiel: het moet haast een 'pf' zijn, als het er niet opstaat, slaan we het er zelf wel in -klus-
Heb je die nummers nog kunnen opzoeken?
-
jaap je hebt ze "laten "slaan -uitlachen-
-
Wat? Ik heb nix laten doen.. Doe ik toch nooit!
-
ne ne .je laat je ontluchtings pijpje van je tank afhalen :D
-
Vulhals viel er zomaar vanaf.
maar ik weer nu wel hoe een benzinetank er aan de binnenkant uit ziet..
In rust we trust, maar echt hard lopen doet ie er niet op..
-
(krukas/drijfstangen en zuigers van ABD gewoon in een MH onderblok duwen/geduwt: ja dat past best!).
Corrigeer: ABD -thumbsup-