Auteur Topic: Aef blok in polo 2  (gelezen 5584 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Aef blok in polo 2
« Gepost op: do, 31 mrt 2005, 17:42:12 »
Zonder adapter gaat t niet passen, dat is zeker...

toch maar eens 2 van deze pakkingen over elkaar leggen.. Als de boutgaten overeen komen.. dan is er op dat uitstekende rondje nog wel wat te verzinnen.... (retour olie uit kop richting carter)..

Maar ik vrees het ergste (onmogelijkste?)..

Dan maar ombouwen van de kop? (verstuivers, gloeipluggen en voorkamers eruit, optappen voor bougies)

PS:
Plaatjes van 2 koppakkingen..

bovenste van de 1.9 diesel 'voorovergekanteld' AEF
onderste 'standaard' 0.9/1.0/1.1/1.3/1.4/1.6 koppakking


Ennuh: wat voor bak hangt er nou helemaal aan? precies: 086 CWT als ik het niet mis heb..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Aef blok in polo 2
« Reactie #1 Gepost op: do, 31 mrt 2005, 20:02:03 »
Toegegeven, er zitten vier grote gaten in voor de cilinders....maar verder -dunno-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Aef blok in polo 2
« Reactie #2 Gepost op: do, 31 mrt 2005, 21:39:16 »
gaat niet passen .en bovenal niet werken ook
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline dieselinside

  • Non-Register lid
  • Berichten: 262
  • Geslacht: Man
Aef blok in polo 2
« Reactie #3 Gepost op: do, 31 mrt 2005, 23:52:16 »
Leuk he zo'n knikkerblokje.  -naughty-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Aef blok in polo 2
« Reactie #4 Gepost op: vr, 01 apr 2005, 08:54:05 »
Niet werken? Echt wel.

Maar passen: Homaar..


Zal wel gewoon een big-block zijn..

Gelukkig liggen de crossflow bigblock kopjes voor het oprapen (US 2.0), dus dat scheelt!

Project: not to be started!
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Aef blok in polo 2
« Reactie #5 Gepost op: vr, 01 apr 2005, 19:33:41 »
Dan lepel je toch een complete 1.9 erin?
Als het in een 6N past krijg je dat ook wel pas in een 2
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Aef blok in polo 2
« Reactie #6 Gepost op: vr, 01 apr 2005, 19:48:27 »
ooit eens geprobeert een amsterdammertje in je muts te passen .is net zoiets als een 1.8 in een polo plaatsen ergens moet je ruimte winnen  -gert-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Aef blok in polo 2
« Reactie #7 Gepost op: za, 02 apr 2005, 01:11:59 »
Is een dieselblok dan zoveel groter dan een benzineblok?? -dunno-
En anders gewoon als middenmotor :D
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Aef blok in polo 2
« Reactie #8 Gepost op: za, 02 apr 2005, 10:30:35 »
Tsja, als een 1.6 16v uit 6N in 86c past,
waarom zou een voorover gekantelde 1.9 D dan niet passen. -dunno-
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Aef blok in polo 2
« Reactie #9 Gepost op: za, 02 apr 2005, 10:36:31 »
My point...  withstupid
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Aef blok in polo 2
« Reactie #10 Gepost op: za, 02 apr 2005, 11:45:26 »
*edit* zucht laat maar .denk maar aan het verhaal van de 1.8 motoren (deze zijn net zo groot).je hebt nodig een subframe en je moet je chassis verzwakken omdat er een stuk uit je draagbalk moet om je poulys kwijt te kunnen .tevens zal je stuur uitslag naar 0 gereduceerd worden omdat je linker voorwiel tegen je bak aankomt
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Aef blok in polo 2
« Reactie #11 Gepost op: za, 02 apr 2005, 13:25:46 »
maarrrr... een 1.8 ligt toch achterover??

Het zal vast zo zijn dat een lompe 1.9 diesel niet ideaal is voor een 86c. Gewoon een 1.4 tdi nemen! Lekker zuinig.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Aef blok in polo 2
« Reactie #12 Gepost op: za, 02 apr 2005, 13:35:16 »
voor het gewicht ligt ie idd beter ,maar dat is dan ook het enige voordeel
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline dieselinside

  • Non-Register lid
  • Berichten: 262
  • Geslacht: Man
Aef blok in polo 2
« Reactie #13 Gepost op: za, 02 apr 2005, 14:04:43 »
Gewoon een 1.4 tdi nemen! Lekker zuinig.

Is een 3-pitter...

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Aef blok in polo 2
« Reactie #14 Gepost op: za, 02 apr 2005, 16:39:47 »
Mmm.....shit....was ff vergeten dat 085 bak wel niet zal passen.
Ik had in me hoofd: bak erop, dynamosteun fabrieken en erin lepelen.....das gaat dus niet.......
....subframe......nee, dank je
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)