Auteur Topic: koelvloeistof verlies  (gelezen 457 keer)

Offline Goes12

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
koelvloeistof verlies
« Gepost op: di, 18 sep 2012, 13:17:31 »
hey mensen,

technisch vraagje..... Ik hou mn koelvloeistof niet binnen mn polootje 86c. er zit een NZ motortje in.
Afgelopen winter heeft de termostaat het begeven. Deze heb ik vervangen en toen is het ge-eikel begonnen. Ik heb geen witte rook of pindakaas, dus ik geloof niet dat de pakking kapot is. Wat ik echter wel heb is natte bekleding op de Bijrijdersplaats op de vloer. Maar mijns inziens lopen daar geen slangen toch? Of heb ik het nou mis?

Hoor graag wat jullie ervan denken....


Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: koelvloeistof verlies
« Reactie #1 Gepost op: di, 18 sep 2012, 13:24:03 »
Zoek maar eens op 'accuwak'...

Wordt 't alleen nat binnen, of daalt je koelvloeistofniveau ook echt? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Goes12

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
Re: koelvloeistof verlies
« Reactie #2 Gepost op: di, 18 sep 2012, 13:29:48 »
hey Gerrit, het gebeurt allebei. Hoeft idd niet met elkaar te maken te hebben...
Ben ff benieuwd of je op die plaats uberhaupt kv kunt lekken...
Ik verlies langzaam kv, z''on tankje op 4000km. Net iets teveel voor normaal verbruik

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: koelvloeistof verlies
« Reactie #3 Gepost op: di, 18 sep 2012, 13:58:50 »
De temperatuur blijft wel netjes op niveau?
Je zou een lekkende kachelradiateur of een lekkend kraantje kunnen hebben.

Natte mat aan passagierskant is wmb 99% accuwak...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Goes12

  • Non-Register lid
  • Berichten: 55
Re: koelvloeistof verlies
« Reactie #4 Gepost op: di, 18 sep 2012, 14:18:24 »
ja, daar dacht ik ook al aan. Echter aan de kant van de motorkap blijft het allemaal keurig droog. en ook in de auto zelf rondom de kachel zie ik niet veel gekkigheid. Maar dat zou ik ook moeten ruiken neem ik aan? Warme keolvloeistof heeft een bijzonder geurtje. Btje weeig. Zou het een scheurtje in een slang kunnen zijn? Die rubberen slangen lijken me dat ze uitzetten naar mate de druk groter wordt en "knijpen" als die afneemt. Ik kan echter niks ontdekken. Hoogst irritant hahaha

Er zijn van die systeempjes die druk op een koelsysteem kunnen zetten dmv een pompje toch?

Temp bijf tot op heden nog netjes op niveau, echter heb ik em nog niet helemaal droog laten draaien.

Offline Yukio Langenberg

  • L86C-0201
  • Non-Register lid
  • Berichten: 700
  • Geslacht: Man
  • Yukio Langenberg
Re: koelvloeistof verlies
« Reactie #5 Gepost op: di, 18 sep 2012, 15:33:51 »
Ik denk dat de zoekfunctie je echt stukken beter zal helpen. Gewoon naar de beginpagina gaan en daar op termen gaan zoeken in de zoekfunctie.

De mensen hier op het forum kunnen het ook erg waarderen als je jezelf even netjes voorstelt.

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: koelvloeistof verlies
« Reactie #6 Gepost op: di, 18 sep 2012, 19:39:00 »
Het begon met de termostaat vervangen, met een warme motor zul je daar klein verlies niet snel zien. Misschien toch eens verder kijken dan "je neus" lang is?
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..