Auteur Topic: Tjuning  (gelezen 1397 keer)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Tjuning
« Reactie #15 Gepost op: do, 13 sep 2012, 22:46:55 »
Er is inmiddels een test ritje met VW-dealer gemaakt in Duitsland. Auto kon met veel moeite de caravan de helling op krijgen. Volgens mijn vader rook het flink naar verbrande koppeling, maar de auto kwam omhoog. Dealer gaf aan de auto te kunnen chiptunen, dat ging 1500 euro kosten. FF kijken op internet levert prijzen van rond de 500 euro op (met overname fabrieksgarantie). Pa heeft ook nog ff contact gehad met de ANWB hierover, die gaven aan dat na een paar hellinkjes met flink slippende koppeling de kans op verglazing van de platen heel groot is. Na dit verhaal hebben mijn ouders besloten dat de auto weg gaat omdat het risico op herhaling te groot is.
Volgende auto wordt een zwaardere motor of een Diesel. Probleem met een diesel is dat er veel kleine stukjes gereden worden, maar met de huidige diesels zou af en toe goed de auto op zijn staart te trappen voldoende zijn om problemen te voorkomen.
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Tjuning
« Reactie #16 Gepost op: vr, 14 sep 2012, 10:33:54 »
diesel gaat dat probleem echt niet oplossen volgens mij hoor. Enige wat dat oplost is het bedrag op je bankrekening. Dus volgens mij kunnen ze beter gewoon voor een iets zwaardere benzine motor gaan die onderin dus iets meer kracht kan leveren.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Tjuning
« Reactie #17 Gepost op: vr, 14 sep 2012, 10:43:48 »
Uhm, kenmerk van een dieselmotor is over het algemeen een veel groter koppel dat ook nog eens bij veel lagere toeren beschikbaar is ten opzichte van een vergelijkbare benzinemotor... -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Tjuning
« Reactie #18 Gepost op: vr, 14 sep 2012, 10:58:13 »
TDI-tje trekt dat met gemak, moet geen problemen opleveren lijkt mij.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Tjuning
« Reactie #19 Gepost op: vr, 14 sep 2012, 12:45:57 »
Hoe zwaar is die caravan eigenlijk?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Tjuning
« Reactie #20 Gepost op: vr, 14 sep 2012, 13:16:28 »
Volgens mij iets van 1100 - 1200 kg (enkel assig )

Update : ff na gevraagd caravan is ongeveer 1600 kg
« Laatst bewerkt op: za, 15 sep 2012, 17:55:34 door rekordc »
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Tjuning
« Reactie #21 Gepost op: di, 18 sep 2012, 20:42:46 »
Uhm, kenmerk van een dieselmotor is over het algemeen een veel groter koppel dat ook nog eens bij veel lagere toeren beschikbaar is ten opzichte van een vergelijkbare benzinemotor... -dunno-
een diesel is wel laagtoeriger, maar weer het turbo probleem volgens mij. Wel minder omdat je bij een diesel niet pas voordeel van je turbo hebt als je al behoorlijk veel gas geeft. Maar je zult toch ook gewoon een 2 liter tdi ofzo dan moeten nemen, en een 2 liter benzine moet die caravan ook makkelijk mee kunnen sleuren. Oftewel dan zou ik daar niet speciaal zo'n diesel voor nemen.
« Laatst bewerkt op: di, 18 sep 2012, 20:50:01 door bobrosco »