Auteur Topic: Achteruit zeer slecht  (gelezen 457 keer)

Offline Machiel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 29
Achteruit zeer slecht
« Gepost op: vr, 17 mei 2013, 21:28:30 »
Hallo, Mijn polo (nz 4bak) wil ongeveer 75% van de keren niet normaal in z'n achteruit, dit is met warme en koude motor het geval. De 5 seconden regel werk niet. Ik heb zojuist de zelfstsellende kabel vervangen door een handsteller ook dit heeft geen effect -boehoe- Tijdens het 'tandenpoetsen' hoor je als je de pook los laat (terug in de vrij) de motor weer op toeren komen.. Vaak als hij er wel inspringt dan voel je de auto een beetje van z'n plaats komen. Slechts een enkele keer gaat het goed. Wie o wie weet hier de oplossing voor? -dunno-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Achteruit zeer slecht
« Reactie #1 Gepost op: vr, 17 mei 2013, 21:42:07 »
Nieuwe koppelingsplaten? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Machiel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 29
Re: Achteruit zeer slecht
« Reactie #2 Gepost op: vr, 17 mei 2013, 21:50:06 »
ben ik wel bang voor.. maar de rest van de versnellings heb ik geen problemen ook geen last van slippen. Hij koppelt ook normaal Dwz hij zit niet helemaal bovenin als ik het pedaal op laat komen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Achteruit zeer slecht
« Reactie #3 Gepost op: vr, 17 mei 2013, 22:13:26 »
je koppeling blijft wat plakken hoort het naar aan .
Met motor uit gaat hij dan wel goed in zijn achteruit ?

zo ja ;hangt er olie aan je bak onder je koppelingshuis en is deze zwart (motorolie) of ruikt hij naar zwavel (bakolie)

Wat ook even wil helpen is het plastic dopje boven op de bak verwijderen .iemand de koppeling in laten trappen en dan via dit gat een goede hoeveelheid remmen reiniger in spuiten (rustig de halve bus )
Daarna motor starten en naspuiten met remmen reiniger .
Hiermee ontvet je de koppelingsplaten wat het kleven weghaald van de olie .
Zet wel een brandblusser bij de hand voor het geval dat .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Machiel

  • Non-Register lid
  • Berichten: 29
Re: Achteruit zeer slecht
« Reactie #4 Gepost op: vr, 17 mei 2013, 22:29:46 »
Hmm das een goeie! Als ik voor het starten de koppeling inhoud en vervolgens met een lopende motor hem in de achteruit zet gaat het altijd goed! en ook met motor uit gaat het goed. De bak is idd wat nat onderaan, vooral bij het schakelmechanisme lijkt mij bakolie toe (kan er ziet zo goed bij alleen met de camera:P) Ik zal binnenkort eens de bakolie checken