Auteur Topic: aav naar 3f inlaatspruit  (gelezen 456 keer)

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
aav naar 3f inlaatspruit
« Gepost op: zo, 20 sep 2009, 11:53:52 »
hooi

had het hele inlaatcircuit van bouke overgenomen , dus spruitstuk gasklep injectoren  lmm meter filter kabelboom ontsteking en computer.

nu ging ik dit gisteren aansluiten , maar nu loop ik tegen een paar punten aan die bij mijn aav echt anders zaten , misschien weet iemand van jullie dit?

1:op mijn aav ging 1 slang naar de rembekrachtinger , waar moet deze aan bij de 3f?   (bovenop het spruitstuk soms?)
2: op mijn aav ging 1 slang naar tankontluchting ofzo ? of in ieder geval , doe slang gaat langs de parafanbak richting rechtsvoorin de auto , hiertussen zit ook zon potje die altijd tikt als de auto aan staat.  maargoed iemand die weet waar dezde heen moet ? bij de aav zat deze aangelsoten op het spruitstuk zelf
3: Op mijn aav gingen altijd 2 slangen met koelvloeistof naar het spruitstuk , heeft een 3f deze helemaal niet ?

verder keek ik op Edgar , en daar zie ik deze nummers : op 1ste foto nummer 3 en op de 2e foto nummer 17 , deze heb ik er niet bij , waar dienen deze voor , kan iemand mij dat vertellen?   zo te zien is het 1 groot vacuumcircuit en volgens Edgar is het iets met extra luchttoevoer ?   zou ik dit niet gewoon af kunne doppen ?  :D




of misschien kan iemand met een 3f blok fotos maken van het blok zodat ik een beetje de aansluitingen kan zien ? dat zou helemaal super zijn!

groeten jacco


Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: aav naar 3f inlaatspruit
« Reactie #1 Gepost op: zo, 20 sep 2009, 15:26:16 »
nou naar heftig zoeken op dit forum , is mijn 2e vraag beantwoord , dat slangetje gaat dus naar koolstoffilter -> weg ermee...    en als ik deze weg laat , wat moet ik met de slang doen die van de tank naar voren naar het filter toe gaat ? gewoon afdoppen en dan rubbertje uit de tank halen voor ontluchting ?

maar die vacuumslangen , is dat echt allemaal zo belangrijk (ja zit er niet voor niks) maar niet dat hij alleen koud even niet lekker loopt ofzo , dat maakt me ook niet uit....   want ik zag ook wel op etka dat de slang van rembekrachtiger naar inlaatspruit bij een 3f nog 2 extra aansluitingen, 1 kan ik niet zien waar die heen gaat en die andere gaat naar een vertakking toe die ook naar de brandstofdruk regelaar gaat.

die brandstofdrukregelaar , waar moet deze zijn vacuum vandaan halen ? enkel van dat aansluitnippeltje achterop de gasklep is dat voldoende ? (dit omdat hij volgens etka dus met een vertakking ook nog op de rembekrachtigervacuum aangesloten zit

Offline BestwelBouke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 444
  • Geslacht: Man
  • Bouke Jonker
Re: aav naar 3f inlaatspruit
« Reactie #2 Gepost op: zo, 20 sep 2009, 20:43:42 »
dat koolstoffilter heb ik nog wel liggen en dat andere dingetje waar je dat vraagteken bij heb gezet op het plaatje ik heb ook nog iets wat daar op lijkt ik stuur ze wel even naar je op misschien kan je er wat mee -thumbsup- en verder ja ik zoiu het ook niet zo goed weten -dunno-
Ge zeit precies 180° gedraaid in u doen en denken.

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: aav naar 3f inlaatspruit
« Reactie #3 Gepost op: zo, 20 sep 2009, 21:28:43 »
als ik die met dat vraagteken heb zou ik al een stuk verder zijn denk ik! want als ik het zo zie zit die slang al onder het inlaatspruitstuk , en moet die met een andere slang naar dat hoekstuk van het luchtfilter , dusja als je het kan sturen zou mooi zijn! ik ga het morgen zoiezo even zonder proberen , koolstoffilter lat ik mar helemaal weg denk ik , net zo makkelijk!

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: aav naar 3f inlaatspruit
« Reactie #4 Gepost op: ma, 21 sep 2009, 11:32:16 »
kan iemand misschien aan een draadboomschema van een 3f komen ?  benzine pomp heb ik een stekker voor over , maar geen stekker waar die in kan zeg maar  :)  het gaat dus om de stekker die uit je rail komt ,  het lijkt mij dat deze gewoon bij de kabelboom in oet zitetn , maar dat zit hij niet ?

bouke weet jij dat misschien nog waar die stekker zat ?
« Laatst bewerkt op: ma, 21 sep 2009, 12:25:37 door Polo2F »