Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: Jeroen op do, 31 jul 2003, 12:55:44
-
Vorige week een air/fuel ratio meter gekocht en in de 1.4 gemonteerd. Resultaat LEEEEEEEEEAAAAANNNNN, of te wel arm arm arm.
Conclusie: meer benzine erin.
Hoe te doen ?
Het zijn al injectoren van een 1.6.
Er zit een drukpotje van 3 bar op, maar die van de 1.6 is ook 3 bar.
heeft het zin om de gaten van het railtje naar injector groter te maken ? Het drukpotje zou de druk dan gelijk moeten houden, alleen groter gat = meer benzine ?
Of zijn er nog andere ideeen ?
-
Benzinedruk verhogen?
Kun je doen met een instelbare benzindedrukregelaar.
-
Hmz klinkt als iets van over de 100 eur :D
MAar hoe werkt dat dan, want wat doet het drukpotje aan het einde van de rail dan, ik ging er vanuit dat als er meer druk dan 3 bar heerst de rest in de retourleiding loopt ?
Dus waar komt dat ding dan tussen, benzinepomp en injectierail ?
-
Had je de retour-leiding als afgeknepen?
dan moet de druk vanzelf omhoog vliegen :) (toch?)
-
zitten de aan e afvoer leidingen va de benzine wel goed .
heb je wel genoeg onderdruk op je drukpotje?
-
Hmz klinkt als iets van over de 100 eur :D
MAar hoe werkt dat dan, want wat doet het drukpotje aan het einde van de rail dan, ik ging er vanuit dat als er meer druk dan 3 bar heerst de rest in de retourleiding loopt ?
Dus waar komt dat ding dan tussen, benzinepomp en injectierail ?
Zoiets zal het zijn ja, 100 euro..
Maar je kunt ook een rondkijken op de sloop, schijnt dat ze in bij een Ford Escort (begin jaren 90??) met injectie standaard zitten, anders bij verschillende auto´s even kijken.
Dat "ding" vervangt dan gewoon de drukregelaar die je nu hebt, grote verschil is dat je met een (inbus)boutje op de drukregelaar de druk kunt regelen, totdat hij niet meer te arm loopt.
Wat voor fuel/air meter heb je genomen trouwens?
-
Wat voor fuel/air meter heb je genomen trouwens?
Gekocht bij Kronenburg, tuningsbedrijf in Geldrop (daar wonen mijn ouders :D ) Met ledjes van rood via geel naar groen.
Okee volgende gecheckt:
Aan/afvoer zit goed.
Uit de afvoer komt ongeveer 0,5 L per 6 seconden (dat flesje was snel vol !) Als ik dat afdop vrees ik dat de aanvoer eraf klapt.
Alleen stationair komt ie in het gele gebied (das lambda =1)
daarna rijdt hortend en stotend weg.
Ik heb een verdeelstukje tussen de remvacuumleiding gezet, dus ik heb nu 3 aparte vacuumleidingen
1x benzinepotje
1x ontsteking
1x koolfilter
Vreemd is dat als ik een leiding los haal, hij beter stationair loopt. MAar ik moet eerst het mengsel goed krijgen voordat ik stationair goed kan zetten.
Ik ga toch maar een railtje uitboren.......
-
standaard drukpotje moet je kunnen aanpassen
(Serge? (geen steno aub :-)
Maar goed: je hebt meerder railtjes dus doet es gek..
opbrengst =/= druk btw..
-
Standaard potje kun je ook een tik geven inderdaad, met een slagpen en een hamer..
-
Jep moet kunnen heb 't wel 's gezien bij BMW K100's (dat zijn motorfietsen..) die ook vaak een te arm mengsel hadden, work's a treat. :)
-
kind kan de was doen(oftopic)maar waneer is jeroen weer in rekum ??
-
Geen idee...
Is een weekje of wat op vakantie..
(PS: Een van z'n diesels staat geschorst op de oprit... met trekhaak.... )
-
mmmmmmmmmmmmmmhhhhhhhh.sleutel 17,13 en kniptang mee :D :D :D
-
en voila je hebt een terkhaak. :D :D :D